Waar zadel verzekeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Waar zadel verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 18:31

Ola Bokkers,

Aangezien er hier in de buurt al weer wat verhalen rond gaan over ''zadelspotters'', vroeg ik mij af waar anders Bokkers hun zadel verzekerd hebben. En wat bijv. de voorwaarden zijn. Als in, wel/geen zadelslot? Is achter 1 algemene deur die op slot zit en je eigen zadelkast deur die op slot zit voldoende? Of andere voorwaarden?

Mensen ervaring met bijv. Hippo of depaardentrailerverzekering, of mensen bij wie het wel onder de inboedel valt (en bij welke inboedel zit je dan)?. Ik kon wel een wat ouder topic vinden waarbij meerdere mensen melding maken van ''dat het onder hun inboedel zou vallen'', maar vervolgens wordt er in de meeste gevallen niet verteld welke inboedelverzekering ze hebben en/of welke (extra) dekking daarvoor afgesloten is. En aangezien we ook binnenkort gaan verhuizen moet ik sowieso nog even naar mijn inboedelverzekering kijken, want op dit moment mag het zadel maximaal 30 dagen op stal liggen om nog onder de verzekering te vallen. Dat is natuurlijk geen doen voor de lange termijn. Dus ideaal moment om evt. te switchen of anders toch een aanvullende verzekering af te sluiten.
Het zou gaan om een zadel van zo'n 1000eu, tweedehands aangeschaft.

Alvast heel erg bedankt :)

Dee_Es

Re: Waar zadel verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:29

Ik heb mijn zadel bij m'n gewone inboedelverzekering laten toevoegen. Er is een clausule opgenomen met al mijn ruitersport zaken op de 'manege' zolang ze in een afgesloten kast zitten.

Mijn verzekeringen zijn afgesloten via een adviseur dus was een kwestie van een mailtje sturen en toen is het toegevoegd aan mijn polis.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:36

Dee_Es schreef:
Ik heb mijn zadel bij m'n gewone inboedelverzekering laten toevoegen. Er is een clausule opgenomen met al mijn ruitersport zaken op de 'manege' zolang ze in een afgesloten kast zitten.

Mijn verzekeringen zijn afgesloten via een adviseur dus was een kwestie van een mailtje sturen en toen is het toegevoegd aan mijn polis.

Hier hetzelfde. :)