DAP Weggemans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knoek

DAP Weggemans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 15:39

Heeft iemand ervaring met DAP Weggemans? En dan specifiek met een aankoopkeuring?

Hoor het graag!

littleroosie

Re: DAP Weggemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 15:51

Ik vind het een hele fijne, nuchtere man voor het keuren. Ben daar met een paar verschillende paarden geweest.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 00:04

Super keurings arts. No- nonsens. Vertelt duidelijk wat hij er van vindt cq. wat de bevindingen zijn bij RX keuring. Maakt hem niet uit of je met paard van euro 2.000 komt of met een topper van euro 200.000 of meer. Hij blijft open en eerlijk beoordelen vlgs internationale richtlijnen
Zeer goede kwaliteit RX foto's
Maar ook super dierenarts voor bijv. Castreren van je paard. Kleine praktijk,geen overbodige duur personeel lopen. Daarom ook betaalbaar. Een multitasker. Werkt vlot, en helpt je tussen door even snel met bijv. Wormpasta, of kleine medicijnen.

tmkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 00:43

Half jaar geleden heeft hij ons een second opinion gegeven bij een aankoop keuring. Hele vriendelijke man, heeft erg goed geholpen. Hij is ons aanbevolen door kennissen, die ook alleen maar goede ervaringen met hem hebben gehad.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 07:02

Als je gaat keuren zou ik een dierenarts nemen die op de lijst van erkende keurings dierenartsen staat. Niet alle dierenartsen hebben ook dat 'vinkje' achter hun naam.

Ik had die lijst gevonden op de site van Equipe: https://equipepaarden.nl/downloads/

Knoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 08:12

Thanks allemaal voor de ervaringen en tips! Hier kan ik iets mee.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:16

Een erkend keuringsdierenarts moet iedere paar jaar een hele partij foto's indienen bij speciale commissie om op deze lijst te komen cq te blijven. Dat brengt veel extra kosten mee. Kosten die op jou als cliënt mede verhaald worden. En een paard wordt met dergelijke goedkeuring direct geaccepteerd door de verzekering. Echter dit wil niet zeggen dat andere diere artsen maar half half keuren. Mijn persoonlijke ervaringen Heert Weggemans is dat in alle jaren dat hij voor mij paarden ,( RX ) gekeurd heeft, ik nog nooit problemen heb gehad over de kwaliteit of beoordeling van zijn RX foto's. Gewoon een no- nonsens vakman.

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:32

Hier geen goede ervaring met deze dierenarts. Hij wilde niet voor "maar" een Shetlander komen of medicatie verstrekken.

Ik zou dan eerder Zuideres in Orvelte aanraden.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 21:43

Geert heeft maar een kleine "buiten" praktijk. Gaat dus zeker niet overal op visite. Dom weg omdat hij meestal als keurings dierenarts is op zijn praktijk adres. Waar je ook terecht kan voor Scannen, ontwormen, castreren, wonden,medicijnen etc etc. Dus waarschijnlijk neemt hij geen buiten patiënten aan. Men komt meestal naar hem. Maar ik heb hem ook wel 's avonds laat mogen bellen voor advies bij vreemde koliek omdat ik een praktijk hier bij mij thuis uit Hoogeveen een niet begrijpelijke diagnose vond geven. Vergeet niet dat dit een eenmans praktijk is.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 22:29

Heb zeker 10 jaar Geert als dierenarts gehad toen ik daar in de buurt woonde. Nu woon ik in Friesland en heb ik hem wel eens gebeld voor een secund upinion. Hij is nuchter en eerlijk.