Ik woon precies tussen Arnhem en Nijmegen in (in Lent), dus toch maar even een eigen topic geopend.
Mijn vriend en ik zijn in gesprek geweest over het aanschaffen van een eigen paard, omdat ik de paarden heel erg mis en ik graag mijn kinderdroom uit zie komen.
Vanuit het financiele plaatje ziet hij dat het waarschijnlijk wel kan, dus kunnen we het doen

Uit ervaring weet ik dat het niet zo makkelijk is en ben dus wat voorzichtiger

We hebben 2 kleine kinderen (4jaar en 6 maanden) en ik heb wat twijfels over mijn werk.. Genoeg redenen om niet zo snel in dit avontuur te duiken.
Maar toch is dit zaadje met hoop nu in mijn hoofd gepland en ga ik toch maar aan het oriënteren.
En een fijn plekje om het paard te stallen is natuurlijk heel belangrijk, zonder begin ik sowieso niet aan een eigen paard, dus laat ik daar beginnen.
Wat zoek ik?
* Voorkeur voor 24/7 buiten in groepsverband, PP, HIT actief etc met jaarrond goede bodem en voldoende beschutting/inloop stal
* Minimaal jaarrond 8-10u per dag buiten met minimaal 1 maatje op goede bodem, ruwvoer en beschutting
* Goede kwaliteit ruwvoer
* Volpension of roulatie systeem waarbij ik minimaal 5 (vaste) dagen ontzorgd word (met kleine kinderen gebeurd het vast wel eens dat ik een dag niet kan komen)
* Minimaal een jaarrond begaanbare buitenbak
* Fijne uitrij mogelijkheden zonder eerst een paar km over de weg te moeten
* Honden (aan de lijn) welkom zou een pre zijn.
* Evt plek om een wagentje te stallen, mocht ik met een familiepony willen gaan mennen.
Zolang ik in de orienterende fase zit doet de prijs er nog even niet toe, ik hoor dus graag van alles.
Een discussie over of ik wel of niet een paard aan zou moeten schaffen hoeft niet. Ik zie hier namelijk ook zeker de nadelen van