Pensionstal in de buurt van Utrecht (stad)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ndaan

Pensionstal in de buurt van Utrecht (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 14:18

Vanaf volgend jaar ga ik naar Utrecht verhuizen voor mijn studie en ik wil heel graag mijn E pony meenemen. Ik heb het internet helemaal afgespeurd en een paar stallen gemaild maar ik lijk toch niet iets te vinden wat waar ik helemaal tevreden mee ben. Mijn paardje staat nu aan huis dus misschien zijn mijn standaarden te hoog.
Ik zoek een stal:
- waar de paarden zomers en ‘‘s winters minimaal 6 uur buiten staan
- mijn pony op vlas kan (kan niet op stro vanwege koliek)
- en niet meer dan ongeveer een half uur fietsen is vanaf Utrecht centraal.
- Het liefst heb ik wel een binnenbak en ik wil liever niet op een manege staan maar dat zijn eisen die ik zou kunnen laten varen mits de buitenbak hele jaar rond bruikbaar is.
Ik heb nog nooit iets op bokt geplaatst en ik weet eerlijk gezegd ook niet goed hoe het werk maar ik hoop dat mensen me misschien kunnen helpen met het uitzoeken van een stal. :D

MissNienke1

Re: Pensionstal in de buurt van Utrecht (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 14:26

In Groenekan heb je verschillende stallen. Bij stal de Noordhoeve staan ze veel buiten, maar is geen binnenbak. Je kunt ook kijken bij stal van Brenk maar dat is een manege. Je hebt ook stal Ruigenhoek. Ik weet niet hoeveel ze daar in de winter buiten staan.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 14:48

Als Soest niet te ver is: menschool Soest. Fantastisch qua zorg voor de paarden. Kuddes, veel en lang buiten, goed ruwvoer. Kortom goed management. Geen binnenbak maar een uitstekende buitenbak. Wel duur maar dat zijn alle (goede) stallen rondom Utrecht.

Ndaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 14:53

Ryder schreef:
Als Soest niet te ver is: menschool Soest. Fantastisch qua zorg voor de paarden. Kuddes, veel en lang buiten, goed ruwvoer. Kortom goed management. Geen binnenbak maar een uitstekende buitenbak. Wel duur maar dat zijn alle (goede) stallen rondom Utrecht.

Ben bang dat Soest wel te ver is voor mij :(

Ndaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 14:54

MissNienke1 schreef:
In Groenekan heb je verschillende stallen. Bij stal de Noordhoeve staan ze veel buiten, maar is geen binnenbak. Je kunt ook kijken bij stal van Brenk maar dat is een manege. Je hebt ook stal Ruigenhoek. Ik weet niet hoeveel ze daar in de winter buiten staan.

Ik ga even kijken online dankjewel. Stal ruigenhoek had ik al gemaild en ik verwacht nog reactie, maar ik zag dat ze 8 paddocks hebben en 45 paarden dus ik heb weinig hoop met dat ze ‘‘s winters ook genoeg buiten komen maar we gaan het zien.

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:33

Er is momenteel erg veel druk op de bestaande stallen in deze omgeving. Ruigenhoek is vol heb ik begrepen. Brenk ook. Prinsenburg ook. Stal Boshuis ook. Utrechtse manege ook. Griftenstein zou je kunnen proberen, voldoet aan je wensen. (De Bilt is dit) Ik weet alleen niet of vlas daar mogelijk is.. Er zijn recent wat grote stallen gesloten in de omgeving, waaronder de Molshoop en Laseur, dus ik zou je vooral z.s.m. op wachtlijsten laten plaatsen, maar wellicht is de druk tegen die tijd weer wat afgenomen.

Ndaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 17:07

xDaPhNex schreef:
Er is momenteel erg veel druk op de bestaande stallen in deze omgeving. Ruigenhoek is vol heb ik begrepen. Brenk ook. Prinsenburg ook. Stal Boshuis ook. Utrechtse manege ook. Griftenstein zou je kunnen proberen, voldoet aan je wensen. (De Bilt is dit) Ik weet alleen niet of vlas daar mogelijk is.. Er zijn recent wat grote stallen gesloten in de omgeving, waaronder de Molshoop en Laseur, dus ik zou je vooral z.s.m. op wachtlijsten laten plaatsen, maar wellicht is de druk tegen die tijd weer wat afgenomen.

Ahh oké dankje. Giftenstein stond ook op mijn lijstje inderdaad maar ze gaan zo vroeg dicht zag ik. Als ik tot kwart over zes les heb gaat het me niet lukken voor 20:00 klaar te zijn helaas

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 17:20

Pensionstal t Hemeltje en rv Amelisweerd. Prima af te fietsen. Stal Floor aan de Heemsteedseweg in Houten.

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 17:59

volgens mij is 20uur alleen op maandag en weekend.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 19:02

Gezien de vraag omtrent stalling verplaats ik het naar E.D.

