Ik heb grondwerkles van https://www.uniekmetpaarden.nl/ Ze zit niet in de buurt maar komt wel naar je toe. Ik sta nu in Nijkerk en daar komt ze ook heen. Ik betaald €50 voor een uur.
Je zou je kunnen verdiepen in verschillende manieren van grondwerk en kijken wat het beste bij je past. Denk bijvoorbeeld aan wat voor methode natural horsemanship of bijvoorbeeld clickertraining en discipline (lange lijnen, in vrijheid werken, horse agility, longeren etc.) Dat maakt het al iets makkelijker, want er zijn best veel instructeurs.
Zelf geef ik les in je paard trainen met beloning en maak daarbij veel gebruik van oefeningen uit de basis clickertraining, horse agility en vrijheidsdressuur. Ik kom zelf uit Wageningen, dus je bent altijd welkom om een kennismakingsles te boeken om te zien of het klikt. Mijn website is www.effectief-trainen.nl
Je zou ook eens kunnen kijken naar Miranda Koldijk van Dravend Succes. Ze doet regelmatig rondes door heel NL, maar durf niet met zekerheid te zeggen of ze ook richting Ede komt. Ze is erg prettig in de omgang en kundig met de paarden. Ze kijkt goed wat het paard of de combinatie op dat moment nodig heeft. Volgens mij heet ze @Odetje hier op Bokt