Gezocht: Springlessen in de omgeving van Limburg en Noord-Brabant.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Delan0

Gezocht: Springlessen in de omgeving van Limburg en Noord-Brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 20:58

Hallo allemaal,

Ik wil graag serieus aan de slag met springlessen, maar ik heb geen eigen paard. Daarom ben ik op zoek naar een manege of trainingsstal waar ik springlessen kan volgen zonder dat je een eigen paard nodig hebt, in de omgeving van Limburg en Noord-Brabant.

Heeft iemand goede tips? Ik kan zelf niet echt iets vinden en alle hulp is welkom!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:21

Delan0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 21:31

Thats_Me

Re: Gezocht: Springlessen in de omgeving van Limburg en Noord-Brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:35

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 21:39

Delan0 schreef:
DuoPenotti schreef:
manege Heijligers in Asten?
https://www.manege-heijligers.nl/lessen

ik heb al contact gehad maar doen niet alleen springen het is daar dressuurles en laatste 10 min springen

Dat zal bijna overal zo zijn.
Ook met een privepaard is het grootste gedeelte van je les dressuur.

Delan0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 22:30

Delan0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 22:31

ja dat klopt idd maar de verhouding 50 min / 10 min is net wat te weinig toch bedankt!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 22:40

DuoPenotti schreef:
Dat zal bijna overal zo zijn. Ook met een privepaard is het grootste gedeelte van je les dressuur.

Hoe kom je daar nu bij? Mijn springlessen bestaan na het losrijden toch echt voornamelijk uit springen. Als ik een les van drie kwartier heb, dan is het misschien een kwartier losrijden/ dressuurmatig aan de slag, maar daarna wordt er gesprongen.

Natuurlijk met stap stukken er tussen ( om beiden even op adem te komen/paardje en ik) waarin er besproken wordt wat er niet of juist wel goed gaat, en springen we niet steeds een heel parcours, maar vaak specifieke lijntjes of oefeningen die wel bijvoorbeeld bedoeld zijn om te gymnastiseren/ maar nog steeds springen is.

Dit is zowel tijdens mijn privelessen springen, als tijdens de verenigingsles springen.
( en ja.. natuurlijk heb ik ook dressuur les, maar dat is dus op een ander moment, en voor een deel ook een andere instructeur/ instructrice)

Los daarvan weet ik niet of er maneges zijn die specifiek springlessen aanbieden.

( en een edit: het "hoe kom je daar nu bij" klinkt misschien vervelender dan bedoeld. Wil eigenlijk alleen maar zeggen dat in ieder geval tijdens mijn springlessen met mijn paardje dit niet zo is/ nooit zo geweest is ook)
Laatst bijgewerkt door Punz op 26-09-24 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Delan0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 22:41

Punz schreef:
DuoPenotti schreef:
Dat zal bijna overal zo zijn. Ook met een privepaard is het grootste gedeelte van je les dressuur.

Hoe kom je daar nu bij? Mijn springlessen bestaan na het losrijden toch echt voornamelijk uit springen. Als ik een les van drie kwartier heb, dan is het misschien een kwartier losrijden/ dressuurmatig aan de slag, maar daarna wordt er gesprongen.

Natuurlijk met stap stukken er tussen ( om beiden even op adem te komen/paardje en ik) waarin er besproken wordt wat er niet of juist wel goed gaat, en springen we niet steeds een heel parcours, maar vaak specifieke lijntjes of oefeningen die wel bijvoorbeeld bedoeld zijn om te gymnastiseren/ maar nog een andere instructricsteeds springen is.

Dit is zowel tijdens mijn privelessen springen, als tijdens de verenigingsles springen.
( en ja.. natuurlijk heb ik ook dressuur les, maar dat is dus op een ander moment, en voor een deel ook een andere instructeur/ instructrice)

Los daarvan weet ik niet of er maneges zijn die specifiek springlessen aanbieden.

Thanks voor de info!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 07:23

@punz
Hoe ik daarbij kom?
Omdat het mijn ervaring is.
Geen 10 minuutjes das waar.
Maar het grootste gedeelte ja dat wel.
Want ja. Springen is uiteindelijk niets anders dan dressuur met een paar hindernisen erbij

Dries1990

Re: Gezocht: Springlessen in de omgeving van Limburg en Noord-Brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 07:51

De veerkracht in Heumen heeft een sportklas springen.

Delan0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 08:22

Dries1990 schreef:
De veerkracht in Heumen heeft een sportklas springen.

Thanks ik ga er eens naar kijken!