Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mousmous schreef:Ik denk dat daar wel afspraken over te maken zijn. Bijv er zelf bij zij als de smid komt of, indien mogelijk, jouw eigen smid. Dat zou ik zelf dan ook wel goed voor elkaar willen hebben.
Bij van der Kruis hebben ze volgens mij geen inloop/schuilstallen. Dat is wel jammer
Eilandje schreef:Bij Van der Kruis hebben ze wel inloopstallen.
Ze hebben verschillende stallingsvormen en afhankelijk van in welke stallingsvorm je paard staat hebben ze heel het jaar door een inloopstal of enkel in de winter (in Heeze hadden ze tot voor kort ook een stallingsvorm zonder inloopstal maar ik heb op Bokt gelezen dat die niet meer bestaat, mijn eigen paard staat in Leende en ben nooit in Heeze geweest).
Frisian254 schreef:Eilandje schreef:Bij Van der Kruis hebben ze wel inloopstallen.
Ze hebben verschillende stallingsvormen en afhankelijk van in welke stallingsvorm je paard staat hebben ze heel het jaar door een inloopstal of enkel in de winter (in Heeze hadden ze tot voor kort ook een stallingsvorm zonder inloopstal maar ik heb op Bokt gelezen dat die niet meer bestaat, mijn eigen paard staat in Leende en ben nooit in Heeze geweest).
Goed om te horen, ik vind een (inloop- of schuil)stal voor mijn paard wel het minimale. Dat heeft hij nu ook en daar maakt hij ook echt veel gebruik van.
Bevalt het je goed verder? Misschien is er nog geen sprake van geweest, maar wat als je paard ziek is of iets dergelijks? Hoe gaat dat dan?
Mousmous schreef:Dat wist ik niet. De man die ik toen gesproken heb, en dat is al best een tijd geleden, zei tegen mij dat ze genoeg natuurlijke beschutting hadden, ook in de winter, en dat dat vrijwel altijd goed ging. Paarden mochten geen dekens op, en dat gaf bij mij alzo de doorslag dat het niet geschikt was. Maar dat is een keuze voor ieder persoonlijk.