Losse (buiten)rit omgeving Utrecht of Den Haag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Remembrance

Losse (buiten)rit omgeving Utrecht of Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 20:07

Hoi allemaal!

Ik heb van mijn 9e tot mijn 17e paardgereden op maneges en bij particulieren. De laatste paar jaar leek ik de passie een beetje te zijn verloren, en inmiddels heb ik al bijna 2 jaar niet paardgereden. Blijkbaar had ik die pauze toch even nodig want het is stiekem toch weer gaan kriebelen :o Sinds een maand of twee mis ik plots alles aan paarden. Het rijden, maar ook gewoon het poetsen en de omgang.

Bij een manege gaan rijden is voor mij als student nu een beetje te duur en niet helemaal wat ik zoek, en voor een verzorg/bijrijdpaard heb ik niet genoeg tijd (en ze zijn hier ook heel lastig te vinden). Vandaar dat ik nu voornamelijk zoek naar een plek waar ik een keer een losse buitenrit kan komen maken, maar ik sta ook open voor andere oplossingen of suggesties! Ik woon nu in Utrecht maar mijn ouders wonen in Den Haag, dus iets nabij één van deze steden lijkt me handig. Ik ben helaas wel afhankelijk van het OV.

Nog een bonusdingetje is dat ik echt enorm fan ben van Ijslanders, dus alles wat daarmee te maken heeft is sowieso top :D Ik ben de Ijslanderij tegengekomen op het internet en heb daar even een mailtje naar gestuurd, ervaringen zijn welkom! Maar ik sta ook nog steeds open voor andere tips.
Wie of wie helpt mij mijn paardenpassie weer aanwakkeren *\%/*

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 21:36

Geen idee wat betreft ijslanders. Maar ben zelf fan van de buitenritten van The Mill Ranch. Zit bij Ede-Wageningen, is goed met OV te bereiken. Ik kom vanuit Leiden en stap dan in Utrecht over, vanaf Utrecht heb je een directe trein (ware het niet dat het station de komende week onderhoud heeft, maar daarna wel weer).

Is altijd mooi. Lekker het bos in, met leuke paarden en leuke mensen. Kwa welzijn is het daar ook goed geregeld. En ze hebben ritten van niveau "nog nooit op een paard gezeten" tot gevorderd. Zijn westernpaarden, en dat is als je Engels gewend bent wel ff wennen. Maar prima te doen voor wat er op de rit gevraagd wordt en ze zijn er gewend dressuur ruiters mee te nemen.

Er zijn in de buurt van Den Haag (omloggende steden) ook plekken die strandritten doen, maar ik weet zo niet hoe ze heten of hoe die zijn. Ik ben zelf toch meer een bosmens.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 21:39

Blitz888

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 11:34

In Eemnes heb ik een paar leuke ritten gemaakt op de fjorka hoeve, weet niet of dat makkelijk te bereiken is met het OV. Nog best lastig geloof ik, in de omgeving die jij aangeeft. Je maakt in de omgeving van het gooi volgens mij wel het meeste kans.
Je kunt ook een losse les boeken bij manege zilfias hoeve in houten. Maar dat was geloof ik niet echt wat je zocht he :)