opzoek naar leuke dame/meneer om van te leren. omgeving Amersfoort.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heyhouwe

opzoek naar leuke dame/meneer om van te leren. omgeving Amersfoort.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 16:37

Hey,

Leuk dat je even kijkt.

Mijn naam is Timothy en ik houd van bewegen.
Vorig jaar ben ik in aanraking gekomen met paardrijden en ik wil dit graag verder oppakken !
De wens is om uiteindelijk zelfstandig buitenritten uit te voeren en dat het paard mij erna ook nog lief vind.
Ik ben bewust dat ik kan lessen bij een vereniging maar helaas met al mijn andere hobbies is paardrijden erbij erg prijzig.

Het liefst zoek ik iemand die het gezelschap kan waarderen en het leuk vind/de tijd heeft om mij 1x in de week te begeleiden in de omgeving van Amersfoort. Ik ben leergierig en enthousiast om meer te leren over de paardenwereld. Als wederdienst help ik graag mee om je paard te verzorgen, maak ik mooie foto's van je en zorg ik dat er wortels klaarstaan voor je horsie.

Als dat niet voor je werkt, dan wil ik ook best lessen tegen laag tarief.

Stuur een berichtje als jij hier wat voor voelt of iemand kent ! Ik heb er zin in.
Hier wat foto's van hoe incapabel ik ben op een paard :).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door heyhouwe op 24-07-24 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:49

Gratis les in ruil voor een paar wortels en foto’s en dan moet de eigenaar/lesgever ook nog een ‘leuke dame’ zijn…
Ik zou t gewoon op Tinder proberen :+

elineAbby123

Re: opzoek naar leuke paardrijdame om van te leren. omgeving Amersfoort.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:52

Wie niet waagt wie niet wint...!
Maar ik denk eerlijk gezegd dat het niet duidelijk is of je les wil of dat je iemand als potentieel relatie materiaal wil? ( En ik denk dat je toch een van je andere hobbies moet laten vallen als je daadwerkelijk les wil, is gewoon duur)

heyhouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 16:54

Mars schreef:
Gratis les in ruil voor een paar wortels en foto’s en dan moet de eigenaar/lesgever ook nog een ‘leuke dame’ zijn…
Ik zou t gewoon op Tinder proberen :+

Je hebt gelijk, meneer mag ook. Maar leuk zijn moet sowieso. En toch probeer ik het hier !

heyhouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 16:56

elineAbby123 schreef:
Maar ik denk eerlijk gezegd dat het niet duidelijk is of je les wil of dat je iemand als potentieel relatie materiaal wil? ( En ik denk dat je toch een van je andere hobbies moet laten vallen als je daadwerkelijk les wil, is gewoon duur)

Titel reeds aangepast. Het is idd duur, vandaar probeer ik het toch hier.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 16:58

heyhouwe schreef:
elineAbby123 schreef:

Titel reeds aangepast. Het is idd duur, vandaar probeer ik het toch hier.

Groot gelijk heb je, proberen kan altijd.
Succes.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:02

De maandelijkse kosten voor het houden van een paard bedragen honderden euro’s afhankelijk van de stalling en locatie.
Vervolgens ben je als eigenaar ook aansprakelijk wanneer je les geeft op je eigen paard en je leerling valt eraf. Dat kunnen flinke medische kosten worden, zeker als je niet verzekerd bent. Ben je wel verzekerd dan komen die kosten ook nog eens bovenop het houden van je paard.

Kortom, het is nogal onrealistisch om zoiets van een ander te vragen.

heyhouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 17:04

Mars schreef:
De maandelijkse kosten voor het houden van een paard bedragen honderden euro’s afhankelijk van de stalling en locatie.
Vervolgens ben je als eigenaar ook aansprakelijk wanneer je les geeft op je eigen paard en je leerling valt eraf. Dat kunnen flinke medische kosten worden, zeker als je niet verzekerd bent. Ben je wel verzekerd dan komen die kosten ook nog eens bovenop het houden van je paard.

Dus je vrienden mogen geen les van je krijgen ? Komt het daar op neer ?

Captain

Re: opzoek naar leuke dame/meneer om van te leren. omgeving Amersfoort.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:17

Natuurlijk mag dat, maar je bent voor de mensen hier een wildvreemde. :) Ik denk dat de kans klein is dat je iemand vindt maar wie weet. Misschien goed om wat voorbeelden te plaatsen van foto's die je hebt gemaakt? Als die echt goed zijn qua kwaliteit heb je wellicht ook meer 'terug' te bieden. :)

heyhouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 17:29

Captain schreef:
Natuurlijk mag dat, maar je bent voor de mensen hier een wildvreemde. :) Ik denk dat de kans klein is dat je iemand vindt maar wie weet. Misschien goed om wat voorbeelden te plaatsen van foto's die je hebt gemaakt? Als die echt goed zijn qua kwaliteit heb je wellicht ook meer 'terug' te bieden. :)

