Asfaloth is wel een pony met een rugzakje die o.a. chronisch bevangen is (gekanteld hoefbeen in beide voorhoeven), chronisch stress en ook beginnend astma heeft.
24 oktober is hij nog nagekeken door de DA op de kliniek (inc. Foto's hoeven) en alles stabiel en onder controle waarmee ik groen licht heb gekregen om het trainen weer op te bouwen op zijn tempo en naar van wat die aangeeft wat die aan kan.
Mooiste zou een instructie zijn die goed rekening weet te houden met zijn grenzen, maar mij wel verder kan helpen zijn lichaam beter en sterker te maken, Asfaloth weer meer vertrouwen kan geven in zijn lijf (die is die een beetje kwijt geraakt door zijn HB vorig jaar al gaat het de goede kant op), maar mij ook op weg kan helpen hem nog beter te begrijpen zodat ik Asfaloth zelf ook nog beter kan begeleiden en helpen.
Zelf heb ik al enige ervaring in het grondwerk, maar om Asfaloth nog beter te kunnen helpen is les wel nodig.
Ik sta hoe dan ook sowieso open voor alle suggesties.
Met mijn beide pony's sta ik privé aan huis bij Gimli's fokker.
Asfaloth is rechts. Gimli links. Gimli is nog 1.5 die mag voor nu nog heerlijk opgroeien en mee kijken in de les.