Waar Quarter Horse kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

M2024

Waar Quarter Horse kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-24 14:01

Ik ben rustig opzoek naar een 2 of 3 jarige quarter of paint merrie om te kopen. Nou zoek ik al een tijdje, maar ik vind het een beetje tegen vallen wat er nu allemaal te koop staat op ehorses en marktplaats.

Op google kan ik ook weinig stallen vinden die quarters verkopen. Facebook bekeken maar daar vind ik ook weinig..

Welke stallen kennen jullie? Fokkerijen? Handelaren? Alles binnen Nederland en België is een optie, duitsland ook wel!

We zoeken een recreatie paard, dus het hoeven geen top sport quarters te zijn!

_Carien

Re: Waar Quarter Horse kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 14:10

De quarters zijn niet goedkoop. Is je budget voldoende? Je zou er over na kunnen denken om een 1 jarige te kopen. Des te dichter ben je al bij de leeftijd dat je er wat mee kan gaan doen en het eerste jaar is al voorbij. Een beleerde quarter ( met 2 vind je ze bijna al niet meer onbeleerd helaas) zal in waarde hoger liggen dan een onbeleerde. Als een veulen een optie is zou ik je aanraden bij OK Farm Reiners te kijken, zij heeft leuke veulens van dit jaar. Ze heeft ook nog een 1 jarige ruin staan. Robert en Joke Overbeek hebben ook altijd wel aanbod, ook vast 2 en 3 jarige, maar dan zul je in de buidel moeten tasten.

Keep shining, keep smiling...

M2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-24 14:11

_Carien schreef:
De quarters zijn niet goedkoop. Is je budget voldoende? Je zou er over na kunnen denken om een 1 jarige te kopen. Des te dichter ben je al bij de leeftijd dat je er wat mee kan gaan doen en het eerste jaar is al voorbij. Een beleerde quarter ( met 2 vind je ze bijna al niet meer onbeleerd helaas) zal in waarde hoger liggen dan een onbeleerde. Als een veulen een optie is zou ik je aanraden bij OK Farm Reiners te kijken, zij heeft leuke veulens van dit jaar. Ze heeft ook nog een 1 jarige ruin staan. Robert en Joke Overbeek hebben ook altijd wel aanbod, ook vast 2 en 3 jarige, maar dan zul je in de buidel moeten tasten.

Dankjewel! De prijs is opzich geen probleem. Ik wil inderdaad een paard om zelf in te rijden, maar 1 jaar vind ik toch te lang wachten
Ik ga eens kijken!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 14:14

Wendy van Osch heeft ook Quarters. Ed Gosen heeft ook wel wat staan.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
"Down, down, down The Road...down The Witches Road" ~`Agatha Harkness ~

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 14:22

Misschien bij Bouwmeester Reininghorses

http://www.paardenevenementen.nl

Te koop Freemax weternfork maat 4 Cow Choco

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 15:01

Ik zou zeggen 'koop geen veulen', maar juist een minstens 3-jarige en dan nog liefst eentje die net de basis kent (stuur, rem en 3-gangen).
Maar al te vaak worden jonge Quarters idd té jong niet alleen ingereden maar ook doorgereden. Zeker als ze bij bekende reiningfokkers/stallen vandaan komen. Immers een reiningprospect is vele malen duurder dan een recreatiepaard en daar kom je alleen achter als hij doorgetrained wordt op jonge leeftijd. Want áls het dier potentie heeft dan kan het in de wedstrijdring al flink geld/punten verdienen wat weer bijdraagt aan een nog hoger verkoopbedrag.
Met alle risiko's van dien!

Het is dus ook zaak om elk jong dier uitgebreid op de foto te laten zetten. Niet alleen om te zien of de benodigde botten/platen al voldoende gesloten zijn om het jonge dier te kunnen belasten (en Quarters zijn net gewone paarden en níet eerder volwassen), maar ook om te zien of er geen problemen zijn in de botgroei, mogelijk al sprake van hoefproblemen (navicular) of rugproblemen (kissing spines).

Verder is het ook belangrijk hoe het dier zijn eerste levensjaren heeft doorgebracht; met mamma lekker op de wei of dagelijks hooguit een paar uurtjes en dan weer op stal !

