Inspiratie voor paardenuitjes/vakanties gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambionn

Inspiratie voor paardenuitjes/vakanties gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 18:25

Hoi Bokt!

Mijn man, wie helemaal niks met paarden heeft, gaat eind september 3 weken naar het buitenland voor een bruiloft. Ik mag prima mee, maar we hebben besloten dat ik gewoon lekker in Nederland blijf. Gezien ik dus drie weken voor mijzelf heb en nog aardig wat vrije dagen over heb op werk, opent dat mooi ruimte om zelfs wat leuks te gaan doen waar hij niet blij van wordt. Ik ben alleen een beetje op zoek naar wat.

Ik rij zelf net 2 jaar. In die twee jaar heb ik wekelijks privéles, en inmiddels rij ik 4x in de week (1x privé, 1x groep a max 5 man, en 2x zelfstandig). Dit is op manegepaarden en "gewoon" Engels dressuur, en hoewel wij een fijne manege hebben en de paarden niet compleet afgestampt zijn (ik ben hier ook heen gestuurd door mensen met eigen paarden die zeiden "daar leer je iig wel degelijk rijden") geloof ik direct dat dat alsnog heel wat anders is dan een sportpaard ofzo. Daarbuiten ga ik af en toe op buitenrit bij The Mill Ranch. Verder heb ik 1x bij mijn oom op stal op een Fries gereden die vroeger GP heeft gelopen en iets meer "knopjes" had, wat prima ging maar die reed inmiddels al niet meer op dat niveau en Friezen hebben natuurlijk een andere persoonlijkheid (en het was 1x, dus da's niks). Ik krijg ook (ook van buiten de manege) te horen dat ik goed rij voor hoe lang ik het doe. Ik ben dus niet compleet hopeloos, en ben ook erg serieus, leer graag en ben niet bang of onzeker. Maar nog wel echt een beginner. Ik zoek dus iets dat wel uitdagend is, maar ook wel passend bij dat niveau.

Nu zoek ik dus iets "bijzonders", als in, iets dat ik niet normaal ff tussendoor doe. Ik wil wel graag rijden (en dat hoeft niet de hele tijd, maar iig als onderdeel) en zoek iets fysieks (dus niet iets dat enkel online plaatsvind), maar sta verder open voor een hoop. Privélessen op een daadwerkelijk sportpaard, een introductie in andere stijlen zoals western rijden of Spaans met bijpassende paarden. Of een soort ponykamp voor volwassenen. Of misschien iets heel anders waar ik nog niet aan gedacht heb. Ik heb alleen geen idee waar ik het moet zoeken, en ook via kennissen en stalgenoten kom ik nog niet heel veel verder.

IJslanders wil ik ivm mijn lengte overigens niet. Lijkt me in theorie super leuk met die extra gangen, en ik weet dat sommige zeggen dat ze meer kunnen hebben. Maar ik vind het zelf geen fijn idee om met 1,80m erop te gaan zitten ongeacht of het zou moeten kunnen of niet. En gezien ik alleen ben, zoek ik wel iets dat mogelijk voor 1 persoon.

Verder wil ik graag wel in Nederland blijven, maar is reizen verder geen probleem. Op weekenddagen of wanneer het voor een paar dagen is, reis ik prima het hele land door. Ik ben dus niet regiogebonden hiervoor. Een midweekje Drenthe is bij wijze van ook prima.

Ik blijf zelf ook nog verder zoeken en om mijn heen vragen natuurlijk, maar mijn vraag aan Bokt: Hebben jullie ideeën, of anders tips hoe ik leuke dingen kan vinden? Ik weet namelijk gewoon niet zo goed waar/hoe te zoeken hiernaar.

Em_

Re: Inspiratie voor paardenuitjes/vakanties gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 18:33

Je geeft aan in NL te willen blijven maar mocht je een uurtje over de grens toch niet erg vinden dan kan ik de Western Trail Ranch in de Ardennen aanraden! 3 dagen geheel verzorgd, 2 prachtige dagtochten in western zadel en hele aardige gastvrouw en -heer.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 18:43

Em_ schreef:
Je geeft aan in NL te willen blijven maar mocht je een uurtje over de grens toch niet erg vinden dan kan ik de Western Trail Ranch in de Ardennen aanraden! 3 dagen geheel verzorgd, 2 prachtige dagtochten in western zadel en hele aardige gastvrouw en -heer.
Net over de grens wil ik wel overwegen, maar door een gebrek aan rijbewijs moet ik het dan wel met het OV zien te regelen. Ergste geval een onhandige OV rit en flink een stuk lopen om in de middle of nowhere uit te komen is genoeg binnen Nederland (en wil ik prima doen!), en vaak is dat niet eens nodig en is het redelijk te doen met trein en bus. Dat scheelt in zo'n klein landje := .

Dat is internationaal toch nog net wat onhandiger. Maar ik zal hem opzoeken! Klinkt verder wel top idd!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 21:42

Dit is bij het Drents Friese Wold: https://www.trailranch.nl/nl/ . Misschien kan je daar iets met western doen in die periode, je kan altijd contact met ze opnemen.

Deze zit in Een, ook in Drenthe: https://rancho-de-verano.nl/ .

En bij https://mindbodyhorse.nl/masterjoker.html kan je een houding- en zitles op een mechanisch paard doen. Hansje is een zeer ervaren persoon, die al heel veel ruiters heeft kunnen helpen. Ze is een leuk mens en kan je zeker verder op weg helpen. Zelf zit je voor zover ik weet in Aalsmeer. Overigens is ze ook wel verbonden aan El Rancho de Verano.