Vakantie in Amerika met Reining mogelijkheden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Welniet

Vakantie in Amerika met Reining mogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-24 19:56

Hoi, ik ben aan het twijfelen om een tijdje onbetaald verlof te nemen en dan naar Amerika te gaan. Ik wil dan graag ergens op een ranch waar ze Reining beoefenen.. zal zo iets bestaan? Of hebben jullie tips en tops ?

cissy

Re: Vakantie in Amerika met Reining mogelijkheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 13:20

Oh daar zijn er genoeg van, maar wil je een werk vakantie of een trainingsvakantie, of wil je alleen een keer gaan kijken?

Welniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 14:15

Nou misschien een werk en of trainingsvakantie.
Ik weet alleen niet zo goed waar te beginnen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 15:02

Let op dat je voor alles wat naar werken riekt een speciaal visum nodig zal hebben, wat niet eenvoudig is. Probeer dus altijd onder het mom van vakantie te gaan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 16:12

Welniet schreef:

Waag eens een belletje naar Ed Goossens van de Magnolia Ranch (zitten gewoon in NL), die heeft een tijdje in de VS gezeten en kent daar wel een hoop mensen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 16:29

Rij je in Nederland reining?

Er zijn wel aardig wat mensen met contacten in Amerika.

Je kan het beste wel een keus maken wat je wil. Ervoor betalen, veel kunnen rijden en lessen of ergens werken en hopen dat je wat kan leren en rijden. Anders loop je alleen te vegen en misschien paarden te wassen en vlechten bijv.

Vooraf veel ervaringen horen is wel fijn, want je wil echt niet overal terecht komen. Dan zou je je wensen echt moeten uitspreken om te horen waar mensen zijn geweest en wat ze hebben ervaren. Heel veel trainers zijn er ooit wel een korte of lange periode geweest.
Mensen reizen om naar de grote shows te gaan of bepaalde hengsten te mogen bekijken bijv.
En veel mensen zijn weleens mee geweest op vliegtransport en hebben dan vaak een paar dagen om rond te kijken daar. Die weten soms ook wel waar je iig absoluut echt niet moet zijn.

Bij een goede/grote stal gratis rijden en leren voor wat vegen wordt hem niet. En ze gaan ook niet vreemden die maar kort blijven zo op hun goede, vaak van klanten, paarden laten rijden.

Rieky heeft ook weleens een oproep dat ze iemand zoeken. Maar ook daar krijgen alleen de echt serieuze mensen die hard werken en langer dan 1 blauwe maandag blijven een kans.

Welniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 06:12

MoniqueT schreef:
Let op dat je voor alles wat naar werken riekt een speciaal visum nodig zal hebben, wat niet eenvoudig is. Probeer dus altijd onder het mom van vakantie te gaan.

Ja dat is me bekend.. thanx evengoed voor de tip

Welniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 06:12

cissy schreef:
Welniet schreef:

Waag eens een belletje naar Ed Goossens van de Magnolia Ranch (zitten gewoon in NL), die heeft een tijdje in de VS gezeten en kent daar wel een hoop mensen.

Super ga ik eens achteraan

Welniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 06:16

superpony schreef:
Rij je in Nederland reining?

Er zijn wel aardig wat mensen met contacten in Amerika.

Je kan het beste wel een keus maken wat je wil. Ervoor betalen, veel kunnen rijden en lessen of ergens werken en hopen dat je wat kan leren en rijden. Anders loop je alleen te vegen en misschien paarden te wassen en vlechten bijv.

Vooraf veel ervaringen horen is wel fijn, want je wil echt niet overal terecht komen. Dan zou je je wensen echt moeten uitspreken om te horen waar mensen zijn geweest en wat ze hebben ervaren. Heel veel trainers zijn er ooit wel een korte of lange periode geweest.
Mensen reizen om naar de grote shows te gaan of bepaalde hengsten te mogen bekijken bijv.
En veel mensen zijn weleens mee geweest op vliegtransport en hebben dan vaak een paar dagen om rond te kijken daar. Die weten soms ook wel waar je iig absoluut echt niet moet zijn.

Bij een goede/grote stal gratis rijden en leren voor wat vegen wordt hem niet. En ze gaan ook niet vreemden die maar kort blijven zo op hun goede, vaak van klanten, paarden laten rijden.

Rieky heeft ook weleens een oproep dat ze iemand zoeken. Maar ook daar krijgen alleen de echt serieuze mensen die hard werken en langer dan 1 blauwe maandag blijven een kans.

Welke vorm het moet gaan krijgen staat nu nog in de kinderschoenen. Lessen en ervoor betalen helemaal prima, en of dat dan intern kan. Vegen, wassen en vlechten ook helemaal prima. Even voor de aanvulling ik ben een vrouw van plus 45 die even op een kruispunt staat in het leven.

Rondreizen voor grote shows staat ook zeker (los) daarvan op de agenda. Ook daarover ben ik opzoek naar tips.
Bijvoorbeeld de futurity daar.. waanzinnig