Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Thats_Me schreef:Manege Seurenheide in Well heeft springlessen. Ik heb zelf nooit springlessen gevolgd maar heb op deze manege wel jaren met veel plezier gereden. https://www.rsc-seurenheide.nl/manege/lessen/
DuoPenotti schreef:Dat zal bijna overal zo zijn. Ook met een privepaard is het grootste gedeelte van je les dressuur.
Punz schreef:DuoPenotti schreef:Dat zal bijna overal zo zijn. Ook met een privepaard is het grootste gedeelte van je les dressuur.
Hoe kom je daar nu bij? Mijn springlessen bestaan na het losrijden toch echt voornamelijk uit springen. Als ik een les van drie kwartier heb, dan is het misschien een kwartier losrijden/ dressuurmatig aan de slag, maar daarna wordt er gesprongen.
Natuurlijk met stap stukken er tussen ( om beiden even op adem te komen/paardje en ik) waarin er besproken wordt wat er niet of juist wel goed gaat, en springen we niet steeds een heel parcours, maar vaak specifieke lijntjes of oefeningen die wel bijvoorbeeld bedoeld zijn om te gymnastiseren/ maar nog een andere instructricsteeds springen is.
Dit is zowel tijdens mijn privelessen springen, als tijdens de verenigingsles springen.
( en ja.. natuurlijk heb ik ook dressuur les, maar dat is dus op een ander moment, en voor een deel ook een andere instructeur/ instructrice)
Los daarvan weet ik niet of er maneges zijn die specifiek springlessen aanbieden.