Ervaringen Stal Doorstap en G.H. Horses

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissyChaos

Ervaringen Stal Doorstap en G.H. Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-24 12:01

Goedemorgen Bokkers, ik vroeg mij af of iemand recente(re) ervaringen kan/wil delen over een van deze twee handelsstallen? Ben op zoek naar een leuk paardje en stuitte op deze twee stallen waar ze wel leuke exemplaren rond hebben lopen. De verhalen zijn wisselend dus was even benieuwd.

Ik weet dat ze erg ver uit elkaar liggen op de kaart, maar afstand is in deze zoektocht geen probleem/belemmering. :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Ervaringen Stal Doorstap en G.H. Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 12:03

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 12:07

het zijn handelsstallen dus extra opgepast, eigen dierenarts/onafhankelijke dierenarts laten keuren, leeftijd, ter plekke bloedprikken zodat je weet dat er geen "ongeoorloofde" medicijnen in zitten,
neem iemand mee die zonder emotie maar met verstand van zaken mee kan kijken
dit is een advies bij alle handelsstallen

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 12:13

Van stal Doorstap weet ik dat mensen er hun paard kunnen ruilen.
Vaak paarden uit goedkopere klasse, en willen mensen niet voor niets een paard ruilen.
Dus koop je in feite elkaars 'ellende'.
Je ziet ook regelmatig na een tijdje hetzelfde paard weer te koop staan, dat zegt ook wel wat.
Maar... kijken op zo'n stal kan altijd!
Er zullen gerust ook leuke paarden tussen zitten, alleen je moet goed kijken, proefrijden, paard laten keuren.
Het kan ook goed dat een moeilijk paard bij een andere eigenaar het juist goed gaat.

MissyChaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-24 12:18

Thanks. Ter verduidelijking: klinisch en röntgenologisch keuren, het meenemen van een onbevooroordeeld tweede set ogen en bloedafname is allemaal bekend terrein.

Het gaat enkel om de ervaringen die men heeft. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 12:31

Als je GH in Lunteren bedoelt, die zijn wel ok.
Het blijft natuurlijk een handelaar en bedenk dat profs vaker wat potiger durven optreden tegen een paard waardoor ze in hun handen vrij snel braaf worden. Dat is niet altijd een garantie dat je als koper datzelfde niveau van opvoeden haalt.

Ik ken zo een heel braaf en fijn paard dat in verkeerde handen in no-time een draak van een Merrie wordt....

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 20:01

Ik vraag mij altijd af wat men toch weer naar handelsstallen lokt waar op internet al menig mindere ervaring van is terug te vinden.. is het paard wat ze te koop aanbieden dan zo aantrekkelijk dat men toch de gok wil wagen, of is het de lagere prijsklasse waar moeilijker iets geschikts voor de wensen te vinden is?

MissyChaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-24 23:14

Flevolander schreef:
Ik vraag mij altijd af wat men toch weer naar handelsstallen lokt waar op internet al menig mindere ervaring van is terug te vinden.. is het paard wat ze te koop aanbieden dan zo aantrekkelijk dat men toch de gok wil wagen, of is het de lagere prijsklasse waar moeilijker iets geschikts voor de wensen te vinden is?

Misschien kan je voor die vraag je eigen draadje starten, want ik heb het antwoord niet voor je. :)

De paardjes die ik op het oog heb variëren qua prijs en zitten eerder in de middenmoot dan in de lage of hoge klasse. Het budget is flexibel, en de ervaringen zoals in eerder genoemd topic stammen veelal uit 2022 als het op Doorstap aankomt, die andere kom ik een FB post van 2016 tegen. Om alles af te schrijven op oude reviews enkel omdat het een handelsstal is zou ook gek zijn.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 23:35

Geen persoonlijke ervaring maar een paard die bij ons in pension stond is uiteindelijk via Doorstap verkocht. Verhaal wat er bij stond was correct en eerlijk.
Ik vind het zelf een hele rare stal, bijzondere eigenaren met hun gekke liedjes. Daarom zou ik er al niet heen gaan maar dat staat hier los van

Heide83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 23:40

Ik ben bij GH horses geweest. Heb het paard niet gekocht, maar dat had niet met de stal te maken. Werd netjes geholpen en de locatie en de paarden zagen er goed uit.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 00:02

Stal Doorstap: niet aan beginnen. Het gaat wel eens goed maar het risico is te groot en de eigenaar is nogal bijzonder.
En in iedergeval een onpartijdige dierenarts nemen die zij niet kennen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 08:34

Ik heb vroeger wel eens een D pony gekocht bij stal Doorstap. Dat was een prima pony, niets mis mee.
De eigenaresse was inderdaad wel wat bijzonder, haha.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 09:21

Bij stal Doorstap ooit een pony gekocht, ik heb die beleerd en door verkocht. De mensen aan wie ik haar verkocht had vonden haar dikker worden, bleek ze drachtig.

Bij GH ooit een Friese merrie gekocht, ik kon het niet worden met de merrie. Is uiteindelijk bij iemand anders terecht gekomen, die heeft haar op de foto gezet en bleek kissing spines te hebben.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 14:06

Flevolander schreef:

Misschien omdat veel mensen voor hun doodnormale brave recreatiepaard heel veel geld durven te vragen? Als je budget niet heel groot is, dan kom je al snel bij dergelijke handelsstallen als Doorstap uit. Verkoopteksten als “super papier erbij” moet je met een grote grove korrel zout nemen. Zij vragen geen exorbitante prijzen voor paarden waar waarschijnlijk wel een rugzakje bij zit. Als je geen hoge eisen stelt, dan kan je altijd gaan kijken. Keuren (klinisch minimaal) voor aankoop door een onafhankelijke arts vind ik een no-brainer.

MissyChaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 18:58

Dank voor de input allen! Zeer gewaardeerd

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 19:10

Ik heb in een ver, ver verleden voor Germa gereden. Toen werkte ze geloof ik nog samen met een zeer beruchte handelaar daar uit de buurt. Inmiddels zit ze volgens ook wel meer in het iets hogere segment en denk ik dat die samenwerking al wel een heel aantal jaar voorbij is. Ik ken ook de meiden die (iig nog tot voor kort) haar jonge paarden beleren en die doen dat ook netjes. Eigenlijk net als met alles, goed laten keuren. Maar volgens mij staat ze daar wel voor open en dan kan je er denk ik best wat leuke dieren vinden.

Veluwse80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 20:28

Mijn pony komt bij Germa vandaan. Het is een prima pony. Maar wat bovenaan wordt benoemd klopt wel. Zij zijn vaak veel dapperder met die paardjes en pony’s. Wij zijn dus niet zo dapper en hebben ons op grondwerk gestort omdat we nu toch tegen wat gedrags dingetjes aanlopen. Wij hebben alleen klinisch laten keuren door een arts van buitenaf. Dat was allemaal geen probleem. Verder netjes geholpen etc. Is trouwens een jonge pony van 3,5