Stalling Nijmegen-Arnhem met veel buiten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ImkeTarek

Stalling Nijmegen-Arnhem met veel buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-24 15:13

Ik weet dat er een topic is voor stalling omgeving Arnhem, maar kon er 1 voor Nijmegen niet zo snel vinden..
Ik woon precies tussen Arnhem en Nijmegen in (in Lent), dus toch maar even een eigen topic geopend.

Mijn vriend en ik zijn in gesprek geweest over het aanschaffen van een eigen paard, omdat ik de paarden heel erg mis en ik graag mijn kinderdroom uit zie komen.
Vanuit het financiele plaatje ziet hij dat het waarschijnlijk wel kan, dus kunnen we het doen :+ .
Uit ervaring weet ik dat het niet zo makkelijk is en ben dus wat voorzichtiger :') .
We hebben 2 kleine kinderen (4jaar en 6 maanden) en ik heb wat twijfels over mijn werk.. Genoeg redenen om niet zo snel in dit avontuur te duiken.

Maar toch is dit zaadje met hoop nu in mijn hoofd gepland en ga ik toch maar aan het oriënteren.
En een fijn plekje om het paard te stallen is natuurlijk heel belangrijk, zonder begin ik sowieso niet aan een eigen paard, dus laat ik daar beginnen.

Wat zoek ik?

* Voorkeur voor 24/7 buiten in groepsverband, PP, HIT actief etc met jaarrond goede bodem en voldoende beschutting/inloop stal
* Minimaal jaarrond 8-10u per dag buiten met minimaal 1 maatje op goede bodem, ruwvoer en beschutting
* Goede kwaliteit ruwvoer
* Volpension of roulatie systeem waarbij ik minimaal 5 (vaste) dagen ontzorgd word (met kleine kinderen gebeurd het vast wel eens dat ik een dag niet kan komen)
* Minimaal een jaarrond begaanbare buitenbak
* Fijne uitrij mogelijkheden zonder eerst een paar km over de weg te moeten
* Honden (aan de lijn) welkom zou een pre zijn.
* Evt plek om een wagentje te stallen, mocht ik met een familiepony willen gaan mennen.

Zolang ik in de orienterende fase zit doet de prijs er nog even niet toe, ik hoor dus graag van alles.

Een discussie over of ik wel of niet een paard aan zou moeten schaffen hoeft niet. Ik zie hier namelijk ook zeker de nadelen van ;) ! Maar de kinderdroom is er, orienteren naar de mogelijkheden kan natuurlijk nooit kwaad :P

<3 Tarek <3 Wiepkje <3

Juut

Re: Stalling Nijmegen-Arnhem met veel buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 18:07

Stal Lagewald, in Groesbeek.
Heb je keuze uit buitengroepen met schuilstalling en onbeperkt hooi, of box met overdag in een groepje op de weide ong 8 uur.
Binnenbak is losse optie, ik vermaak me prima met alleen de buitenbak en een goed regenpak. Ja, is soms aquatraining.
Voor bos rijd je over landweg ong 3 klm, en moet je een 80 klm weg oversteken. Kan je wel heel veel kilometers maken.

Handig he...brandgel
Epona Paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-24 09:29

Oja, volgens mij ken ik die wel. Volgens mij staat daar ook iemand op pension die in het verleden op de stal stond waar ik jaren lang heb gereden. Dat zou idd wel een optie zijn!
Die 3km landweg naar het bos is wel jammer, maar als ie niet te druk is misschien wel te overzien.

Ik kan zo geen website van ze vinden, alleen een besloten facebookpagina. Kan dat kloppen?

<3 Tarek <3 Wiepkje <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 09:44

Idd Lagewald (gewoon ff bellen naar ze en gaan kijken) anders flierenberg als hebben die een enorme wachtlijst. Die aan de wylerbaan zou ik overslaan..

Heb in Nijmegen noord gewoond en houd rekening met de brug naar die kant van Nijmegen. Je zou ook in Doorwerth of Wolfheze kunnen kijken. Dat is qua reistijd ongeveer gelijk

Hele mooi barock pinto merrie te koop https://link.marktplaats.nl/m2254821006 ... nt=app_ios

Life is a balance of holding on, and letting things go…

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-24 19:15

Welke stal aan de Wylerbaan is dat?

En de brug valt voor mij redelijk mee, omdat ik er altijd pas bij Veur Lent (de dijk) op ga. De file sla ik dus al grotendeels over :) .

Weet jij zo fijne stallen in de omgeving van Doorwerth of Wolfheze?

<3 Tarek <3 Wiepkje <3

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 21:14

Die landweg is prima te doen. Ze hebben geen website, nee. Idd gewoon even bellen. Door de week ga ik vanuit mijn werk in Arnhem rechtstreeks naar stal: over het algemeen is de waalbrug niet zo'n groot probleem.

Handig he...brandgel
Epona Paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie