Heeft er al iemand ervaringen met rijbroeken gekocht bij Temu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Heeft er al iemand ervaringen met rijbroeken gekocht bij Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 11:39

Was benieuwd of er al Bokkers een rijbroek hebben besteld van Temu.

Foaly

Re: Heeft er al iemand ervaringen met rijbroeken gekocht bij Temu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:08

Waarom zou je dat willen?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:13

Foaly schreef:

Lekker goedkoop gemaakt door jonge kinderen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:19

Niet bij Temu, wel bij Ali. Hopeloos. Zwaar doorschijnend en zeer zeker niet geschikt om mee te kunnen paardrijden :') De foto’s doen anders vermoeden.

Het gekke is dat beide ook dekens verkopen en ze daar exact dezelfde foto’s voor gebruiken als Bucas. Dat doet mij afvragen waar wordt eea gemaakt of worden hier foto’s gejat en ingezet om iets te verkopen wat niet in de buurt komt van de kwaliteit van een Bucas?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Moska op 17-08-24 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:20

Maar dat is toch bekend dat ze gewoon fotos jatten? :')

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:23

Andersom ken ik het wel. Dat je denkt bij een normale winkel te kopen en als je de foto’s gaat googlen, je altijd bij een Ali uitkomt. Ze zouden er een verbod op moeten zetten, maar dat zal wel lastig zijn om voorelkaar te krijgen in China.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 13:24

Heel veel spullen komen sowieso uit China, alleen dan via een wederverkoper die er 3 x ( of meer) zoveel voor vraagt. Ik heb een vliegenmasker via Temu, prima ding, voor 14,-.
Ook spullen die je via Amazon of Bol koopt komen uit China ( en zijn vaak exact hetzelfde als het spul van Temu/ Shein/ Ali maar veel duurder, net als wat Moska zegt.
Of de paardendekens iets zijn.........er is maar 1 manier om daar achter te komen en dat is dus bestellen.
Zou me overigens ook niks verbazen als heel veel dekens, ook van bekende merken, in China worden gemaakt :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 13:27

In de sale heb ik ook wel broeken van 25 euro.
Pas nog 2 zelfs van montar.

Koop ik dat toch liever.

Daarnaast heb ik een maatje meer. Denk dat China dat niet kent.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 13:31

Foaly schreef:
Waarom niet? Om de kinderarbeid? Wie kan dat hard maken? Wie kan dat hard maken dat andere producenten niet uit China halen en door wie het dan gemaakt is?
Volwassen Chinezen zelf werken ook voor een klein loon in hele grote fabrieken waar ze ook in of bij wonen. Ik kan er geen vinger achter krijgen of de zaken door volwassen chinezen of door chinezen onder de 18 gemaakt zijn. Bij andere nationaliteiten hetzelfde verhaal. Wie wel?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 13:33

Ja, wel eens een legging. Was exact identiek aan de broeken die je hier kan komen bij enkele bedrijven. Maar dan zat er nu het logo niet op.
Ik was toen €40 per broek kwijt ong ipv 80/85 waarvoor de webshops ze verkopen met logo.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 13:34

Foaly schreef:
Maar dat is toch bekend dat ze gewoon fotos jatten? :')

Chinezen jatten alles. In die zin van dat ze alles na kunnen maken. Zelfs vlees. Hoe en dierenwelzijn is een ander verhaal maar dat geldt voor de meeste landen buiten Nederland, maar goed de boeren moeten hier verdwijnen omdat ze zo slecht doen , dus misschien eten we straks ook wel Chinees vlees geproduceerd door kinderen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 13:34

Saaams schreef:
Ja, wel eens een legging. Was exact identiek aan de broeken die je hier kan komen bij enkele bedrijven. Maar dan zat er nu het logo niet op.
Ik was toen €40 per broek kwijt ong ipv 80/85 waarvoor de webshops ze verkopen met logo.

Dus die had toch wel kwaliteit , in de zin van vergelijkbare stof en naaiwerk?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 13:35

DuoPenotti schreef:
In de sale heb ik ook wel broeken van 25 euro.
Pas nog 2 zelfs van montar.

Koop ik dat toch liever.

Daarnaast heb ik een maatje meer. Denk dat China dat niet kent.

