Manege/stal aan de zee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

Manege/stal aan de zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 15:18

Wie weet waar in Nederland je een stal kunt huren in de buurt van de zee waar je ook echt met de paarden het water in kunt/ kunt zwemmen?

Dus bijv stalling voor 3-4 dagen (en hotel nabij)
Ik heb ooit zoiets voorbij zien komen in een foto topic hier op bokt maar kan het niet meer vinden
Bedankt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Manege/stal aan de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 16:49

Ik verplaats dit topic naar ervaringen en diensten.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:02

Manege Poelenburgh in Schoorl, je kan vanaf de manege zo het ruiterpad op en dan is het volgens mij iets van 20 minuten stappen naar het strand zelf toe. Je kunt in een nabijgelegen hotel gaan zitten maar zij verhuren dus ook appartementen op de manege zelf (zo ben je dus altijd in de buurt van je paard)

https://accommodatiepoelenburgh.nl/op-v ... -je-paard/
Laatst bijgewerkt door Keell94 op 22-07-24 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 18:03

Paard aan Zee in Rockanje?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:56

Dat kan in de kop van Noord-Holland ook bij manege Noot ( kan je in Callantsoog een hotel regelen of bij hun op het terrein) of bij van Haaster en de Jong in Julianadorp, die hebben voor zover ik weet pipowagens waar je in kan verblijven ( daar zitten vast ook andere verblijfplaatsen in de buurt als je dat wil).

En hier vind je er nog wel meer langs de kust: https://www.google.nl/search?q=vakantie ... s-wiz-serp .

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 23:00

Mijn paard heeft laatst prima vertoefd op manege Noot. Vriendelijk ontvangen, mooie routes meegekregen als tip.
Paarden mochten ook in de paddock als we daar even om vroegen, hooi lag klaar maar mocht rustig meer bij indien nodig. Strand was je zo, maar een klein stukje stappen. Of je ook echt de zee in kan daar kan ik je niet vertellen. Mijn paard durft niet in de buurt van de zee te komen :Y)

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 08:01

Jet schreef:
Dat kan in de kop van Noord-Holland ook bij manege Noot ( kan je in Callantsoog een hotel regelen of bij hun op het terrein) of bij van Haaster en de Jong in Julianadorp, die hebben voor zover ik weet pipowagens waar je in kan verblijven ( daar zitten vast ook andere verblijfplaatsen in de buurt als je dat wil).

En hier vind je er nog wel meer langs de kust: https://www.google.nl/search?q=vakantie ... s-wiz-serp .

Bedankt :)

Sassy4barrel

prugelpiet schreef:
Mijn paard heeft laatst prima vertoefd op manege Noot. Vriendelijk ontvangen, mooie routes meegekregen als tip.
Paarden mochten ook in de paddock als we daar even om vroegen, hooi lag klaar maar mocht rustig meer bij indien nodig. Strand was je zo, maar een klein stukje stappen. Of je ook echt de zee in kan daar kan ik je niet vertellen. Mijn paard durft niet in de buurt van de zee te komen :Y)

Was het druk bij de zee of viel het mee?

Sassy4barrel

Yinthee schreef:
Paard aan Zee in Rockanje?

Ga ik kijken bedankt

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 08:02

Keell94 schreef:
Manege Poelenburgh in Schoorl, je kan vanaf de manege zo het ruiterpad op en dan is het volgens mij iets van 20 minuten stappen naar het strand zelf toe. Je kunt in een nabijgelegen hotel gaan zitten maar zij verhuren dus ook appartementen op de manege zelf (zo ben je dus altijd in de buurt van je paard)

Wow mooi

Kan je daar ook echt de zee in om te zwemmen? En is het druk of valt dat mee?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 08:07

Sassy4barrel schreef:
prugelpiet schreef:

Was het druk bij de zee of viel het mee?

Nee, viel wel mee. Maar het was nou ook niet bepaald mooi weer :') Ik zie dat het ook alweer langer geleden is dan ik dacht, bijna een jaar ondertussen. Hou er in het voorjaar/zomer wel rekening mee dat je op veel plekken overdag niet het strand op mag. In ieder geval bij callantsoog s' ochtends tot 9 uur en 's avonds na 7 uur meen ik.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:31

Sassy4barrel schreef:
Keell94 schreef:

Wow mooi

Kan je daar ook echt de zee in om te zwemmen? En is het druk of valt dat mee?

In principe kun je overal gewoon de zee in met je paard, wel even vooraf kijken of het eb of vloed is, tijdens de eb is het strand namelijk een stuk breder, wat ik zelf altijd fijner vind omdat je dan gewoon meer ruimte hebt.
Uit ervaring is alleen de strandopgang wat drukker omdat daar de strandtenten zitten, eenmaal daar voorbij valt het reuze mee, ook beetje weersafhankelijk.

Tis nu natuurlijk hoogseizoen dus je mag enkel in de ochtend voor 09:00 het strand op met paard of na 19:00

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:30

Ik heb dit jaar nog plek in Monster, 200 meter van de strandopgang vandaan. Overnachting zou je zelf moeten zoeken, maar er is zat te vinden in de buurt.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:43

Manege Grol in Renesse.