Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Waarom wil je perse volgens de Antoinde de Bodt methode rijden? Oprechte vraag.
Als het om rechtrichten gaat zijn er ook prima andere stromingen en instructeurs die je kunnen helpen om een goede basis te leggen.
Janneke2 schreef:...als ik het goed heb begrepen, horen de instructeurs van 'takt' tot de AdB familie, dus daar zou je ook kunnen kijken.
(https://www.taktacademy.nl)
Willekeurig schreef:Elisa2 schreef:Waarom wil je perse volgens de Antoinde de Bodt methode rijden? Oprechte vraag.
Als het om rechtrichten gaat zijn er ook prima andere stromingen en instructeurs die je kunnen helpen om een goede basis te leggen.
Klopt, het is vooral om aan te geven wat ik zoek.
Ik ben Antoine de Bodt gewend en ik geloof er volledig in. Ik hoef niet perse een instructeur die de naam uitdraagt, maar wel dezelfde termen en principes gebruikt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Elisa2 schreef:Ja met de handen hoog en overdreven contra stelling. Maar dat is voornamelijk gebaseerd op kreupele paarden doordat ze scheef gereden zijn/ hko hebben. Ik heb vroeger ook les van hem gehad en van een leerling van hem. Maar mijn ervaring is dat je het bij een goede Duits klassieke dressuur ook goed of misschien zelfs wel beter leert.