Wat ik heb gezien tot 44.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 13:37

Maar of het dan ook echt 44 is?

nee ga ik niet proberen. Daar vind ik het dan toch te duur voor

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 13:41

DuoPenotti schreef:
Maar of het dan ook echt 44 is?

nee ga ik niet proberen. Daar vind ik het dan toch te duur voor

Maten staan erbij in cm. het is te gek voor woorden, maar je kunt gratis retourneren

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 13:43

Te gek voor woorden inderdaad.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 13:44

Nee ga ik echt niet doen. Nogmaals hier in de sale heb je dezelfde prijzen en kwaliteit kun je dan voelen
Ik koop nooit rijbroeken online, wil ze passen
nee zijn mij te duur voor rompslomp

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 13:52

DuoPenotti schreef:
Nee ga ik echt niet doen. Nogmaals hier in de sale heb je dezelfde prijzen en kwaliteit kun je dan voelen
Ik koop nooit rijbroeken online, wil ze passen
nee zijn mij te duur voor rompslomp

Het is niet mijn doel om Temu aan te prijzen. Heb er nog geen ervaring mee vandaar mijn vraag. Iedereen moet het zelf weten wat te doen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 14:10

Ik heb 2 rijleggings van Ali en die bevallen prima.
Enige waar je even op moet letten is dat de rijleggings met bolletjes als siliconen op je kont en knie, die plakken behoorlijk.
Als je dat niet prettig vindt dan kan je die beter niet nemen.
Maar ze zitten uitstekend en pasvorm is gewoon goed

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 14:15

Silly1972 schreef:
Enige waar je even op moet letten is dat de rijleggings met bolletjes als siliconen op je kont en knie, die plakken behoorlijk.

Dat plakken is idd niet fijn. Dat maakt de keuze wel beperkt, zonder siliconen. Ik vind ze sowieso niet zo fijn met siliconen maar het zal uit kostenbesparingsoogpunt wel goedkoper zijn om te maken als een zitvlak of kniestukken. Bedankt voor jouw tip. Ga er maar even vanuit dat het bij Temu hetzelfde zal zijn als bij Ali.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 14:16

Rizette schreef:
Saaams schreef:

Dus die had toch wel kwaliteit , in de zin van vergelijkbare stof en naaiwerk?

Ja zag echt niks geks. Stof exact zelfde. Siliconenpatroon ook.
Ik heb ze verkocht uiteindelijk want ik vond ze te plakkerig. Maar ook de broek die van t merk was verkocht om die reden.
Maat was ook zelfde.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 14:58

Rizette schreef:
Foaly schreef:
Waarom niet? Om de kinderarbeid? Wie kan dat hard maken? Wie kan dat hard maken dat andere producenten niet uit China halen en door wie het dan gemaakt is?
Volwassen Chinezen zelf werken ook voor een klein loon in hele grote fabrieken waar ze ook in of bij wonen. Ik kan er geen vinger achter krijgen of de zaken door volwassen chinezen of door chinezen onder de 18 gemaakt zijn. Bij andere nationaliteiten hetzelfde verhaal. Wie wel?

Volwassen of niet, wie er ook werkt wordt godsgruwelijk uitgebuit voor een hongerloontje.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 15:01

ElCid schreef:
Heel veel spullen komen sowieso uit China, alleen dan via een wederverkoper die er 3 x ( of meer) zoveel voor vraagt. Ik heb een vliegenmasker via Temu, prima ding, voor 14,-.
Ook spullen die je via Amazon of Bol koopt komen uit China ( en zijn vaak exact hetzelfde als het spul van Temu/ Shein/ Ali maar veel duurder, net als wat Moska zegt.
Of de paardendekens iets zijn.........er is maar 1 manier om daar achter te komen en dat is dus bestellen.
Zou me overigens ook niks verbazen als heel veel dekens, ook van bekende merken, in China worden gemaakt :+

Ik durf geen deken daar te bestellen. Die kosten alsnog 70/80 euro en het risico dat het dikke nep is, is me te groot. Dan scoor ik liever in de sale inderdaad.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 15:26

Rizette schreef:
Silly1972 schreef:

Dat plakken is idd niet fijn. Dat maakt de keuze wel beperkt, zonder siliconen. Ik vind ze sowieso niet zo fijn met siliconen maar het zal uit kostenbesparingsoogpunt wel goedkoper zijn om te maken als een zitvlak of kniestukken. Bedankt voor jouw tip. Ga er maar even vanuit dat het bij Temu hetzelfde zal zijn als bij Ali.

Je hebt er ook genoeg met smalle streepjes of hoekjes als siliconen erop en die zijn perfect, die plakken niet zo.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 16:49

Rizette schreef:
Foaly schreef:

Wie het hard maakt zijn instanties zoals good on you of fairwearfoundation enzo. Die krijgen er wel een vinger achter.

Bij veel merken weet je het idd niet zeker, maar bij Temu weet je het wel zeker dat iemand anders de prijs van jouw goedkope troep betaald. Waarom zou je dat willen :?