Goede regendeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monody

Goede regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 11:37

Hoi hoi,

Ik ben op zoek naar een goede regendeken voor een fjord x welsh met een brede borst maar kort en gedrongen lichaam. Mijn oog was gevallen op de Amigo Turnout Lite Bravo 12 0grams maar ik weet niet wat voor ervaringen mensen hiermee hebben?

Ik hoor het graag!

Tilmar

Re: Goede regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 11:42

Volgens mij is dat een prima deken. Ik heb deze gehad op een breed gebouwde KWPN en dat paste goed. Wel goed nadenken over de maat dan.
En tip, pas met een zweetdeken er onder... anders komen er haren in, heb ik een keer bij Agradi gehad en ik kon mooi niet meer retourneren.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 11:42

Alle horseware dekens zijn fijn. Rambo heeft een betere pasvorm vind ik maar amigo is ook goed.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 11:52

Ik heb de Amigo Bravo XL voor mijn haflinger met beste hals.

Heel veel dekens en types gepast maar dit was de enige waarbij hij zichzelf niet stikte bij het grazen. Door de bredere hals is er al meer ruimte maar ook de gespen voor zitten in een V vorm ipv recht vast waardoor en gewoon meer ruimte is voor die hals

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 12:12

Hier past de Bucas goed voor een paard met enorm brede schouder.
Amigo zat net een tikkeltje strakker.

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 13:25

Ik heb voor mijn merrie die barok gebouwd is de Amigo Bravo XL versie. Ook handig omdat het met linersysteem is, waardoor je de hele winter door kan. De bucas big neck bleef openstaan aan de voorkant, dus geef de voorkeur aan de amigo qua pasvorm. Als je niet de xl versie neemt valt amigo wel heel smal!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 13:32

Ik zou vanwege de kruising vooral even kritisch kijken naar de hoogte van de hals aanzet. Ik kan alleen maar overweg met lage sluitingen zoals de v sluiting van Horseware vanwege de lage halsaanzet.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 13:36

Ik zweer bij de Bucas Smartex. Bucas heeft stay dry voering, waardoor je de deken ook kan opleggen als je paard nog bezweet is en wordt dat vocht gewoon goed afgevoerd. Bij de Smartex heb je ook de Big Neck uitvoering en kun je met liners eronder werken.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 18:06

Dankjulliewel!
Misschien even wat meer informatie. Mijn pony Marnix is 1.37 hoog en krijgt in de zomer altijd een vliegendeken maat 115-165 op, meestal die van Amigo maar die zitten dan toch wat krap bij de borst en als hij dan gaat bewegen trekt dat die hele deken naar beneden. Ik wil hem deze winter meer gaan scheren dus ook met liners onder de regendeken werken. Ik vind het dan wel echt noodzakelijk dat er een goede regendeken bovenop ligt. Rambo ziet er mooi en comfortabel uit maar is wel errug prijzig. Ik ga ook eens naar die Amigo Bravo XL kijken.

Hieronder nog een foto van het slachtoffer in kwestie.
Afbeelding

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 18:35

Op mijn brede stinker had ik een bucas bigneck liggen.
Die paste haar echt behoorlijk goed

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 19:04

Hier ook Bucas Smartex, fijne deken en zeer goede kwaliteit.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 21:05

Zou dan kijken naar de Rhino met V sluiting! Net even wat lager uitgesneden zodat de deken niet naar beneden getrokken wordt bij eten van de grond of bijvoorbeeld liggen. Net even iets goedkoper dan de Rambo's, maar wel flink sterk en goed waterdicht en de mogelijkheid om liners te gebruiken.

Die Smartex dekens zijn geweldig, maar hier was de sluiting veel te hoog.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 21:53

Heb je van de Rhino ook liners of zijn die dan hetzelfde als de horseware liners?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 21:58

Ik zou ook voor Rhino kijken. :j En de Horseware liners zijn 'universeel'; ze zijn zowel voor Rambo, Rhino en de Amigo Bravo 12 dekens geschikt.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 22:49

Duidelijk, dank! Ik ga eens naar de Rhino kijken inderdaad, zien er mooi uit en iets fijner voor de portomonnee dan de Rambo.

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 22:57

Ik heb voor mijn brede Quarter Wheaterbeeta dekens. Ik heb veel merken geprobeerd, waaronder Rambo en Bucas maar de Weatherbeeta past het best.

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 23:08

Ik vind voor gedrongen paard, (ik heb Haflingers) de LeMieux Arika echt perfect!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 23:25

Ik ben vooral gecharmeerd van de Amigo Bravk WUG (halve hals) past heel fijn op paarden met een forse schouder maar niet echt een koudbloed hals. De gewone halslijn gaat door de brede schouders een beetje afstaan waardoor die inregent, de halve hals voorkomt dit.
De WUG heeft ook een borstsluiting die in een V loopt en meer ruimte heeft om de hals naar beneden te brengen.

Sowieso even opletten wat voor sluiting de deken heeft, dat verschilt nog al per serie. De disk is niet mijn ding.

Verder is het een fijne sterke deken.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 23:35

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 23:38

De Rhino met V sluiting komt trouwens met hals en heeft ook een hals bevestiging van klittenband aan de buitenzijde ipv ringen aan de binnenkant. Vind ik heel prettig want daardoor kan ik er een extra schoftbeschermer in plakken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 00:25

Ik heb de afgelopen jaren steeds Catago dekens gekocht. Bucas etc vond ik te duur, zeker toen mijn koudbloed op pension stond en er 1 sloper was die echt een sport had gemaakt van dekens van anderen slopen. Mijn koudbloed is zeer compact, dikke nek en veel schouder. De Catago Justin dekens (https://agradi.nl/products/catago-deken ... W8QAvD_BwE) vallen mooi half over de hals en regenen niet in. Soms klapt ie om en dan wordt het nepbontje wel nat maar goed. Verder vallen ze gewoon mooi. Toen we onze eigen huurplek hadden en ik mijn warmbloed erbij kocht heb ik ook Catago geprobeerd en hij paste er ook perfect in. Vorig jaar kon ik de 0 grams niet meer in de goede maat te krijgen en heb ik voor nood een deken gekocht bij decathlon. Vond hem niet lekker zitten maar bij gebrek aan beter... Paard liep elke keer weg als ik ermee aan kwam. Nu sinds kort even wisseling van dekens gedaan onderling (warmbloed 150gr en koudbloed de enige overgebleven 0 gr) en loopt sindsdien niet meer weg. Bizar. Hoezo voorkeuren.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 09:07

Hier brede haflinger. Ik vind weatherbeeta erg fijn