Ik ben op zoek naar een revalidatie stal met de mogelijkheid tot rechtgericht trainen onder het zadel en aan de hand/longe, aquatrainen, stapmolen, goede begeleiding van een chiropractor en dierenarts. Wat ik tot nu toe op Google kan vinden zijn of stallen die geen ohz training doen, of stallen die dat wel doen maar verder geen aquatraining of checks bij da/chiropractor hebben.
Heeft er iemand goede ervaringen met een specifieke plek? Of iemand die goed revaliderend kan trainen en het paard dan tegen betaling ook mee kan nemen naar bv aquatrainer, chiro?
Charlotte446
Geplaatst: 22-08-24 11:05
Hier in mijn omgeving ken ik Horses in Hands. Zij heeft alles wat je zoekt op stal/haar revalidatiecentrum. https://horsesinhands.nl
Idd Lelymare. Die hebben een vaste revalidatie ruiter in dienst die je paard kan rijden en trainen aan de hand. Kan ook les geven/begeleiden wanneer je zelf weer gaat rijden en kan zelfs na terugkeer op eigen stal nog helpen bij training of komen rijden als de afstand dat toe laat. Daarnaast om de week op vrijdag nog een extra trainer die op alle fronten van de revalidatie les/training kan geven. Verder aquatrainer, vitafloor, stapmolen met goede bodem, laser in huis en vaste samenwerking met dierenartsen van diverse klinieken, hoefsmid, fysio en osteo. Eigenlijk is alles op het gebied van revalidatie mogelijk en vindt alles in afstemming plaats. Er wordt echt een plan gemaakt en je paard wordt continue gemonitord op progressie en waar nodig wordt in afstemming het plan/schema of voerbeleid aangepast. Met mijn beide paarden daar om verschillende redenen een half jaar gestaan en kan alleen maar heel erg positief zijn.
Popstra
Geplaatst: 22-08-24 12:19
in Barneveld zit Hydro Horses. zij doen revalidatie. Dit is vrij nieuw en luxe. https://hydrohorses.nl/ En in lelystad zit lelymare.
eshz
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-24 12:37
Ah super dank jullie wel. Lelymare stuurde info en prijslijst waar niet ohz bij stond vandaar dat ik dacht dat zij dat niet aan konden bieden.
Ik weet niet in welke regio je zit maar in Zeeland heb je https://hofstedebroederlust.nl/. Zij hebben ook een aquatrainer en bieden revalidatie. Ik weet alleen niet of Sharon de revalidatiepaarden ook ohz wilt rijden en/of longeren. Ze hebben daar wel de faciliteiten voor.
Al genoemd, maar hoor veel goede dingen over hydro!!
oji
Geplaatst: 22-08-24 17:19
Hilary schreef:
Kun je uitleggen waarom?
Meerdere vrienden met slechte ervaringen, die ik niet op internet ga zetten.
Laat ik het houden op communicatie en transparantie. De Hofstede is voor mij vele malen dichterbij als Lelymare, vandaar dat ik aardig wat mensen (en ervaringen) ken van hoe het daar gaat. Bottom line, ik vertrouw de Hofstede niet de zorg van mijn paarden toe.
Ik weet dat er ook mensen zijn die wel tevreden zijn, maar mij zul je daar niet zien.
Bij mij kan dat ook al moet ik voor de aquatraining wel naar een externe locatie. Vitafloor is wel in huis evenals alle faciliteiten mbt trainen inclusief werken aan de hand en/of onder het zadel. Verder een kleinschalige rustige stal waar aandacht voor paard en eigenaar voorop staat. Regio Noord Limburg.