Ervaringen gevraagd voor De Lindehoeve in Emst.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MazikeenHope

Ervaringen gevraagd voor De Lindehoeve in Emst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 21:02

Hi y'all.

Ik ben op zoek naar een goede opfok. Heeft er iemand ervaring met De Lindehoeve in Emst? Graag zou ik meer willen weten. Dit mag ook in een privé bericht. Alvast bedankt.

Xoxo MazikeenHope

KletsKoekje

Re: Ervaringen gevraagd voor De Lindehoeve in Emst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 21:43

Ik was zeer tevreden. Goede verzorging, als er iets was werd ik op de hoogte gesteld en was altijd welkom. Paard stond er altijd goed bij en kon hem met een gerust hart daar laten. Ook fijn in de winter om ze op camera te kunnen volgen.
Ik vind het een aanrader.
Mocht je nog specifieke vragen hebben, stel ze gerust.

MazikeenHope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-24 21:56

^Wat fijn om te horen, Ja ik ben heel voorzichtig in waar ik mijn paarden plaats door nare ervaringen, en ik wil zeker weten dat mijn paardje goed terecht komt. Wat fijn ook dat je ze op de camera kunt volgen. Is het mogelijk om je paard de hele dag ( mocht je dit willen) of alleen op bepaalde momenten op de camera te bekijken?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 22:52

Dat kan alleen als ze in de stal staan. Ligt aan het seizoen, in de zomer staan ze op de wei en de andere periode stal met uitloop. Als ze op stal zijn kan je ze dus bekijken.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 00:00

Ik heb er 1 in de opfok gehad.
Meer dan tevreden, ook fijn om mee te kijken middels webcam.
In de zomermaanden altijd groene weides en indien nodig werd er bijgevoerd.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 01:40

Minder goede ervaring. Je mag me een pb doen.

Tevens zou ik nu nooit meer mijn paard neerzetten op een stal waar ze nog 450 andere paarden hebben. Je gaat me niet vertellen dat ze ze allemaal goed in de gaten kunnen houden

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 02:59

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 07:48

Hier ook een heel goede ervaring.
Ik had al wat opfokbedrijven van dichtbij meegemaakt dus ik ben daarmee wat moeilijk van vertrouwen. Maar bij de lindehoeve had ik er direct meer vertrouwen in door de camera's, hoe open ze zijn en hoe ze communiceren.
Mijn merrie staat er nu een dik jaar en ik ben er zeker tevreden mee. Je kunt ze altijd snel bereiken en je wordt gebeld als er wat is. Bijv. een dikke knie of een extra keer moeten bekappen wordt door hun opgemerkt en dan word je gebeld erover.
Via de camera's meekijken is ook zeker leuk voor in de winterperiode :)

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 08:05

Ik vond het wel oke, zorg is prima maar het is ook wel gewoon basic wei in de zomer en in de winter een grote loopstal, de ene keer schoner dan de andere keer, eten was er genoeg. Het is moeilijk om je paard persoonlijke aandacht te geven tussen zoveel jonkies en in zo'n grote groep. De camera's in de stal (winter) vind ik wel een grote plus. Ik had er dus een min of meer neutrale ervaring mee maar een volgende keer zou ik zelf liever een kleinere setting uitkiezen.

MazikeenHope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 09:27

Dank jullie wel voor de reacties. Ik lees goede maar ook minder goede ervaringen. Tuurlijk kan er overal wel eens wat gebeuren maar ik ben echt een beetje huiverig.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 09:56

Heb er 1 in de opfok gehad. Ben echt niet zeikerig op een jonkie die er eens minder fraai bij staat maar die van mij had elke keer wat. Communicatie erover was ook zo zo, van mij gaat we er ieder geval nooit een paard meer heen. Ken wel andere met goede ervaringen. Maar de grootte heeft zijn voor en nadelen.

MazikeenHope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 10:03

Bedankt voor je reactie, ja hier in de buurt van Amersfoort zit veel vol. Ik vind het echt lastig. Met mijn andere paard een hele nare ervaring gehad op een stal dus sindsdien ben ik heel voorzichtig. De afstand en prijs van de opfok maken me opzich niet uit als het maar echt een goede plek is.

Plonspony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 10:28

Ik zie dat je in de omgeving van Amersfoort iets zoekt. Mijn jaarling heeft bij SophieBella in Biddinghuizen in de opfok gestaan.

Gemengde kudde met jong en oud door elkaar heen, 24/7 buiten, alle faciliteiten beschikbaar zodat je ook al eens wat dingen kunt oefenen. En je kunt dus ook wanneer je maar wil je paard uit de kudde halen.

