Ervaring trainingsarrangementen Academy Bartels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

diablolover

Ervaring trainingsarrangementen Academy Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 01:29

Ik overweeg om een trainingsarrangement te boeken bij Academy Bartels en ben op zoek naar ervaringen. Ik stel mij vooral de volgende vragen:
- met hoeveel mensen krijg je maximum les in een groepje en hoelang duurt een les?
- krijg je wel voldoende persoonlijke aandacht?
- valt het eten wat mee van prijs?/is er wat eten voorzien?
- slaapplekken ok?
- voer je het paard zelf? En mest je ook zelf de stal uit?

Alvast bedankt voor alle input :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 07:37

Op de site van Bartels stat al veel informatie.
Op een of twee maaltijden na moet je zelf voor het eten zorgen.
Kamers zijn vergelijkbaar met hotelkamers, prima.
Je paard staat volpension, zelf hoef je niets te doen.

Ik ben een flink aantal jaar geleden geweest en toen leste we in groepjes van 3 gedurende een uur, ik weet niet of dat nu nog zo is.

diablolover

Re: Ervaring trainingsarrangementen Academy Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 08:44

En met hoeveel deelnemers ben je in totaal/is er een maximum aantal deelnemers?

martinev

Re: Ervaring trainingsarrangementen Academy Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 10:01

Ik ben het afgelopen jaar twee keer geweest, een keer het arrangement van vier dagen en een paar weken geleden het 'terugkomarrangement' van twee dagen. Ik vind het echt helemaal fantastisch. De sfeer, de openheid van de familie, maar we hebben vooral zo onwijs veel geleerd!
Voor wat betreft je vragen, je hebt les in tweetallen, 45 minuten. Er zijn max 4 lessen, dus max 8 deelnemers. Vaak zijn er mensen met meerder paarden, dus dan zijn er nog minder mensen. De eerste avond eet je met de hele familie in de bibliotheek, er wordt dan voor iedereen gekookt. Supergezellig vond ik dat. Je krijgt ook nog een dinerbon voor een restaurant in de buurt. Ook krijg je nog een bon voor koffie met taart bij een ander restaurant in de buurt. En je koelkast is gevuld, voor ontbijt en lunch, met wat fruit en wat blikjes drinken, koffie en thee is er ook in je kamer, en ook voor iedereen in de bibliotheek.
De hotelkamer is echt top, ruim en netjes. Met de paarden hoef je niks te doen, alles wordt voor je gedaan. Je kan ze wel zelf buiten in de paddocks zetten.

Ik vind het het geld echt dubbel en dwars waard en ga zeker vaker. Het is onwijs leuk om een paar dagen zo intensief met je paard bezig te zijn, maar ook het kijken bij het rijden van Tineke en Imke en hun stalruiters, en bij de lessen van anderen, vind ik heel erg leuk en leerzaam.
Kortom, gewoon doen, enige nadeel is dat je daarna weer wil haha!