Stalling gezocht Rotterdam-Gouda

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bluffertje

Stalling gezocht Rotterdam-Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 14:35

Hoi, ik ben op zoek naar een stalling tussen Rotterdam en Gouda dus bijvoorbeeld Ommoord, Nieuwerkerk, Capelle, Gouderak, Stolwijk, Moordrecht enzovoorts.

Het is belangrijk dat het een niet al te dure stal is. Veel stallen zijn online te vinden maar de wat kleinere en vaak goedkopere stallen niet.

Waarom het wat goedkoper moet zijn kan ik later misschien nog uitleggen. Ik ben nu vooral aan het oriënteren en ik hoop dat iemand wat weet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 14:43

Als ik geen voldoende budget hebt om een paard goed te stallen zou ik mijzelf toch eens achter de oren krabben.
Een paard wat ziek is heeft extra zorg nodig en dat kost geld.
Schoonhoven en dan stal de Wilgenhoeve

Lieser

Re: Stalling gezocht Rotterdam-Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:01

Misschien goed om aan te geven wat je budget zal zijn en wat je dus precies onder goedkoop verstaat? En vergeet niet dat goedkopere stallen vaak meer van de eigenaren verwachten als het gaat om voerdiensten en uitmesten, en je dus meer tijd kwijt zult zijn (wat trouwens ook juist leuk kan zijn).

Bluffertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 16:51

Morganlefay schreef:
Als ik geen voldoende budget hebt om een paard goed te stallen zou ik mijzelf toch eens achter de oren krabben.
Een paard wat ziek is heeft extra zorg nodig en dat kost geld.
Schoonhoven en dan stal de Wilgenhoeve

Er is budget, maar je hebt stalling van 150 of stalling van 350. Maar juist die van 150 zijn minder bekend. Hoe minder aan stalkosten, hoe meer over voor ziektepotje. Daarbij is dit nogal een aparte situatie die ik liever niet helemaal openbaar.

Lieser schreef:
Misschien goed om aan te geven wat je budget zal zijn en wat je dus precies onder goedkoop verstaat? En vergeet niet dat goedkopere stallen vaak meer van de eigenaren verwachten als het gaat om voerdiensten en uitmesten, en je dus meer tijd kwijt zult zijn (wat trouwens ook juist leuk kan zijn).

Hoi, ik vind tot 250 te doen maar daarboven wel duur worden. Snap dat het lastig is in de regio maar ik weet dat het bestaat. Heb daarbij inderdaad niet zoveel eisen, zelf uitmesten en voeren is helemaal prima

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:05

Besef wel dat de staleigenaar er dan op toelegt.
Kwaliteit en hoeveelheid aan voer dat ze krijgen is op zulke goedkope stallen ook niet om over naar huis te schrijven en dat is niet voor niets zo.
Daarnaast zijn de faciliteiten verder ook niet zo goed wat weer blessures in de hand werkt.

Niet perse alleen tegen de ts, maar voor iedereen om over na te denken.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:11

Op mp staat nu een stal in Bleiswijk geadverteerd voor 200 per maand. Maar daar moet je zelf nog voer en stro (of vlas) kopen. En in Rhoon eentje voor 100 euro per maand, maar ook daar komen nog de kosten van hooi, mestafvoer en de gehuurde schuilstal bij.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:20

Bij 100,- kale stal ga je met alles erbij wel boven de 250,- komen. Bij 200,- voer en vlas/stro ook zeker.

TS misschien moet je er even bij zetten wat voor faciliteiten je zoekt in een stal.
Denk dat je voor dat bedrag in die regio niets vindt met faciliteiten. Stal met wei kan wel, maar moet je ook net weten te vinden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:56

250 kost het onderhoud van een eigen paard aan huis tegenwoordig al bijna....

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:10

Ik ben bang dat je dat niet (meer) vind ts. Paar jaar terug was tot 300 heel goed te doen maar de prijzen zijn eruit gevlogen, toen ik net wegging van een pensionstal ging het al richting de 400, en dat was geen luxe op een kleine binnenbaan na. Zelfs met zelfzorg kom je echt aan die 300,- inmiddels, beetje luxe en je zit er ver boven.
Zou kijken of je je eisen iets bij kan stellen en evt een adv. op marktplaats zetten, misschien vind je zo iets kleinschaligs zoals bij iemand aan huis

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:20

Houd er ook rekening mee dat de BTW in 2025 op veel zaken omhoog gaat, waaronder paardenvoer en bodembedekking. Dat zal betekenen dat pensionstalling in 2025 ook weer duurder zal worden.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:33

Eerlijk gezegd denk ik oprecht dat je je budget naar boven bij moet stellen. 4 jaar geleden betaalde ik 300 euro halfpension (zelf mesten). Daarvoor duurder gestaan (zowel half als volpension). Nu sta ik bijna 4 jaar privé op basis van doe-het-samen, zelfde prijsklasse. En dat is aanpoten.

Bij goedkopere stallen zul je ongetwijfeld bij moeten leggen aan voer, bodembedekking of inleveren op faciliteiten dan wel diensten.

Het is een dure en natte regio.

Bluffertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-24 19:32

Bedankt voor de reacties zover, heb ik zeker wat aan!

Anastasia24 schreef:
Ik ben bang dat je dat niet (meer) vind ts. Paar jaar terug was tot 300 heel goed te doen maar de prijzen zijn eruit gevlogen, toen ik net wegging van een pensionstal ging het al richting de 400, en dat was geen luxe op een kleine binnenbaan na. Zelfs met zelfzorg kom je echt aan die 300,- inmiddels, beetje luxe en je zit er ver boven.
Zou kijken of je je eisen iets bij kan stellen en evt een adv. op marktplaats zetten, misschien vind je zo iets kleinschaligs zoals bij iemand aan huis

Ja indd aan huis bij iemand is een goede. En de kleinschalige stallen zijn vaak online niet te vinden, vandaar het topic

Jammer eigenlijk dat het tegenwoordig zoveel moet kosten, al is dat met steeds meer dingen zo..

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:09

Ik betaal voor mijn kleintjes, A maat, al 200 euro. Staat op een super prive stal, waar ik alles zelf moet doen.
250 lijkt me heeel lastig om voor een grote iets te vinden waar normaal gevoerd wordt.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 21:11

Omdat je op zoek bent naar ervaringen met een stal verplaats ik dit topic van VSW naar ED. Daarbij gelijk de opmerking alleen te reageren als je ook daadwerkelijk iets weet.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 16:02

Toen wij 16 jaar geleden vertrokken uit Rotterdam stond Mando al voor 295 euro op een kleinere prive stal naast het gemeentehuis van Bergschenhoek. Ik zie dat ze daar nog steeds een stalling hebben.
Ben wel benieuwd wat het nu moet kosten, ik denk wel dik tegen de 400 euro aan
Op Lansbergen stond hij voor iets van 260 toendertijd en daar zie ik ook al prijzen van een buitenbox 470 euro.

Dus ik denk dat je je eisen bij moet stellen want wat jij wilt is niet realistisch meer in deze regio.