Ervaring Hay to You en Corsten Fourage

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Speedyspirit

Ervaring Hay to You en Corsten Fourage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 21:21

Hoi allemaal,

Ik moet binnenkort nieuw hooi bestellen. Ik twijfel nu tussen Hay to You en Corsten Fourage.

Bij Corsten Fourage is het wel fijn dat je de analyses kunt zien, maar is de kwaliteit van Hay to You misschien beter? De prijzen van Hay to You zijn wel wat hoger, maar dit heeft misschien met de kwaliteit te maken?

Wie heeft er ervaring met een van beide of nog beter, met allebei.

Hilary

Re: Ervaring Hay to You en Corsten Fourage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 21:36

Onze vorige partij hooi was van Hay to You, de huidige van onze buurpaddock is van Corsten.
De kwaliteit van deze partij van Corsten vind ik beter (geen stof, geen schimmel) dan de vorige partij van Hay to You (met name stoffig).

Een kennis van me bestelt / bestelde (?) bij Hay to You, maar heeft een aantal keer een partij gehad die niet de beloofde voedingswaarden had (hoger in suiker dan beloofd). Dat is wel steeds netjes omgewisseld, maar wel gedoe om dat meerdere malen te moeten doen.

Speedyspirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 22:35

Hilary schreef:
Onze vorige partij hooi was van Hay to You, de huidige van onze buurpaddock is van Corsten.
De kwaliteit van deze partij van Corsten vind ik beter (geen stof, geen schimmel) dan de vorige partij van Hay to You (met name stoffig).

Een kennis van me bestelt / bestelde (?) bij Hay to You, maar heeft een aantal keer een partij gehad die niet de beloofde voedingswaarden had (hoger in suiker dan beloofd). Dat is wel steeds netjes omgewisseld, maar wel gedoe om dat meerdere malen te moeten doen.

Bedankt voor je reactie. Hoe wist je kennis dat ze niet de goede partij hadden geleverd?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 22:36

Ik lees graag mee, want ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van Corsten. Met name het stofvrije hooi....

Een vriendin van mij zei dat het echt goed stofvrij is, maar dat haar paarden het niet zo graag eten....
Iemand ervaring???

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 23:23

Zijn die ontstofte bundels van Venhorst dan niks voor je?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 23:56

Ik ben heel tevreden over haytoyou. Goede service en tot nu toe topkwaliteit hooi. 1x mindere partij gehad die vlot en coulant omgeruild werd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 06:17

Matheno schreef:
Zijn die ontstofte bundels van Venhorst dan niks voor je?

Nee, ik heb helaas geen goede ervaringen met Venhorst. Daar koop ik absoluut geen hooi meer.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 06:20

Speedyspirit schreef:
Hilary schreef:

Bedankt voor je reactie. Hoe wist je kennis dat ze niet de goede partij hadden geleverd?

Ze zoekt laag in suiker i.v.m. sobere Shetlanders. Ze vond dat de pony’s het hooi wel héél erg lekker vonden en is zelf met een refractometer aan de slag gegaan én heeft een monster opgestuurd. Daar kwam een (flink) hoger suikerpercentage uit dan de bedoeling was.

Venhorst hoor ik wisselende verhalen over; onze huidige partij is daarvan en tot nu toe goed, op twee baaltjes met schimmel na (van de 40 die we tot nu toe gevoerd hebben).
In het verleden voerde deze stal ook van Venhorst, daar zijn ze toen ivm tegenvallende kwaliteit vanaf gestapt, maar nu dus een nieuwe poging.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 07:38

Ik heb op het moment ook hooi van Venhorst staan. 1 keer een grote baal gehad die muf was en die kwamen ze toen omruilen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 07:57

Een paar x bij hay to you besteld. Zowel grote als kleine balen. De sevice is echt top, zo fijne communicatie en vanaf begin duidelijk wanneer t kan komen. Ook geen slecht spul gehad!

Volgende week komt er een levering van corsten, dat is onze eerste. Ik ben heel benieuwd.

Beiden hebben kleine pakjes over geperst vanuit grote volgens mij, waardoor er best wat gruis en stof uit gaat. Ik verwacht eigenlijk vergelijkbare kwaliteit, maar we gaan t zien!

Speedyspirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 09:03

Tancreda4 schreef:
Een paar x bij hay to you besteld. Zowel grote als kleine balen. De sevice is echt top, zo fijne communicatie en vanaf begin duidelijk wanneer t kan komen. Ook geen slecht spul gehad!

Volgende week komt er een levering van corsten, dat is onze eerste. Ik ben heel benieuwd.

Beiden hebben kleine pakjes over geperst vanuit grote volgens mij, waardoor er best wat gruis en stof uit gaat. Ik verwacht eigenlijk vergelijkbare kwaliteit, maar we gaan t zien!

Ik heb van iemand gehoord dat Corsten Fourage deze pakjes zelf maken en dat Hay to You deze van Corsten Fourage koopt, weet iemand of dit klopt?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:18

Ik heb een keer hay to you luzerne laten bezorgen, levering meer dan prima, luzerne vonden ze heerlijk maar vanwege de lage voersnelheid (paard overleden) werd de kwaliteit wel minder, maar dat was miz verklaarbaar.