Klopt, ik ben nieuw hier en in de paardenwereld. Naar aanleiding van de comments van "Mars" krijg ik het gevoel dat er alleen maar redenen zijn waarom ik dit niet had mogen vragen. Toch heb ik al eerder les gekregen op iemand anders paard en daar ben ik enorm dankbaar voor. Het is wellicht een bijzonder verzoek om "gratis" begeleiding te krijgen maar ik wilde het toch proberen. Daarbij wil ik nog even verwijzen naar de omschrijving van mijn bericht dat ik wel bereid ben te betalen voor hopelijk een wat lager tarief. Het is duidelijk dat sommigen dit het niet waard vinden, maar misschien voor een ander wel. Bedankt voor je tip.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:31

Ik meen dat vroeger de heren heel anders werden ontvangen op bokt :#

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:34

Je mag het wel vragen - maar don't get your hopes up.

Wat de 'normale' weg is, is eerst een basis leggen op een manege, en dan een 'verzorgpaard' zoeken.

Maar zonder die basis zullen er weinig mensen met eigen paarden zijn die zeggen: joh, ik geef je gratis (of tegen uitmesten/fotograferen/wortels of een klein bedrag) les op mijn paard. Privépaarden zijn vaak ook helemaal niet vergevingsgezind tegenover beginners en voor het doel 'beginnersles' domweg niet geschikt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:36

DuoPenotti schreef:

Moet dan nou?

Ik kan me ene Siem herinneren... wilde leren paardrijden omdat-ie te paard wilde boogschieten.
Kwam ook binnen met: hoe en waar begin ik. Je weet waar hij nu staat :D

Oftewel, er zijn ook gewoon serieuze vragen.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:53

Mars schreef:

Sinds wanneer gunnen we elkaar niets meer?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:57

Blue_flower schreef:
Mars schreef:

Sinds wanneer gunnen we elkaar niets meer?

Bied je aan zou ik zeggen :D

heyhouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 18:00

Ibbel schreef:
Je mag het wel vragen - maar don't get your hopes up.

Wat de 'normale' weg is, is eerst een basis leggen op een manege, en dan een 'verzorgpaard' zoeken.

Maar zonder die basis zullen er weinig mensen met eigen paarden zijn die zeggen: joh, ik geef je gratis (of tegen uitmesten/fotograferen/wortels of een klein bedrag) les op mijn paard. Privépaarden zijn vaak ook helemaal niet vergevingsgezind tegenover beginners en voor het doel 'beginnersles' domweg niet geschikt.

Zelf doe ik vooral veel aan fitness en klimmen. Als iemand mij om hulp vraagt dan vind ik het juist leuk om die persoon te helpen groeien. Zeker als het serieus genomen wordt en er enthousiasme is. Ik had er ook elke keer geld voor kunnen vragen en daar is waarschijnlijk ook niks mis mee. Vanuit mijn perspectief is het feit dat ik iemand heb kunnen helpen met een leuke interactie, waardevoller dan een bedrag en zeker wat van mijn tijd waard. Wie weet kom ik hier iemand tegen die daar hetzelfde over denkt.
Mocht dat niet zo zijn dan zal ik idd de 'normale' weg volgen en mij alsnog inschrijven bij een manege. Bedankt voor je bericht, het klinkt vrij logisch, ook zeker het gedeelte dat niet ieder paard beginners vriendelijk is. Nogmaals voor iedereen, ik heb geen disrespect naar wie dan ook. Ik ben vooral erg enthousiast om stappen te maken in deze wereld :).

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:00

@Mars: Ik heb geen paard (maar kleine pony) en woon niet in de omgeving. Maar ik heb zeker wel eens anderen laten helpen danwel rijden zonder daar geld voor te vragen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:07

Wat je eigenlijk zoekt is eigenlijk gewoon een berijdbaar verzorgpaard. Dat moet wel te vinden zijn als je her en der briefjes ophangt/advertenties op facebook/marktplaats zet. Genoeg mensen die inderdaad wel een paard of pony hebben die dat leuk vinden om te delen. Zo heb ik ook tijden iemand gehad, was prima leuk en gezellig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:12

Ibbel schreef:
DuoPenotti schreef:

Moet dan nou?

Ik kan me ene Siem herinneren... wilde leren paardrijden omdat-ie te paard wilde boogschieten.
Kwam ook binnen met: hoe en waar begin ik. Je weet waar hij nu staat :D

Oftewel, er zijn ook gewoon serieuze vragen.

Ik begrijp je niet, of jij mij niet...

