Pensioenstal: Van der Kruis of Klavertje4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Frisian254

Pensioenstal: Van der Kruis of Klavertje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 13:11

Beste bokkers,

Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op een pensioenstal voor mijn KWPN-er.
Nu hebben Van der Kruis en Klavertje4 mijn aandacht. De laatste met name vanwege de afstand (dichterbij), echter kan ik wat minder ervaringen vinden over deze stal.

Wat voor mij belangrijk is:
* Minimaal een schuil- of inloopstal (Bij voorkeur ook overdag, maar dat is geen vereiste)
* Toediening van medicatie of extra zorg indien noodzakelijk (momenteel niet van toepassing)
* Mogelijkheid om mijn paard in de zomer niet op teveel vers gras te hebben staan ivm hoefbevangenheid in het verleden

Ik heb mij al best goed ingelezen over van der Kruis, maar zijn er mensen die de verschillen tussen deze twee stallen kunnen benoemen? Voor- en nadelen?
Zijn er wachtlijsten?
En extra ervaringen over Klavertje4 zijn ook welkom! (Weet iemand de huidige prijs? Mag per pb!)

Dank je wel!

Skye93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:32

Klavertje4 zat een 1,5 jaar geleden rond de 250 euro voor de groepsstalling. Wij zijn er gaan kijken voor onze pony, maar helaas is ze ingeslapen voor we het besluit hadden gemaakt of ze wel of niet daarheen zou gaan.

Hele lieve mensen en een fijne kudde. Paarden zagen er ook goed uit. Ik zou er gerust mijn paard neer durven te zetten. Ze hebben ook mogelijkheden (tegen meerprijs) voor het verzorgen van extra zorg.

Ik ken ook een aantal mensen die hun paard er hebben gehad, deze waren allemaal positief.

Met van der Kruis ben ik verder niet bekend, dus verschillen durf ik niet zo goed aan te geven.

Frisian254

Re: Pensioenstal: Van der Kruis of Klavertje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-24 19:26

Dank je wel voor je reactie! Als het 1,5 jaar geleden 250 euro was, zal het inmiddels wel wat omhoog zijn gegaan. Wat het volgens mij een stukje duurder maakt dan Van der Kruis...? (Ik heb over Van der Kruis hier op bokt wat prijzen voorbij zien komen).

Nu is de prijs niet het belangrijkst, maar als de faciliteiten exact hetzelfde zijn en het verschil in prijs best groot (ik zou de exacte prijzen even op moeten vragen), dan zou ik toch kiezen voor Van der Kruis denk ik. Het is wel iets verder rijden, maar uiteindelijk zal ik er niet meer wekelijks naar toe gaan denk ik. (Wellicht in het begin, om het vertrouwen te krijgen dat het goed gaat)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 19:36

Wij hebben 3 paarden bij Klavertje 4 gehad. En dat was goed bevallen. Ze kunnen daar naar binnen wanneer ze willen. Krijgen genoeg gevoerd en zien er dan ook goed uit. En idd hele fijne mensen. De laatste keer dat ik ze sprak hadden ze een wachtlijst. Van der Kruis heb ik gesproken, ook heel vriendelijk. Maar ze mogen daar geen deken op en ik dacht dat er ook geen inloopstallen zijn. Bij klavertje 4 mochten ze gewoon hun deken op. In de prijs zaten toen ook de entingen en de hoefsmid inbegrepen dacht ik.

Frisian254

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-24 11:46

Hoi Mousmous, fijn om te horen dat het goed is bevallen! Mijn paard kan op dit moment prima zonder deken, zeker wanneer er een goede inloop- of schuilstal is. Maar hoe dat in de toekomst gaat zijn, weet ik natuurlijk niet.

Het enige waar ik me vooralsnog wel zorgen over maak is de hoefsmid. Het bekappen komt om verschillende redenen heel erg nauw. Wanneer er een paar mm teveel af wordt gehaald, staat mijn paard zo kreupel dat hij een week lang geen stap meer kan verzetten. Nu heb ik dat met mijn smid goed onder controle, maar wat als dat op een pensioenstal gebeurt...