Corsten heb ik laatst aan de telefoon gehad, fijn gesprek. Wat ik begrijp hebben ze een vrij uitgebreid ompersingsmethode waardoor het hooi echt vrij is van stof. Ze leveren vooral kleinere ladingen, voor ons werd het een te dure optie.
Goed iets om rekening mee te houden is dat als ze de lading naar binnen moeten rijden ze daar extra kosten voor rekenen per bundel. Hay to you niet volgens mij, maar die hoefde die lading niet naar binnen te rijden dus weet dat niet zeker.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:52

Wij hebben ook hooi van Corsten gehad. Goed hooi, prima service en ze hebben netjes alles naar binnen gereden en weg gezet, zonder extra kosten. Alleen 15 euro betaald voor het transport voor alle grote balen bij elkaar.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:56

Oh die extra kosten zie ik nergens terug op de site staan bij Corsten?

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:14

Tancreda4 schreef:
Oh die extra kosten zie ik nergens terug op de site staan bij Corsten?

Zijn er ook niet. In ieder geval niet toen wij bestelden. Alleen 15 euro transportkosten (voor de gehele levering) betaald en die staan gewoon op de site.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:48

Hmz wel iets om rekening mee te houden. Flauw dat ze dat niet van te voren noemen. Hij moet t hier in 2 verschillende containers zetten. We gaan t zien :)

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:53

Tancreda4 schreef:
Hmz wel iets om rekening mee te houden. Flauw dat ze dat niet van te voren noemen. Hij moet t hier in 2 verschillende containers zetten. We gaan t zien :)

Misschien heb ik het niet goed uitgeschreven maar ze rekenen geen extra kosten voor het in de schuur zetten. Vandaar dat die ook niet op de site staan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:56

Ohhh gelukkig. Ik haalde je even door de war met Rianne, sorry!

Ben benieuwd. Het klinkt wel goed, fijn dat ze de analyses hebben en ik ga misschien proberen of ik het droog kan voeren ipv weken (astma paard). Maar ligt eraan hoe t eruit ziet.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:28

Misschien moet je hen even bellen, want zo’n drie weken geleden gaf hij aan dat lossen niets kostte, maar als het weg gezet moest worden het 3,- per bundel kostte. Maar leuke vent aan de telefoon hoor, heel sympathiek :)

Speedyspirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-24 15:31

Ik heb even telefonisch contact gehad met Corsten Fourage. Ik werd echt uitzonderlijk fijn geholpen, ook al heb ik ze ongeveer een half uur aan te telefoon gehad... oeps haha. Ze rekenen inderdaad geen extra kosten om het binnen te zetten, enkel de bezorgkosten van maar €15. Ze vertelde me dat er bij grote stallen die echt grote hoeveelheden afnemen (volle vrachten etc.) wel extra kosten voor het lossen worden gerekend, maar alles wat je op de website besteld wordt netjes gelost zonder extra kosten.

Ik ga nu mijn bestelling bij ze plaatsen, ik ben erg benieuwd!!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 18:50

Ah! Excuus, ik informeerde inderdaad naar een volle wagen. Goed dat je gebeld hebt :)

Ben benieuwd hoe het hooi gaat bevallen!

Speedyspirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 08:43

Ze komen het dinsdag bezorgen, ik ben erg benieuwd of de paarden het gaan goedkeuren, het zijn soms echt boefjes. Fingers crossed!

Speedyspirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 20:32

RianneH schreef:
Ah! Excuus, ik informeerde inderdaad naar een volle wagen. Goed dat je gebeld hebt :)

Ben benieuwd hoe het hooi gaat bevallen!

Ik voer nu een tijdje het hooi van Corsten, de eerste dag moesten ze er nog een beetje aan wennen, maar vanaf dag 2 vielen ze me bijna aan elke keer als ze vers hooi kregen. Het hooi is ook echt stofvrij! Vroeger zag ik de paarden ooit niet tijdens het voeren, maar dit is echt ideaal! Ik ben er erg tevreden over!!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:40

Ik ga komende week voor de eerste keer bestellen bij Corsten Fourage (twee bundels met kleine, stofvrije baaltjes Corsten Hay).

Ik vind de voedingsanalyses heel waardevol, omdat ik beter zicht wil krijgen op wat onze twee pony's eten. Ze krijgen nu hooi dat zeer laag is in zowel suiker als eiwitten en ik wil overstappen op hooi dat wel laag is in suiker, maar wel gemiddeld tot hoog is in eiwitten.

En qua prijs vind ik ze best redelijk. En hun reviews op Google vind ik ook fijn om te lezen.

Ben erg benieuwd!

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:31

Vaker hooi besteld bij Corsten.
Laatste keer gruwelijk veel schimmel in het hooi gehad. We dachten al een goede uitgekozen te hebben want bij sommigen zat er schimmel aan de buitenkant. Bij die van ons dus aan de binnenkant. Ruim 1/3e weg moeten doen. Ze aten het goede deel overigens ook niet graag.
Contact opgenomen maar geen reactie...