Hulp met sluiten stang trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blue36

Hulp met sluiten stang trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 12:30

Ik ben al tijden bezig met oefenen met trailerladen. Verschillende mensen erbij gehad. Met de laatste kon ik de stang sluiten en ook op vreemd terrein. Ook op pad geweest zonder problemen.
Maar ik loop er nu tegen aan dat ze wel de trailer op loopt, ook even kan blijven staan, maar zodra ze de stang hoort, dan loopt ze er weer snel uit.
Ook geluiden achter aan zijn een trigger om er weer uit te lopen. Er is te weinig tijd om de stang te sluiten.
Heeft iemand tips en/of advies? Misschien is er iemand die op korte termijn mij kan en wil helpen? Omgeving Friesland/Flevoland.
Ik zou zo graag op buitenrit willen en wedstrijden gaan starten.
Ik hoorde van esther de vries, maar zij is vrij prijzig

cissy

Re: Hulp met sluiten stang trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 12:31

Waarom vraag je de laatste die geweest is er niet weer bij? Daar ging het toch goed mee?

Blue36

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 12:50

cissy schreef:
Waarom vraag je de laatste die geweest is er niet weer bij? Daar ging het toch goed mee?

Zij is er mee gestopt ivm gezondheidsredenen.

fannetje

Re: Hulp met sluiten stang trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 12:53

Rianne vd Top, van Tophorsetraining?
Ik weet niet of ze tijd heeft, of ze jouw kant op komt en wat ze kost, maar dat kun je vragen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 13:17

En ze loopt niet zelf de trailer op? Dat je met haar meeloopt maar haar bij de klep ‘voor laat gaan’ zodat jij de stang kan pakken en deze erachter kan doen?

Blue36

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 13:19

Suzanne F. schreef:
En ze loopt niet zelf de trailer op? Dat je met haar meeloopt maar haar bij de klep ‘voor laat gaan’ zodat jij de stang kan pakken en deze erachter kan doen?

Nee helaas. Ze loopt alleen mee trailer op als ik mee loop.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 13:21

En als je een hooinet of wat brokjes hebt liggen daar? Misschien kan je zo oefenen dat ze er zelf oploopt?

Blue36

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 13:44

Suzanne F. schreef:
En als je een hooinet of wat brokjes hebt liggen daar? Misschien kan je zo oefenen dat ze er zelf oploopt?

Dan eet ze snel een hap en snel weer in de achteruit.
Hooinet kijkt ze niet eens naar om

Witje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 13:49

Kun je haar al goed op jouw commando naar voor en naar achter laten stappen? Dus de trailer in, pasje naar achter, wachten, pasje naar voren? Trailer in, 2 pasjes naar achter wachten en dan weer naar voren vragen? Zo leert ze wachten. Dit kun je al doen op of voor de klep, ze hoeft niet helemaal de trailer in. Als ze maar doet wat jij vraagt.

Blue36

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 15:21

Witje2 schreef:
Kun je haar al goed op jouw commando naar voor en naar achter laten stappen? Dus de trailer in, pasje naar achter, wachten, pasje naar voren? Trailer in, 2 pasjes naar achter wachten en dan weer naar voren vragen? Zo leert ze wachten. Dit kun je al doen op of voor de klep, ze hoeft niet helemaal de trailer in. Als ze maar doet wat jij vraagt.

Vaak lukt dit wel. Kan schakelen dan op de klep, maar ook in de trailer. Soms lukt dit ook niet.
Ben hier wel mee aan het oefenen