Rijbroek met knopen i.p.v rits of zonder rits

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fika

Rijbroek met knopen i.p.v rits of zonder rits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 08:58

Aangezien bij mij de rits van mijn rijbroek altijd als eerste en snel kapot gaat, ben ik op zoek naar een oplossing.
De rits gaat zowel kapot aan de bovenkant als dat de tandjes niet meer goed in elkaar blijven.
Een maat te groot heeft het probleem niet verholpen, en de prijscategorie van de rijbroeken maakte ook geen verschil.

Ik ben op zoek naar een rijbroek, (geen legging, echt rijbroekstof) zonder rits of met knopen in plaats van een rits.
Mijn voorkeur gaat uit naar een jodphur rijbroek, omdat ik regelmatig hele dagen met de paarden bezig ben en ik die lekkerder vind zitten dan mijn rij-rijbroeken. :+

Heeft iemand tips?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Rijbroek met knopen i.p.v rits of zonder rits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:12

Ik verplaats dit topic naar vraag maar raak.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:18

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:21

Men kope een rijbroek-met-rits die lekker zit (of men neme die lekker zittende rijbroek die best nog mee kan waar de rits kapot van is), gaat naar de plaatselijke kledingreparateur en late er knopen inzetten. Of men late 'm dichtnaaien, als de broek soepel genoeg is om sowieso zonder rits of knopen aan te trekken.

Kost je 20 euro of minder, en je hebt alle keuze aan rijbroeken en jodhpurbroeken die je wilt.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:29

Dat is wel een goeie ja. Ik heb een rijbroek, volgens mij van Horze, die zit zo lekker dat ik die in vier kleuren heb besteld. Nadeel, onder het rijden gaat altijd de gulp open. Bij alle vier ook, dus ligt echt aan de broek. In de winter niet zo erg, dan heb je er meestal iets langs op aan. Maar in de zomer wel heel irritant als iedereen steeds na het rijden zegt dat je broek open staat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:31

Meestal zit er een gaatje in dat trek dingetje van de rits. Daar doe ik dan een dun haar elastiekje door en haak dat aan de sluiting. Dan gaat de rits niet meer open.

Maar helemaal dicht naaien is idd ook een oplossing als hij helemaal stuk is.

Mij lijken knopen overigens ook niet fijn zitten en gaan drukken.

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 09:33

Bedankt voor het verplaatsen en de tips!

Het elastiekje door de rits heb ik inderdaad ook gedaan, alleen dan gaan nog steeds aan de onderkant de tandjes van elkaar af.

Ik zal eens kijken of dichtnaaien een optie is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:38

Fika schreef:
Bedankt voor het verplaatsen en de tips!

Het elastiekje door de rits heb ik inderdaad ook gedaan, alleen dan gaan nog steeds aan de onderkant de tandjes van elkaar af.

Ik zal eens kijken of dichtnaaien een optie is.

Als de onderste tandjes versleten zijn, kun je ook het onderste stuk van de rits 'blokkeren'(zodat de runner niet meer in het versleten deel komt) door met garen een hogere 'stop' op de rits te zetten door een aantal lussen om het onderste stuk van de rits te naaien.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 09:44

[quote="Fika"
Ik ben op zoek naar een rijbroek, (geen legging, echt rijbroekstof) zonder rits of met knopen in plaats van een rits.
[/quote]Je hebt genoeg merken die precies dezelfde stof hebben in rijbroek en legging versie.

Portu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 10:56

ik heb er een van horze gehad met alleen knopen

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 14:59

Ik ben tot nu toe geen leggings tegen gekomen die echt hetzelfde idee zijn als de rijbroeken die ik draag.

Het wordt denk ik inderdaad de naaimachine.