Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:Ga eerst maar eens na of die stal er mag komen en maak dan meteen er een die dicht kan. Veluwe lopen inmiddels veel wolvenroedels rondt en het wild raakt rap op.
tamary schreef:Iets met permanent gebruik heeft vergunning nodig. Stal of schuilstal zijn beide permanent gebruik. Die vergunning zit je dus aan vast en let op dat dat schuurtje legaal is.
Tussen de prijzen voor huur van sec dhz plekje en huidige landbouw prijzen betwijfel ik of het rendabel gaat worden.
Hier in de buurt biedt iemand een box/bak/weide aan op dhz basis, kale prijs 100 euro/maand (komt voer en bodembedekking bij). Maar die is al veel langer eigenaar en heeft niet te maken met de giga prijsstijgingen van land, etc. Ik zie fors hogere bedragen langskomen, maar of ze zo iets ook werkelijk vol krijgen is de vraag. Iedereen heeft last van de inflatie sprong(en) en iets verhuren zodat huurder verschil in jouw inkomen bijpast kan je vergeten.
Hutcherson schreef:En even navragen of de huurders wel willen dat jij het hooi regelt. Niks zo variabel als hooi en de mensen die hun paard langstengelig, tweede snede, kortstengelig, voordroog, droog, onbeperkt etc willen voeren en jij als eigenaar van het land hebt daar een andere visie op.
Als je er iemand bij wil hebben moet je wel zorgen dat het klikt tussen de huurders anders krijg je daar weer heibel om en inderdaad vergunningen in orde!
Citaat:ik ga eens infomeren naar de wolfwerend raster . scheelt wel dat het grote paarden zijn die er lopen.
Britta31 schreef:Heb je hier wel tijd en zin in naast je werk.Bv in de winter als het water is afgesloten bij vorst,hoe breng je dan het water er naar toe voor 5 paarden.Kan je het land niet verpachten aan iemand die er dan paarden of ander vee op zet,bv een hobbyboer.
josien_m_ schreef:Ik lees niet dat er tijd in gestoken gaat worden maar dat het land wordt verhuurd. En land houdt zijn waarde wel, dus is zeker een mooie pensioensverzekering. Wat bijzonder toch dat ieder met argumenten komt waarom iets niet kan, los van de niet vergunningsvrije schuilstal dan.
friesiszwart schreef:de hoeveelheid grond is te klein voor het aantal paarden dat je wilt het gehele jaar in de gunstigste condities voldoende te verstrekken van voldoende voeding. Daarbij stalling of schuilplekken maken of dichte stal/schuur voor de noodzakelijke spullen is een must maar is daar een vergunning voor te krijgen?
har166 schreef:Ik weet niet hoe het in jouw regio zit maar hier betaal je zo 70.000 voor een hectare grasland. Waarom zou je dat willen investeren en dan ook nog dingen extra moeten aanschaffen voor mensen die je niet kent? Gaat je eigen paard er ook staan?