Gezocht: ideale stal (wei) tijdens jaar met diverse langere reizen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maggie1981

Gezocht: ideale stal (wei) tijdens jaar met diverse langere reizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 15:30

Komend jaar willen we met het gezin aan paar keer een langere reis gaan maken, afgewisseld met tussendoor een paar weken in NL. Maar wat is dan een fijne plek voor mijn lieve Connemara merrie die in haar 12-jarig bestaan nog nooit op stal heeft gestaan? Ze staat nu op een paddock paradise aan huis maar dat is komend jaar dus geen optie.

Ik dacht aan een (pension)stal met:
- paddock paradise of in elk geval 24/7 buiten
- volledige ontzorging en extra toezicht op mijn pony (meerprijs prima)
- fijne uitrij-mogelijkheden voor buitenritten als ik in NL ben
- goede buitenbak en liefst ook binnenbak zodat als ik in NL ben ik ook echt altijd kan rijden ongeacht t weer.
- prijs geen probleem, zoek plek waar ik m'n pony echt met gerust hart kan achterlaten als ik weg ben
- verre uithoeken van NL zijn minder handig maar noem ze gerust, goede plek is t belangrijkste.

Ik hoop dat jullie willen meedenken. Ik heb veel zin in ons avontuur want we hebben als gezin een pittige tijd achter de rug, maar pfff... wel beetje buikpijn om m'n pony niet meer dagelijks te zien.

tamary

Re: Gezocht: ideale stal (wei) tijdens jaar met diverse langere reizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 17:12

Wat is de bedoeling qua huisoppas voor dat jaar? Is daar geen mogelijkheid? Lokale manege samenwerking misschien? Paardje er bij die vakantie mag vieren oid?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 17:20

Ik denk dat je met én uitrij mogelijkheden én binnenbak je jezelf heel erg beperkt. Dan zit je al snel aan grotere stallen en die zullen minder zin hebben om de zorg voor een paard te dragen.

Ik zou eerder kijken naar iemand die een pensioenplekje aanbiedt. Vaak is dat al op basis van vol pension en wil die persoon niet teveel volk op het erf en vinden ze de zorg dus geen probleem.
Volgens mij is bokker Hagelslag (of DuoPenotti, ik haal die altijd door elkaar :+ ) opzoek naar een pensioenpaard. Misschien de moeite om een berichtje te doen.

Maggie1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 18:13

tamary schreef:
Wat is de bedoeling qua huisoppas voor dat jaar? Is daar geen mogelijkheid? Lokale manege samenwerking misschien? Paardje er bij die vakantie mag vieren oid?

Ons eigen huis is verkocht dus dat is geen optie helaas.

Maggie1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 18:14

Nyaleti schreef:
Ik denk dat je met én uitrij mogelijkheden én binnenbak je jezelf heel erg beperkt. Dan zit je al snel aan grotere stallen en die zullen minder zin hebben om de zorg voor een paard te dragen.

Ik zou eerder kijken naar iemand die een pensioenplekje aanbiedt. Vaak is dat al op basis van vol pension en wil die persoon niet teveel volk op het erf en vinden ze de zorg dus geen probleem.
Volgens mij is bokker Hagelslag (of DuoPenotti, ik haal die altijd door elkaar :+ ) opzoek naar een pensioenpaard. Misschien de moeite om een berichtje te doen.

Dank voor de feedback - snap ik! - en voor de tip!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 18:26

Welke regio ongeveer?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 18:51

Maar als jij zelf maar een paar weken in het jaar in NL bent, is het dan niet handiger een stal te zoeken waar ze gewoon goed buiten staat en je eisen van buiten rijden te laten vallen? Ze heeft dan geen conditie meer omdat ze dan -neem ik aan- niet gereden wordt de rest van het jaar.