Vroeger als een jongen zich hier melde kwamen er 7 pagina's met meiden die zich zo ongeveer stortte op de prins met het witte paard, oke nu zwarte paard.
En nu bijna allemaal negatieve reacties.
Ik weet wel wat leuker is :j

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:24

Welkom Timothy!
Ik zit totaal niet in de buurt en ben niet op zoek naar een verzorger, maar als je serieus bent komt er vast iets op je pad! Ik denk dat je dan dus op zoek bent naar een verzorgpaard met mogelijkheid tot rijden, zoals wat Julius_Juut zegt?

Zeker in het begin is het heel waardevol om het (wezen) paard te leren kennen voor je erop stapt. Snap wel dat dat het leukst is met een leuke eigenaar erbij.

Zo'n oproepje kan bijvoorbeeld ook heel goed op de bokt markt ( https://www.bokt.nl/markt/ ). Je hebt nu een paar termen die je erin kan zetten, zoals verzorgpaard.

Foto's zijn hartstikke leuk, je techniek heeft wellicht nog een paar verbeterpuntjes maar je enthousiasme zit wel goed in ieder geval :D

Mocht je zo'n advertentie maken, dan heeft je lengte noemen wellicht ook nog zin. Ik zou vanaf de foto's bijvoorbeeld niet in kunnen schatten of je op mijn paardje zou passen.

Als je stiekem vooral op zoek bent naar de leuke persoon die aan het paard kleeft helpt leeftijd toevoegen misschien, krijg je vanzelf PB's :D

heyhouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 18:28

julius_juut schreef:
Wat je eigenlijk zoekt is eigenlijk gewoon een berijdbaar verzorgpaard. Dat moet wel te vinden zijn als je her en der briefjes ophangt/advertenties op facebook/marktplaats zet. Genoeg mensen die inderdaad wel een paard of pony hebben die dat leuk vinden om te delen. Zo heb ik ook tijden iemand gehad, was prima leuk en gezellig.

Hey Julius, wat goed om te horen ! Dit is precies wat ik hoop te bereiken. Dit is mijn digitale berichtje :). Is het oke om naar maneges te gaan en daar briefjes op te hangen ? Welke fb groepen zijn daarvoor geschikt ? Ik heb er een aantal gevonden maar ik wil niet weer de mist in gaan en mijzelf te moeten verdedigen. Misschien heb jij tips voor mij om het beter aan te pakken. groetjes.

heyhouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 18:38

Mariett schreef:
Welkom Timothy!
Ik zit totaal niet in de buurt en ben niet op zoek naar een verzorger, maar als je serieus bent komt er vast iets op je pad! Ik denk dat je dan dus op zoek bent naar een verzorgpaard met mogelijkheid tot rijden, zoals wat Julius_Juut zegt?

Zeker in het begin is het heel waardevol om het (wezen) paard te leren kennen voor je erop stapt. Snap wel dat dat het leukst is met een leuke eigenaar erbij.

Zo'n oproepje kan bijvoorbeeld ook heel goed op de bokt markt ( https://www.bokt.nl/markt/ ). Je hebt nu een paar termen die je erin kan zetten, zoals verzorgpaard.

Foto's zijn hartstikke leuk, je techniek heeft wellicht nog een paar verbeterpuntjes maar je enthousiasme zit wel goed in ieder geval :D

Mocht je zo'n advertentie maken, dan heeft je lengte noemen wellicht ook nog zin. Ik zou vanaf de foto's bijvoorbeeld niet in kunnen schatten of je op mijn paardje zou passen.

Als je stiekem vooral op zoek bent naar de leuke persoon die aan het paard kleeft helpt leeftijd toevoegen misschien, krijg je vanzelf PB's :D

Hey bedankt voor de informatie.
Ik dacht al in het juiste kanaal te zitten. Zeker het proberen waard !

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:52

Waarom ga je niet naar een manege? Is dat vanwege de kosten?

Ik moet Mars hierin wel gelijk geven helaas. Ik liet vroeger veel mensen op mijn toenmalige paarden rijden..ze mochten alles. Gratis.
Maar ik begin er niet meer aan met mijn huidige paard ;) Heb daar natuurlijk ook wel mijn redenen voor. Maar ik ga niet betalen voor de hobby van een ander, zeker niet zo'n dure hobby. Maar dat is mijn mening, misschien vind je wel iemand. Succes :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 18:59

heyhouwe schreef:
julius_juut schreef:

Hey Julius, wat goed om te horen ! Dit is precies wat ik hoop te bereiken. Dit is mijn digitale berichtje :). Is het oke om naar maneges te gaan en daar briefjes op te hangen ? Welke fb groepen zijn daarvoor geschikt ? Ik heb er een aantal gevonden maar ik wil niet weer de mist in gaan en mijzelf te moeten verdedigen. Misschien heb jij tips voor mij om het beter aan te pakken. groetjes.

Op de manege proberen inderdaad, en bij de supermarkt en lokale facebookgroepen. Gewoon heel kort wie je bent en dat je een verzorgpaard zoekt, wie weet wat er voor reactie op komt. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:17

Welkom! :D