Dit soort zaken houden mij op dit moment nog tegen.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 16:24

Ik denk dat daar wel afspraken over te maken zijn. Bijv er zelf bij zij als de smid komt of, indien mogelijk, jouw eigen smid. Dat zou ik zelf dan ook wel goed voor elkaar willen hebben.

Bij van der Kruis hebben ze volgens mij geen inloop/schuilstallen. Dat is wel jammer

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:35

Bij Van der Kruis hebben ze wel inloopstallen.
Ze hebben verschillende stallingsvormen en afhankelijk van in welke stallingsvorm je paard staat hebben ze heel het jaar door een inloopstal of enkel in de winter (in Heeze hadden ze tot voor kort ook een stallingsvorm zonder inloopstal maar ik heb op Bokt gelezen dat die niet meer bestaat, mijn eigen paard staat in Leende en ben nooit in Heeze geweest).

Frisian254

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 11:50

Mousmous schreef:
Ik denk dat daar wel afspraken over te maken zijn. Bijv er zelf bij zij als de smid komt of, indien mogelijk, jouw eigen smid. Dat zou ik zelf dan ook wel goed voor elkaar willen hebben.

Bij van der Kruis hebben ze volgens mij geen inloop/schuilstallen. Dat is wel jammer

Ja precies, de smid moet wel even goed voor elkaar zijn! Paardlief heeft door een blessure in het verleden echt veel pijn als dat niet heel nauw gebeurd. Wil ik hem niet aandoen! :-(

Verder zijn er weinig bijzonderheden waardoor ik hem niet "uit handen" zou durven geven. (Al blijft het uiteraard wel heel spannend)
Maar ik zit voor nu nog even in de oriënterende fase.

Frisian254

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 11:52

Eilandje schreef:
Ze hebben verschillende stallingsvormen en afhankelijk van in welke stallingsvorm je paard staat hebben ze heel het jaar door een inloopstal of enkel in de winter (in Heeze hadden ze tot voor kort ook een stallingsvorm zonder inloopstal maar ik heb op Bokt gelezen dat die niet meer bestaat, mijn eigen paard staat in Leende en ben nooit in Heeze geweest).

Goed om te horen, ik vind een (inloop- of schuil)stal voor mijn paard wel het minimale. Dat heeft hij nu ook en daar maakt hij ook echt veel gebruik van.

Bevalt het je goed verder? Misschien is er nog geen sprake van geweest, maar wat als je paard ziek is of iets dergelijks? Hoe gaat dat dan?

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 12:55

Frisian254 schreef:
Eilandje schreef:

Goed om te horen, ik vind een (inloop- of schuil)stal voor mijn paard wel het minimale. Dat heeft hij nu ook en daar maakt hij ook echt veel gebruik van.

Bevalt het je goed verder? Misschien is er nog geen sprake van geweest, maar wat als je paard ziek is of iets dergelijks? Hoe gaat dat dan?

De stallingsvorm zonder schuilstal bestaat bij Van der Kruis in Heeze nog steeds, maar wel alleen voor het zomerseizoen. Ze zijn net een paar weken geleden verhuisd naar de winterplek, met schuilstal, verhard gedeelte met ruiven en weide. Wanneer de weides weer goed begaanbaar zijn in het voorjaar, verhuizen ze weer terug.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 18:41

Dat wist ik niet. De man die ik toen gesproken heb, en dat is al best een tijd geleden, zei tegen mij dat ze genoeg natuurlijke beschutting hadden, ook in de winter, en dat dat vrijwel altijd goed ging. Paarden mochten geen dekens op, en dat gaf bij mij alzo de doorslag dat het niet geschikt was. Maar dat is een keuze voor ieder persoonlijk.

Frisian254

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-24 19:37

Mousmous schreef:
Dat wist ik niet. De man die ik toen gesproken heb, en dat is al best een tijd geleden, zei tegen mij dat ze genoeg natuurlijke beschutting hadden, ook in de winter, en dat dat vrijwel altijd goed ging. Paarden mochten geen dekens op, en dat gaf bij mij alzo de doorslag dat het niet geschikt was. Maar dat is een keuze voor ieder persoonlijk.

Alleen "natuurlijk beschutting" zou voor mij ook niet helemaal goed voelen, maar een goede inloopstal of schuilstal is helemaal prima. (Nu althans, ik heb natuurlijk geen glazen bol ;-)