De onafhankelijk veterinair adviseur, de behandelend dierenarts en de verzekering erkennen dat er een fout gemaakt is door Roel Neutel waardoor onze merrie een blijvende rectumscheur heeft opgelopen. De verzekering van Roel Neutel heeft toegezegd de kosten te vergoeden die ik moet maken als gevolg van de rectumscheur. Na ruim 2 jaar is het nu nog steeds een getouwtrek en willen ze helemaal niet alle kosten gaan vergoeden. Ze willen namelijk geen cent meer uitbetalen dan het bedrag dat het paard volgens de taxateur van de verzekering waard zou zijn, terwijl de extra kosten die ik moet maken veel hoger zijn dan de waarde van onze merrie. De meeste paarden zullen minder waard zijn dan de kosten van deze ellende die Roel Neutel heeft veroorzaakt. En dan moeten wij als paardeneigenaren maar bloeden voor de fouten van Roel Neutel?
Dit is bij ons gebeurd: Tijdens het veulenen van onze merrie belden we DGC-Twente en kregen we Roel Neutel aan de lijn. We vroegen of hij wilde komen want de vruchtzak ging niet open en de anus verkleurde rood. Roel Neutel vond dat wij maar eens “even rustig aan moesten doen” en “het bevallen van een paard kan wel zes uur duren”. Hij wilde niet komen. Einde gesprek. Ik was geschokt van het telefoongesprek, heb even gewacht en vervolgens weer gebeld omdat onze merrie in nood verkeerde en enorm veel pijn had. Wederom Roel Neutel aan de lijn, erg chagrijnig dat wij hem weer stoorden maar na 3 minuten smeken om hulp gaf hij aan een andere dierenarts te sturen. Doordat Roel Neutel ging het echter totaal mis.
Eerst kwamen de benen en daarna de neus van het veulen via de anus van de merrie naar buiten. Toen het veulen eenmaal ter wereld was bleek dat de merrie een gat heeft tussen de schede en endeldarm. De dierenarts die uiteindelijk wel is gekomen, kwam van een andere praktijk en hem valt niets te verwijten. Van Roel Neutel of DGC-Twente heb ik nooit iets vernomen. Wanneer Roel Neutel direct actie had ondernomen toen we voor de eerste keer belden was dit alles voorkomen. Dit is ook erkend door de behandelend dierenarts. Erger nog, als ik advies van Roel Neutel had opgevolgd, waren merrie en veulen waarschijnlijk overleden!
Na enkele weken heb ik zelf contact gezocht met DGC-Twente waar Roel Neutel werkzaam is of dit de gang van zaken is zoals zij gewend zijn. Na 7 maanden contact zoeken had ik eindelijk een gesprek met Roel Neutel. In dat gesprek gaf hij te kennen dat deze complicatie een risico van het vak is.
Dus ik bel tijdig DGC-Twente, Roel Neutel weigert langs te komen en vervolgens is het mijn eigen schuld!?
Gezien de enorme kostenpost van alle medicatie en dierenartsbezoeken vroeg ik Roel Neutel hoe we dit kunnen oplossen. Hij wilde het bij zijn verzekering voorleggen. Toen ik alle gegevens bij zijn verzekering moest aanleveren kwam ik er ook nog eens achter dat Roel Neutel eerst nog ontkende dat ik überhaupt ooit gebeld had!
Inmiddels is onze merrie 2 keer geopereerd waarbij ze in totaal 24 dagen(!) moest vasten. Ze heeft last gehad van maagzweren door het vasten en de stress. Het gat is nog steeds niet dicht en het komt ook nooit meer goed. Omdat er mest uit haar achterkant loopt heeft ze maximaal kans op infecties en ontstekingen en wordt ze dagelijks gewassen. Recreatief gebruik is absoluut niet mogelijk. Kortom één grote ellende waar Roel Neutel ons mee laat zitten, en zelfs ook nooit zijn excuses voor heeft aangeboden. Ik zou hem dus ook niet als dierenarts aanraden.