Op pad met vrachtwagen zonder backup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

TNIE2021

Op pad met vrachtwagen zonder backup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-24 09:08

Nu maak ik mij misschien druk om niks maar toch even het collectief raadplegen.

Wij gebruiken een oudere vrachtwagen. Prima ding maar wel ouder. Nu bedacht ik mij net, we hebben natuurlijk wegenwacht maar die neemt de pony vast niet mee bij pech.

We hebben geen auto met trekhaak of trailer beschikbaar als achtervang (vrienden etc). Is er zoiets als spoed paarden taxi of hulp bij pony pech.

Hoe lossen jullie dat op?

Celebi

Re: Op pad met vrachtwagen zonder backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:12

Jahoor je kunt met spoed gewoon een paarden taxi bellen uit de regio. Enige wat misschien een beetje lastig is is de plek waar je pech zou krijgen en of je daar veilig kunt uitladen en weer inladen. Zelf nooit zo bij stil gestaan eigenlijk. In ieder geval meteen Rijkswaterstaat bellen bij zoiets, dan komt er gelijk een weg regelaar naar je toe om de weg veilig te houden rondom je vrachtwagentje.

With The Rider In Mind - Voor ruiters, paardeneigenaren en hippisch ondernemers die de balans tussen werk, privé en de passie voor paarden terug willen vinden.
https://www.withtheriderinmind.nl

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:20

Als je met pech langs de snelweg staat, en je vrachtwagen moet afgevoerd worden, zal de ANWB de politie te bellen. Je mag tenslotte niet met een paard langs de snelweg lopen. En de ANWB heeft wat meer in te brengen bij de politie dan jij als eigenaar, dus ze zeggen niet: doei, wij vertrekken met je vrachtwagen, zoek het verder maar uit hè.
Politie zal maneges ed in de buurt gaan bellen, en kan desnoods zélf je paard afvoeren - meestal dan ook weer naar de dichtsbijzijnde manege. Ze hebben tenslotte zelf trailers voor hun eigen politiepaarden.

Langs gewone wegen binnen de bebouwde kom zal vermoedelijk hetzelfde worden gehandeld. Het gaat om veiligheid en dan komt de politie in actie/in beeld.

Sta je langs een weg buiten de bebouwde kom dan wordt vaak het dichtsbijzijnde bedrijf of woning met wat grond/waar al paarden of koeien oid lopen gevraagd: mag hier een gestrand paard worden ondergebracht tot we een vervoerder hebben gevonden.

En ja, er zijn paardentaxi's die ook voor noodvervoer beschikbaar zijn, al staan die natuurlijk niet op elke straathoek.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 09:26

Als er bij mij iemand voor / bij het huis in de buurt zou stranden en een tijdelijk plekje nodig hebben voor de paarden zou ik ook inspringen. Danwel door zelf een en ander te faciliteren, dan wel door mijn eigen netwerk van mensen in de buurt aan te spreken.

Ik ga er dus altijd maar vanuit dat zoiets ook voor mij wel in gang gezet wordt :))
En anders zou ik (bij niet rijkswegen) zelf gewoon 0900 8844 bellen om eens met een politieagent te sparren.

Op de snelweg ga ik er gemakshalve maar vanuit dat ze me komen redden :+

Vorig jaar zelf nog op pad gegaan toen er hier 15 km verderop iemand met een trailer met 2 paarden erop met een klapband langs de weg stond. Die was wel nog de snelweg af gereden en stond daar geparkeerd. Was warm, hulptroepen kwamen lastig op gang. Dus we zijn daar even heen gereden met wat drinken en koeken zodat de mensen ook wat noodbrandstof hadden. Op dat moment was ook net een autobedrijf ingeseind die de band ging vervangen.

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-24 11:05

Kijk ik voel me al een stuk beter _/-\o_

Dank voor jullie inzichten. Goed voorbereid is het halve werk!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 15:00

Ik heb een paar jaar geleden op de snelweg gestaan, wel met trailer en auto.
Politie en een berger hebben mij netjes begeleid naar het dichtstbijzijnde tankstation.

Ik had gelukkig wel backup, mijn moeder heeft mijn groom op gehaald, samen hebben die haar trailer op gehaald, pony overladen en toen kon iedereen naar huis. Mijn eigen trailer ging met de berger mee.

Maar er zijn door het hele land paarden taxis die spoed ritten doen, manege's of stallen die vast wel een stalletje vrij hebben voor nood oid.

[center]Super fijn voer van Equilin bestel je hier:
https://Equilin.eu/rWRQb0

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie