Paardje: Brego, 5 jarige Franse draver ruin. Makkelijk paardje, wat jong en sensibel maar een mega knuffelbeer en meewerkend type in de omgang.
Zelf ben ik 30, woon sinds 2020 in België en heb het landleven helemaal omarmd nadat ik de drukte van de Noord-Brabantse steden en dorpen ben ontvlucht. Ik heb Brego sinds november en ben hem 0 af aan het doorrijden, hij was net zadelmak toen ik hem kocht. Hij pakt dit super goed op en zet altijd zijn beste (snelste) beentje voor!
Wij zoeken:
- Particulier of commercieel, groot of klein, dat maakt ons niet zoveel uit.
- Regio Maaseik/Dilsen-Stokkem. Evt Roosteren (NL). Op max. zo'n 10km van Elen af.
- Verzorging stalling + weidegang + hooi + voeren + uitmesten (all-in dus), excl het voer zelf. Mijn paard moet ivm een gevoelige maag (aanleg voor maagzweren) gevoerd worden met gastro+. Het liefst laat ik het voeren aan de pensionstal over, waarbij ik er voor zorg dat onze voerton altijd toereikend is. Momenteel betaal ik hiervoor 250euro. Dit was voorheen incl voer, maar nu ik zelf voor het voer zorg is dit bedrag hetzelfde gebleven excl. voer. Ik zoek iets in dezelfde prijsklasse. I.v.m. de prijsklasse zal ik waarschijnlijk eerder kleinschalig/particulier uitkomen. Da's prima!
- Voldoende weidegang in kudde, of op z'n minst met één ander paard erbij. Mag gemengd, mag ook enkel met ruinen.
- Snachts op stal. Brego slaapt alleen in het warme stro (prinsje

- Liefst een overdekte rijbak/rijpiste. Laat ik eerlijk zijn, ik haat regen en kou. Dus bij regen of kou kom ik het liefst rijden onder een droog dakje.
- Uitrijmogelijkheden op heide of bos.
Maar bovenal: welkom zijn. Een plek waar iedereen terecht kan, de normale en minder-normale mensen, en ik m'n eigen gang kan gaan zonder veroordeeld te worden. Ik was zelf altijd een beetje een "speciaal kind" en weet precies hoe waardevol het was dat ik op de manege waar ik "vruuger" heb leren rijden welkom was en mijn plekje kon vinden. Waar lol-met-je-knol wordt toegejuicht en niet élke dag het rijden op 1 staat, maar wel de liefde en omgang met paarden. Waar je paard geen nummertje is voor winst, maar waar elk dier individueel zo goed als kan wordt behandeld. Ik ben Brego aan het doorrijden op dressuur en springen, maar er moet ook ruimte zijn voor ontspanning en plezier. Gezelligheid!