Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelFun schreef:Op zich zal het zeil wel waterdicht zijn, maar door het dunne materiaal gaat het eronder wel kondenseren en zal dat water op je hooi gaan druppen, maar als het hooi niet langer dan een maand ligt zal dat ook niet een heel groot effekt hebben gok ik.
Ingang op het zuiden geeft misschien iets meer regeninslag, maar er zit een afsluitzeiltje bij toch ??
Daihyo schreef:DubbelFun schreef:Op zich zal het zeil wel waterdicht zijn, maar door het dunne materiaal gaat het eronder wel kondenseren en zal dat water op je hooi gaan druppen, maar als het hooi niet langer dan een maand ligt zal dat ook niet een heel groot effekt hebben gok ik.
Ingang op het zuiden geeft misschien iets meer regeninslag, maar er zit een afsluitzeiltje bij toch ??
Ja er zit een zeil voor de ingang.
Condens had ik in het vorige hok soms ook (metaal). Maar geen last van schimmel omdat ik altijd bovenste baaltjes voerde en dat met een baaltje per dag snel genoeg ging.
Is vliesdoek waterdicht?
Tijn8: aan de onderkant? Of van de regen of condens? Hoe had je je hooi neergelegd? Tent op stenen of aarde? Zeil er onder?
JudithO schreef:In de US worden deze tenten heel vaak gebruikt om hooi op te slaan.
Ja, je hebt condens, maar bij een hoge voersnelheid, bij jou 1 baaltje per dag, gaat dit denk ik geen problemen geven.
Zorg er in elk geval voor dat je baaltjes op pallets liggen, dan kan het eronder ook ventileren. En jezelf aanleren om steeds bij een lege tent, ook onder de pallets even goed schoon te maken.