Paardrijden in Luxemburg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanessaSH

Paardrijden in Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 00:06

Hallo,

Binnenkort ga ik naar Luxemburg op vakantie. Nu lijkt het mij erg leuk om een buitenrit te paard te maken in de omgeving.

Weet iemand of het mogelijk is om daar een ( groeps ) buitenrit te kunnen doen? Zoja, waar zou dit dan kunnen?

Wie weet heeft iemand hier een idee!

Dorus

Re: Paardrijden in Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 08:03

Ik heb deze vraag nog geen twee weken geleden op Facebook voorbij zien komen, de reacties waren niet erg hoopvol…
Ik weet zo ook geen adressen, de stal waar ik vroeger wel eens een buitenrit heb gemaakt is tegenwoordig een pensionstal.

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 13:02

Dorus schreef:
Ik heb deze vraag nog geen twee weken geleden op Facebook voorbij zien komen, de reacties waren niet erg hoopvol…
Ik weet zo ook geen adressen, de stal waar ik vroeger wel eens een buitenrit heb gemaakt is tegenwoordig een pensionstal.

O echt waar? Dat is jammer!
Misschien kan ik dan beter kijken naar België of duitsland. Dat ligt er ook niet ver vandaan.

Bedankt voor je reactie!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:14

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 13:22

Als je over de grens wilt kijken: op ongeveer een uur rijden (afhankelijk van waar je zit in Luxenburg) zit Les Olivettes https://villalesolivettes.be/ruitertochten/ Supergaaf om te doen. Let op: de mededeling dat je moet kunnen rijden is in dit geval echt waar. Je gaat recht de berg op en af. Ik heb er 10 jaar of zo geleden gereden en heb hoogtevrees. Ik weet nog precies dat het T-shirt van degene voor me 29 streepjes had, dat heb ik minstens een half uur zitten tellen.

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 20:24

Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb tot zo'n 3 a 4 jaar geleden paard gereden. Ik heb zelf een paard gehad.
Zou zo'n rit dan te doen zijn, of zou ik dan toch beter voor iets rustiger kunnen kijken?