Hulp gezocht 24/7 buiten stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Hulp gezocht 24/7 buiten stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 18:09

Ik ben voor mijn pony op zoek naar een stal waar ze 24/7 buiten kan staan in een straal van 30/40 minuten rijden rondom Kampen

Ik merk dat je met googelen niet ver komt. Veel stallen zitten vol en via de kaart van het nieuwe paardenhouden zie ik dat veel stallen helaas zijn gestopt. Op facebook in meerdere paginas en oproep geplaatst maar deze moeten nog goedgekeurd worden

Het liefst heb ik een stal binnen 40 minuten fietsen (elektrisch) maar die hoop heb ik ondertussen opgegeven

Daarnaast is het een lieve pony maar bij stress gaat ze heen en weer lopen en als er geen duidelijke leider in de kudde is dan wil ze dingen gaan regelen. Dit heeft er al een paar keer toe geleid dat ze helaas weg moest. In een stabiele kudde is er niks aan de hand en kan ze het prima met iedereen vinden, maar ze moet wel de tijd krijgen om te wennen

Is er hier toevallig nog een bokker die nog stallen weet of zelf bijvoorbeeld aan huis of in eigen beheer nog een plek heeft
Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-09-24 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Re: Hulp gezocht 24/7 buiten stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:53

Is er geen Facebookgroep van paardenstalling in Overijssel? Van Gelderland is die er bijvoorbeeld wel. En op de pagina’s van Natuurlijk paarden houden, Denken over paarden en de Paard Natuurlijk Facebookgroep heb je ook wel kans om wat te vinden. Volgens mij mag je daar ook oproepjes plaatsen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:09

Ik sta al meer dan 5 jaar bij Nature horse paradise in Zeewolde met mijn 2 Haflingers. Echt een hele fijne kudde en mega veel ruimte.
Ik weet niet of er nu nog plek is maar de eigenaar geeft je graag een rondleiding en dan kun je evt op de wachtlijst.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 21:35

Daihyo schreef:
Is er geen Facebookgroep van paardenstalling in Overijssel? Van Gelderland is die er bijvoorbeeld wel. En op de pagina’s van Natuurlijk paarden houden, Denken over paarden en de Paard Natuurlijk Facebookgroep heb je ook wel kans om wat te vinden. Volgens mij mag je daar ook oproepjes plaatsen.

Heb ik inderdaad gedaan
Sure_lee schreef:
Ik sta al meer dan 5 jaar bij Nature horse paradise in Zeewolde met mijn 2 Haflingers. Echt een hele fijne kudde en mega veel ruimte.
Ik weet niet of er nu nog plek is maar de eigenaar geeft je graag een rondleiding en dan kun je evt op de wachtlijst.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik ben laatst geweest voor een rondleiding en het is inderdaad prachtig. Ik heb me op de wachtlijst gezet maar er staan er nog een aantal voor mij dus helaas kan ik daar nog niet terecht. Ik denk wel dat dit een hele ideale stal kan zijn voor de pony

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:41

Oh jammer! Ik kan van de week wel even peilen of er nog vertrekkende paarden op de planning staan.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 21:48

Sure_lee schreef:
Oh jammer! Ik kan van de week wel even peilen of er nog vertrekkende paarden op de planning staan.

Graag dat is nooit verkeerd om te weten :o

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:59

Ik heb je een privébericht gestuurd.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:42

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Gizeppie

Re: Hulp gezocht 24/7 buiten stalling omgeving kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:57

Het is in Kampen heel lastig om zulke plekken te vinden. Veel paarden staan hier veel binnen. Dit is voor mij ook een reden geweest dat mijn paard nog steeds in m’n oude woonplaats staat. In Zwolle en Hattem hebben ze wel een paddock paradise. En idd wat hier al eerder is benoemd even de Facebook groepen volgen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 16:25

Gizeppie schreef:
Het is in Kampen heel lastig om zulke plekken te vinden. Veel paarden staan hier veel binnen. Dit is voor mij ook een reden geweest dat mijn paard nog steeds in m’n oude woonplaats staat. In Zwolle en Hattem hebben ze wel een paddock paradise. En idd wat hier al eerder is benoemd even de Facebook groepen volgen.

Er zitten in Zwolle twee paddock paradises zo ver ik kan zien, beide van particulieren. Beiden zijn geen optie door het verplicht meehelpen en de afstand.
Bedoel je die in Hattemerbroek? Daar heeft ze ongeveer 3 weken gestaan maar moest toen ook weg een aantal jaar geleden

Het is hier echt drama. Voor iemand die een nieuwe stal wilt beginnen is het hier wel een gat in de markt.

Ik zoek tot 40 minuten rondom Kampen maar zelfs dan is het drama, alles zit vol

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 17:58

Als je geen fijne toevoeging aan een kudde hebt, moet je misschien ook naar andere opties kijken. Dan zullen er ook iets meer opties komen

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 18:11

Cioccolato schreef:
Als je geen fijne toevoeging aan een kudde hebt, moet je misschien ook naar andere opties kijken. Dan zullen er ook iets meer opties komen

Wat bedoel je hier precies mee?

De pony heeft jaren in een kudde gestaan, zelfs met meerdere wisselingen van paarden ging dit gewoon goed. Ze is een prima toevoeging aan een kudde

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:18

Als je wordt weg gestuurd omdat ze niet in kuddes past vat ik 'goede toevoeging in de kudde' toch anders op.
Vandaar :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 18:26

Hrt ligt wat genuanceerder dan dat, ik zeg ook nergens dat ze weg moet omdat ze niet in de kudde past. Op de huidige stal moet ze bijvoorbeeld weg omdat ze heen en weer loopt als er twee van de 4 paarden snachts naar binnen gaan.
Dat vindt de stal eigenaar vervelend voor het land.

Ze is geen leider type maar als er een chaotische kudde is zonder leider dan gaat ze zich overal mee bemoeien en dat geeft haar stres. Ik vind dat voor haarzelf vervelend.