Ik ben er heel tevreden over geweest in ieder geval. Geen idee of ze plek hebben op dit moment en of dit iets is wat je zoekt.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 11:35

Plonspony schreef:
Ik zie dat je in de omgeving van Amersfoort iets zoekt. Mijn jaarling heeft bij SophieBella in Biddinghuizen in de opfok gestaan.

Gemengde kudde met jong en oud door elkaar heen, 24/7 buiten, alle faciliteiten beschikbaar zodat je ook al eens wat dingen kunt oefenen. En je kunt dus ook wanneer je maar wil je paard uit de kudde halen.

Ik ben er heel tevreden over geweest in ieder geval. Geen idee of ze plek hebben op dit moment en of dit iets is wat je zoekt.

Sophie bella neemt geen nieuwe klanten meer aan, hun wachtlijst is vol

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 14:01

Wellicht is er bij Resim Dressage nog plek. Fijne opfok met grote loopstallen en in de zomer het land op.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 14:27

Ik denk dat ik misschien te simpel denk, maar mijn paard staat in een opfok om lekker paard te zijn de eerste jaren van zijn of haar leven. Dan heb ik zelf ook geen behoefte om van alles met zo'n paard te doen. Dat komt wel als ik het paard uit de opfok haal en ermee aan de gang ga :) Mijn huidige paarden zijn zo opgegroeid en de makkelijkste paarden die ik heb gehad.

Sophie bella zou ik dan bijvoorbeeld never nooit doen, mijn ervaring met deze stal is alles behalve goed :o

MazikeenHope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 14:34

ivy_power89 schreef:
Ik denk dat ik misschien te simpel denk, maar mijn paard staat in een opfok om lekker paard te zijn de eerste jaren van zijn of haar leven. Dan heb ik zelf ook geen behoefte om van alles met zo'n paard te doen. Dat komt wel als ik het paard uit de opfok haal en ermee aan de gang ga :) Mijn huidige paarden zijn zo opgegroeid en de makkelijkste paarden die ik heb gehad.

Sophie bella zou ik dan bijvoorbeeld never nooit doen, mijn ervaring met deze stal is alles behalve goed :o

Hier ben ik het dus mee eens. Ik wil ook dat ze de komende jaren zoveel mogelijk paard kan zijn. Lekker spelen en opgroeien.

Plonspony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 14:58

ivy_power89 schreef:

Nee maar dat kán, betekent niet dat het móét he :) .
Ik vond het een fijne mogelijkheid dat je de keuze hebt om zelf te beslissen dat je je (jonge) paard uit de groep kunt pakken wanneer je wil. En af en toe al wat beginselen van het wennen aan het "grote" paardenleven mee te geven. Daarnaast is het dus juist een stal waar je paard lekker paard kan zijn en kan spelen en bewegen. Maar dan dus echt 24/7 buiten in groepsverband en niet 's winters en 's nachts opgehokt worden in van die (imo) rottige veel te kleine inloopstallen/paddocks met alleen maar dat jonge grut samen. Dat is mijn mening en mijn visie op dit verhaal.

Maar goed ze zitten dus vol, dus het is geen optie.

ivy_power89 schreef:

Ik vond het wel een fijne stal in de periode dat ik er gestaan heb, die 2 jaar lang (van jaarling tot 3 jaar oud). Inmiddels wel al weer dik een jaar weg, dus ik weet niet hoe de situatie nu is natuurlijk.

Lunes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 22:31

ivy_power89 schreef:

Niet helemaal mee eens. Het is heel fijn als een paard op jonge leeftijd al veel in de hand komt en dingen leert. Dat gaat namelijk veel makkelijker dan later.

Wat betreft de opfok: in de winter komen ze buiten op betegelde ondergrond. Dit vind ik te risicovol. Daarnaast vind ik te veel paarden per loopstal en teveel paarden in het geheel. Dan is er, zoals iemand hierboven al zei, geen persoonlijke aandacht of zicht op de paarden meer mogelijk.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 23:26

MazikeenHope schreef:
Bedankt voor je reactie, ja hier in de buurt van Amersfoort zit veel vol. Ik vind het echt lastig. Met mijn andere paard een hele nare ervaring gehad op een stal dus sindsdien ben ik heel voorzichtig. De afstand en prijs van de opfok maken me opzich niet uit als het maar echt een goede plek is.

Wij hebben een kleinschalige opfok in Wapse.
Heb nog 1 plek beschikbaar.

MazikeenHope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 18:40

^ zou je me een pb kunnen doen met meer info alsjeblieft?

Ik vraag me ook af of er ervaringen zijn met van Laar in Nijkerk? Ik kon hier alleen oudere ervaringen vinden.