Paardenwagen verhuren, Iemand ervaring hiermee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xkikidegroot

Paardenwagen verhuren, Iemand ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 18:40

Ik zit er al een tijdje over na te denken om mijn trailer in te ruilen voor een paardenwagentje. Sinds wij een nieuwe elektrische auto hebben, is met de trailer op pad gaan wat ingewikkelder geworden. :(
Zo is de auto in combinatie met de trailer te zwaar geworden om met een normaal B rijbewijs te mogen rijden. Nu kan ik natuurlijk mijn BE rijbewijs halen, alleen staat hier minimaal een wachttijd van ruim 6 maanden voor. Ook merk ik dat de accu helaas snel leeg is zeker als er een paard in de trailer staat. Het idee om een wagentje aan te schaffen wordt dus steeds aantrekkelijker.

Nu zijn er natuurlijk ook wat nadelen. De kosten liggen ook een stuk hoger dan bij een trailer en aangezien ik het wagentje niet elke week zal gaan gebruiken wil ik hem waar het kan graag verhuren.

Nu is daar mijn vraag. Zijn er misschien hier mensen op bokt die dit ook doen? Zo ja, hoe hebben jullie dit geregeld qua verzekering? Wat zijn jullie ongeveer kwijt aan alle kosten?

Graag hoor ik jullie ervaringen! :o

DromenLies

Re: Paardenwagen verhuren, Iemand ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:35

Ik heb geen ervaring met verhuur maar besef dat als je een wagentje particulier koopt je per 2026 vol tarief wegenbelasting gaat betalen ipv het bijzonder tarief nu. Je kan tenminste rekenen op zo’n 200,- pm en ik vrees dat daar nog wat bovenop komt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:37

Wij hebben dat in het verleden gedaan, maar we zijn ermee gestopt omdat we toch vaak wat ermee hadden. Dat mensen serieuze schade aan de wagen hadden en dat wij met de problemen zaten.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:44

Ik heb wel eens zoon ding gehuurd van iemand die dus ook de kosten eruit wilde halen na aanschaf omdat ie veel stilstond.
Zij zagen forse nadelen vanwege schades die niet gemeld werden en dan werd de wagen in de avond (donker) teruggebracht en hadden die mensen hun borg al teruggekregen en was de schade over het hoofd gezien. 1 klant was over een lage paal gereden en reed de hele voorbumper eruit. Die schade was vele malen hoger dan de borg en verzekering keerde niet uit dus succes met je schade verhalen. Die klant nam ook de tel niet meer op.

Alles wat niet van iemand zelf is, wordt lomp mee omgegaan.

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:48

Hier een wagentje gehad, maar particulier kwam het niet uit. Verzekering was €80 per maand, wegenbelasting nu nog laag maar straks niet meer. Plus heb er vaak gedoe mee gehad. Het is ideaal hoor, klep omlaag en inladen en gaan. Maar de trailer met auto heeft nu voorkeur

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:53

Verzekeringstechnisch is dat lastig, verhuur van dat wagentje zullen de meeste verzekeraars niet willen accepteren. De premie zal dan ook fors zijn.