Op reis naar het buitenland met Tinkie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fems_Tinkie

Op reis naar het buitenland met Tinkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 15:10

Hey lieve "Bokker",

Ik ben op zoek naar een boerderij of een plek in het buitenland waar ik met mijn paard Tinkie voor onbepaalde tijd kan verblijven en werken. Het plan is om vanaf januari te gaan reizen met een eigen paardenbus of auto met trailer, zodat ik flexibel ben met vervoer. Mijn eerste bestemming staat nog open, ik heb geen specifieke voorkeurslanden.

Ik droom al een tijdje om eens weg te gaan, stoppen met 32 uur per week naar mijn computerbeeld staren om vervolgens te genieten bij de paarden. Wanneer ik in het buitenland ben voel ik dat ik niet in Nederland wil blijven plakken, alleen omdat het veilig en vertrouwd voelt.

Kun jij mij helpen?
Is hier iemand die al eerder met zijn/haar paard gereisd heeft? Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat!
Ik ben benieuwd naar jouw ervaring. Ook met betrekking tot vervoer, veiligheid en gezondheid. +:)+

Wat ik zoek:
Een plaats in het buitenland om te werken en te verblijven voor mijzelf en Tinkie – een eenvoudige weide met basisvoorzieningen en andere paarden is al voldoende.
Dit mag voor bepaalde en onbepaalde tijd zijn!
Ik heb mezelf aangemeld by Yardandgroom, daar ben ik begonnen met de zoektocht maar vond het wel belangrijk om ook dit forum te openen in de hoop dat iemand wilt sparren!
Misschien dat ik via deze weg mijn nieuwe werkgever wel vind!

Werkzaamheden die ik kan uitvoeren:
Stalwerkzaamheden, een heel breed begrip
Op recreatief niveau paardrijden en tochten begeleiden (ook eventueel met Tinkie), altijd bereid om meer te leren
Omgaan met allerlei dieren
Projecten of evenementen begeleiden
Lessen geven (niet gecertificeerd maar ik ken de basis)
Horecawerkzaamheden

Over Tinkie en mij:
Tinkie is een bonte tinker merrie, ze is geboren op 01/02/2011, schofthoogte 1,42m. Ze is makkelijk in de omgang, is lekker ondeugend netals een shetlander en houdt van snacken :Y) . Ze is gevaccineerd en heeft alle benodigde papieren. Ze is van mij sinds 09/09/2022 maar we kennen elkaar al heel lang! /3

Ik ben, als ik dat van mezelf mag zeggen, vriendelijk, betrouwbaar en open persoon met gevoel voor humor. Ik heb recreatief paard gereden, ben ervaren met verschillende dieren, en vind het leuk om met anderen te werken. Op Instagram zijn wij te vinden onder de gebruikersnaam @Fems.Tinkie https://www.instagram.com/fems.tinkie/

Weet jij een plek waar ik met Tinkie welkom ben?

Alle tips, ervaringen en suggesties voor mogelijke bestemmingen of plekken zijn van harte welkom! <3

Liefs,

Fem & Tinkie {:}

senna21

Re: Op reis naar het buitenland met Tinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 16:34

Je kunt je vraag eens stellen in het emigratie-topic. Wellicht hebben zij concrete tips voor je.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 16:38

Wellicht bij Trudy Trijntje Zomerhoeve (is haar fb naam), ik meen dat zij laatst om hulp vroeg. Gangenpaarden trainer in Frankrijk

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 16:55

Ik ben via een Facebook groep zo in Tsjechië beland. Enorm fijn geregeld en prima om je eigen paard mee te nemen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 17:34

Mrs_Midnight schreef:
Wellicht bij Trudy Trijntje Zomerhoeve (is haar fb naam), ik meen dat zij laatst om hulp vroeg. Gangenpaarden trainer in Frankrijk
Die wilde ik ook noemen, als TS wil kan ik haar in contact brengen met Trudy.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 17:45

Wat een leuk idee!
Misschien kun je hier terecht?
https://jaskolka.com/nl

Je zou ook eens kunnen kijken op workaway. Daar staan adressen op waar je vrijwilligerswerk kunt doen tegen kost en inwoning. Je kunt altijd vragen of je je eigen paard mee kunt nemen.
Op FB is ook een pagina voor workaway europe. De beheerder heeft een tinkerfokkerij in Frankrijk. Ze zit ook op bokt. Ik ben daar vorig jaar een paar weken geweest. Was erg leuk!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 17:50

Workaway is top inderdaad! Staat veel op, ook met paarden.

Fems_Tinkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 12:00

Dankjullie wel!! *\o/*

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:51

Als je met je paard naar het buitenland gaat zit je dan niet met de registratie op UBN nummer?

_nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 03:26

Ik ben pas geleden met mijn paard naar Engeland verhuisd, in de buurt van de cotswolds! Ik was heel erg bang dat het een super ingewikkeld proces zou worden, maar dit viel me eigenlijk reuze mee. Ik heb dit wel met een transportbedrijf gedaan, ik hoefde dus niet alles zelf te regelen. Prachtig buiten rijden, ook erg veel werk te vinden dat te maken heeft met stalwerkzaamheden etc. Zelf zit ik niet zo in de renpaarden-business maar volgens mij is daar ook veel in te vinden! Ik zie altijd veel voorbij komen op fb :)

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 05:04

Ik heb dit jaren terug ook gedaan met mijn Tinker, en heb toen bij jaskolka in Polen gezeten & Hof HäHlgans in Duitsland.

Dit was wel in een tijd waarin het makkelijk was om vrij door Europa te reizen met paard.