Dan zou ik er zelf voor kiezen om haar dit jaar op een heerlijke pensioen stal te zetten zoals bijv Van der Kruis in Brabant.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 18:56

DiantaM schreef:
Maar als jij zelf maar een paar weken in het jaar in NL bent, is het dan niet handiger een stal te zoeken waar ze gewoon goed buiten staat en je eisen van buiten rijden te laten vallen? Ze heeft dan geen conditie meer omdat ze dan -neem ik aan- niet gereden wordt de rest van het jaar.

Dan zou ik er zelf voor kiezen om haar dit jaar op een heerlijke pensioen stal te zetten zoals bijv Van der Kruis in Brabant.

Sluit ik mij helemaal bij aan.
Nu weet ik niet of van de Kruis jonge gezonde paarden stalt.
Maar zou wel opzoek gaan naar zoiets.
En voor die paar keer dat je er bent ook zeker niet aan rijden denken. Niet helemaal eerlijk ook betreft conditie en spieren.
Fijn weer oppakken als je terug bent

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 18:58

Ik heb wel plek. Heb ook PB gestuurd. En ik zou ook best het dier in conditie willen/kunnen houden dmv longeren. Sterker, ik vermoed dat dat hard nodig zal zijn, om te voorkomen dat het paard dichtgroeit. Connemara's zijn easy keepers, is mijn ervaring.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 19:00

Ibbel schreef:
Ik heb wel plek. Heb ook PB gestuurd. En ik zou ook best het dier in conditie willen/kunnen houden dmv longeren. Sterker, ik vermoed dat dat hard nodig zal zijn, om te voorkomen dat het paard dichtgroeit. Connemara's zijn easy keepers, is mijn ervaring.

Dat is een top aanbod :j
Daar staat hij zeker goed.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 19:39

Dat is een mooi aanbod Ibbel!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 21:19

Nature's Horse Paradise in Zeewolde is misschien ook optie. Houden ook wel wat conditie door beweging door het gebied.
Geen binnenbak, wel fijne uitrijmogelijkheden.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 21:21

Naast het lieve aanbod van Ibbel zou je ook naar Remedio in Venhuizen kunnen kijken. De uitrijmogelijkheden zijn beperkt, maar wel een binnenbak.

Maggie1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 22:17

Wauw, dank jullie wel allemaal voor de tips! Ik ga ze allemaal bekijken

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:19

Paardenheerlijkheid in Beesd? Van Jaarsveld in Oudewater?

Maggie1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 22:42

Wiwabalia schreef:

Ga ik bekijken, die liggen in elk geval super centraal. Dank voor t meedenken!

Maggie1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 22:44

Esther schreef:
Welke regio ongeveer?

Maakt niet heel veel uit; als we in NL zijn dan zullen we op vakantieparken wat huren dus zijn redelijk flexibel. Maar uithoeken van NL zijn ivm familiebezoeken ed wel wat minder praktisch dan centralere plekken.

Maggie1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 22:45

DiantaM schreef:

Ik snap je punt maar we zijn dit samen redelijk gewend! Ik heb ook 3 kinderen gekregen in de tijd dat ik haar heb en thuis (waar ze nu staat) kan ik na zware regenval ook even niet rijden dus we hebben daar inmiddels n weg in gevonden. Sterker nog, ik merk dat ze t juist wel goed doet op af en toe even "vakantie".

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 23:11

Maggie1981 schreef:
Wiwabalia schreef:

Ga ik bekijken, die liggen in elk geval super centraal. Dank voor t meedenken!

Geen binnenbak, bij Paardenheerlijkheid wel mogelijkheid tot leuke buitenrit door de polder (ligt op landgoed Marïenwaardt). Deden vroeger ook aan vakantiestalling dus zijn dergelijke constructies wel gewend. Denk dat de eigenaresse wel met je mee wilt denken, is trouwens zoiezo volpension.

Van Jaarsveld hoor ik ook goede dingen over, maar hoe het daar geregeld is qua pension weet ik verder niet.

Beide zijn 24/7 buitenloop constructies, paarden staan er niet in een box, maar wel met faciliteiten ook voor de ruiter.