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 19:56

Soest kan je prima proberen hoor. Je bent er in een kwartier met de trein, zet je een fiets op het station meest dichtbij je pensionplek (we hebben maar liefst 3 treinstations in ons dorp :? ) en zo reis je in een half uur naar je paard. Maar Soest is ook wel lastig. Menschool Soest ken ik niet van er zelf staan, er zijn heel veel kleine prive-locaties, maar daar moet je maar net tussen komen....

Gabbergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 20:59

Nannedv schreef:

Heeft je paard op je huidige stalling te weinig ruwvoer?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 22:34

Vooral in de winter buiten meerdere uren zal lastig zijn binnen een straal van 30min fietsen.

In Oudewater heb je een mooie paddock paradise, ze hebben er geloof ik ook een binnenbak.

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 23:07

Stal Rhijnauwen in Bunnik een optie? Ik weet niet of ze plek hebben, maar volgens mij voldoen ze aan (bijna al) je eisen. :)

Stal van Bentum en Nieuw Slagmaat in Bunnik kunnen ook passen, maar die hebben beide geen binnenbak.

Ndaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 01:12

Gabbergirl schreef:
Nannedv schreef:

Heeft je paard op je huidige stalling te weinig ruwvoer?

Op haar oude plek had ze inderdaad te weinig ruwvoer (ze was manegepony) ze heeft toen drie keer koliek gehad waarvan 1 keer echt bijna fataal. Ze staat nu aan huis met onbeperkt ruwvoer. Ik vind het te groot risico om nog een keer te proberen ook al zou het waarschijnlijk goed gaan, maar ik snap de vraag
Laatst bijgewerkt door Ndaan op 28-11-24 01:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Ndaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 01:13

mandymonica schreef:
Soest kan je prima proberen hoor. Je bent er in een kwartier met de trein, zet je een fiets op het station meest dichtbij je pensionplek (we hebben maar liefst 3 treinstations in ons dorp :? ) en zo reis je in een half uur naar je paard. Maar Soest is ook wel lastig. Menschool Soest ken ik niet van er zelf staan, er zijn heel veel kleine prive-locaties, maar daar moet je maar net tussen komen....

Ik ga er even dieper op in kijken dankje!

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 18:42

Ik zie dat stal de Molshoop geadviseerd wordt, deze is niet meer bestaand als pensionstal (de oud eigenaar staat nu bij ons op stal). Ruigenhoek komen ze geen 6 uur buiten in de winter en zomers ook maar een dagdeel op een postzegelwei.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:16

ik sluit mij even aan in dit topic, ik zie dat je een lijstje aan het maken bent. Ik wil je niet ontmoedigen, maar op dit moment staan de meeste stallen vol, en sommige hebben zelfs een stop op de wachtlijst. Ik ben wel benieuwd wat je budget is. Want een stal met jouw wensen nabij Utrecht centraal wordt een uitdaging.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:18

hoogendroog schreef:
Pensionstal t Hemeltje en rv Amelisweerd. Prima af te fietsen. Stal Floor aan de Heemsteedseweg in Houten.

Het hemeltje is gestopt en Amelisweerd is al jaren opgeheven..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:22

Stal Fontaine in Zeist misschien een optie. De eigenaar is een bijzondere man en veel onderling regelen maar is goed bereikbaar vanuit Utrecht

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:22

Flevolander schreef:
hoogendroog schreef:

Het hemeltje is gestopt en Amelisweerd is al jaren opgeheven..

Amelisweerd zit tegenwoordig in houten

Ndaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 19:26

Flevolander schreef:
ik sluit mij even aan in dit topic, ik zie dat je een lijstje aan het maken bent. Ik wil je niet ontmoedigen, maar op dit moment staan de meeste stallen vol, en sommige hebben zelfs een stop op de wachtlijst. Ik ben wel benieuwd wat je budget is. Want een stal met jouw wensen nabij Utrecht centraal wordt een uitdaging.

In principe heb ik geen budget, ik wil echt het beste voor mijn pony en ik wil haar altijd kunnen bereiken. Vind het daarom spannend als ik eerst de trein moet nemen vanwege stakingen en vertragingen enzo. :(

Ndaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-24 19:29

xJikke schreef:
Stal Rhijnauwen in Bunnik een optie? Ik weet niet of ze plek hebben, maar volgens mij voldoen ze aan (bijna al) je eisen. :)

Stal van Bentum en Nieuw Slagmaat in Bunnik kunnen ook passen, maar die hebben beide geen binnenbak.

Dankje voor de tip! Ik probeerde stal Rhijnauwen op te zoeken maar helaas is de website online? Weet jij misschien hoe ik ze kan bereiken?

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 19:53

Dat zijn bokkers. Zoek bij de auteurs maar bij Rhijnauwen.
Je zou een pb kunnen sturen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 20:06

rhijnauwen is erg actief op Facebook, overigens een enorme wachtlijst, en nemen hier ook geen mensen meer bij op(ongeveer een jaartje geleden dat ik dat na vroeg, dus wellicht is het inmiddels veranderd)