transport binnen EU

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

transport binnen EU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 17:02

Mogelijk komt het er op neer dat ik over een poosje ga emigreren naar Oostenrijk. Super spannend natuurlijk. Ik neem dan 1 oude merrie mee en een jongere pony. Merrie is atactisch dus geduld is absoluut belangrijk in het vervoer en laden en lossen. Nu ben ik dus langzaam aan op zoek naar wat de mogelijkheden zijn. Zelf doen met de 2 paards trailer of laten doen. In de trailer heb ik zelf de controle maar is natuurlijk best een stukje rijden. Met de vrachtwagen heb ik die controle niet maar staan ze wel comfortabeler. Maar dan, wie is betrouwbaar door wie laat ik het doen. Zijn er door bokkers ervaringen met wie wel of juist niet in zee te gaan? Welke kosten zou ik aan moeten denken ongeveer qua vervoer?
Ik hoor graag jullie ervaringen.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:21

Ik heb mijn paard laten vervoeren met Potijk. Heb ze zelf niet gezien want ze belde mij niet dat ze er waren. Maar paard prima teruggevonden op afgesproken locatie. Vooraf communicatie was prima. Later ze wel een paar keer op stal gezien om te wachten voor de grens. Ging altijd netjes. Ik raad ze dus aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:25

Gewoon contact met diverse goed aangeschreven vervoerders opnemen. Maar ataxtisch , geloof dat ik het zelf zou doen , goede planning is dan wel voorwaarde.
Wat betreft comfortabel, denk dat je paard nog wel eens het beste in een trailer kan reizen. Meer steun dan op de vrachtwagen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 17:33

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 14:40

BigOne schreef:
Gewoon contact met diverse goed aangeschreven vervoerders opnemen. Maar ataxtisch , geloof dat ik het zelf zou doen , goede planning is dan wel voorwaarde.
Wat betreft comfortabel, denk dat je paard nog wel eens het beste in een trailer kan reizen. Meer steun dan op de vrachtwagen.

bedankt ik zit gewoon erg in dubio omdat het wel een best eind rijden is. Nu is het ook zo dat dat de trailer ook die kant op moet maar dat kan eventueel ook nog met spullen. Heb wat aangeschreven. er is nog geen haast bij maar een goede voorbereiding is wel fijn. Moet ook nog stallen zoeken, en daar al wat netwerken eruit gegooid.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 14:48

Mocht je het niet zelf willen doen kun je altijd nog vragen bij het transport bedrijf om een kleinere wagen en dus prive transport. Betaal je wat meer, maar heb je ook meer inspraak over hoe en wat. Groot transport gaat vaak toch al gauw met grote vrachtwagens, met veel paarden en een hoge instap. Nou zijn het wel echt prachtige wagens met fijne verlichting, soms remindicaties en vaak ook een climate control. Zeker voor lange afstanden vond ik dat toch wel echt een fijn idee. Maar met een paard die medisch wat mankeert is iets meer op maat gemaakt transport dan misschien toch wel fijner.

Ik moest er in ieder geval echt niet aan denken om mijn paard zelf uit de Dordogne te halen. Je bent toch echt wel heel lang onderweg en zomaar stoppen is lastiger. Die transportbedrijven hebben ook de nodige plekken waar ze eventueel kunnen uitladen en uitrusten als een afstand niet in 1x gereden kan worden.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 16:37

Ik heb een prima ervaring met Potijk. Mijn merrie reageert soms heftig op wortelen, dus dat netjes aangegeven en ze hielden er perfect rekening mee.

Popstra

Re: transport binnen EU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:40

Men is vaak wat huiverig voor langere afstanden maar Oostenrijk is in principe prima te doen zelf.
(Wij rijden regelmatig door Oostenrijk naar Italie met de paarden)

Je kunt onderweg makkelijk even tijdje stoppen, zelf even benen strekken of rusten en de paarden checken en wat aanbieden in de trailer. Ze staan dan gewoon relaxed.

Wij rijden altijd snachts. Dan is het lekker rustig op de wegen en we hebben nooit haast.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 18:24

Popstra schreef:
Men is vaak wat huiverig voor langere afstanden maar Oostenrijk is in principe prima te doen zelf.
(Wij rijden regelmatig door Oostenrijk naar Italie met de paarden)

Je kunt onderweg makkelijk even tijdje stoppen, zelf even benen strekken of rusten en de paarden checken en wat aanbieden in de trailer. Ze staan dan gewoon relaxed.

Wij rijden altijd snachts. Dan is het lekker rustig op de wegen en we hebben nooit haast.

Klopt we zijn wat huiverig maar ook omdat het gewoon doodvermoeiend is. Nu hebben we beide onze BE dus dat scheelt maar we weten niet of we dan met 1 of 2 auto's rijden en dan wordt het weer een ander verhaal.

Ook de papieren regelen lijkt me een ding. maar dat komt natuurlijk omdat het een totaal onbekend terrein is op dat vlak.