Verder is het belangrijk dat het volle papier er bij zit en niet 'ergens onderweg' en dat de namen op het papier kloppen met degene die de overdracht tekent (transfer report).

En vergeet ook niet te testen op alle genetische afwijkingen die er in het ras voorkomen; de zgn. 6-panel test.

QPA's zijn duur en er gaat redelijk wat mis en kom je behoorlijk in de kou te staan met hoge kosten en/of een paard waar je niet mee kunt doen wat je bedoeling was.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 15:21

Trainingsstal Starnmeer heeft altijd leuke veulens te koop staan. Ik zou juist kijken naar een zo'n jong mogelijk paard. Des te beter is in kaart te brengen wat er al mee gedaan is. Van een veulen is moeilijk te zeggen of er een klik is om mee te werken, maar je kan al vanaf begin opbouwen en dat versterkt de band onder het zadel alleen maar. Aan de andere kant kun je een veulen wel op de foto zetten, maar echt keuren is niet mogelijk (ivm nog veel gaan groeien etc). Ik denk dat je met een ouder paard net mazzel moet hebben of je er tegenaan loopt. En dan nog is helemaal röntgolisch keuren echt een vereiste. Je kan ook eens een trainer bellen met de vraag of ze nog iets weten via via. Trainers kennen het wereldje goed en weten wel waar er paarden staan.

Het ligt dus erg aan wat je precies zoekt (prijsklasse, bloedlijnen, discipline). Waar je iets kan vinden. Ondanks dat je recreatief wil rijden is het wel handig om al te kijken naar of je meer een reiningtype wil, of een wat grotere quarter.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 16:35

Kris Hermus ( In Boekel) verkoopt jonge leuke quarters en paints waar je ook heerlijk mee het bos in kan.
Zijn 3..4 jarigen of al wat ouder die al basis beleerd zijn en ook bos gewend zijn. Je rijd er makkelijk mee weg. Eerlijke prijzen ook.

https://www.facebook.com/share/Qti7rJVFgMawcfDp/

HOOISTOMER TE KOOP. DE ORGINELE. 5X GEBRUIKT. VOOR INFO STUUR GERUST EEN PB

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 17:09

Dat filmpje van die palomino peanutroller word ik dan weer niet zo vrolijk van.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:14

Want?

(Die was binnen 3 dagen dat die op fb stond verkocht)

M2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-24 20:16

Oh ja daar had ik ook nog een vraag over:

Ik heb een paar hele leuke 2 jarige voorbij zien komen, maar sommige staan echt al sinds 2023 te koop, sinds ze een jaarling waren…

Dit is toch niet normaal? Zit hier een reden achter? Het zijn er best veel paarden op facebook, en ook gewoon mooie paarden met papieren, 6/7 panel negatief, goeie bouw etc.

Dit zie ik eigenlijk nooit bij andere rassen, of misschien heb ik dat gewoon niet gezien..

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:19

Jonge allround gefokte paints kan je eens kijken bij.
Swenioranch in Bellingwolde of bij Annick worp.

Ik weet dat de swenioranch een leuke 2 jarige ruin heeft staan.

Because maybe
                                            You're gonna be the one that saves me!
R.I.P Djules 21-06-2008 /06-07-2012 Never forget you
R.I.P Levi 04-05-2004 / 20-11- 2015 Hope you're happy now

S_GUN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:10

M2024 schreef:
Ik ben rustig opzoek naar een 2 of 3 jarige quarter of paint merrie om te kopen. Nou zoek ik al een tijdje, maar ik vind het een beetje tegen vallen wat er nu allemaal te koop staat op ehorses en marktplaats.

Op google kan ik ook weinig stallen vinden die quarters verkopen. Facebook bekeken maar daar vind ik ook weinig..

Welke stallen kennen jullie? Fokkerijen? Handelaren? Alles binnen Nederland en België is een optie, duitsland ook wel!

We zoeken een recreatie paard, dus het hoeven geen top sport quarters te zijn!

Hoi hoi!

Hier ook een recreatieve ruiter die het westernrijden op latere leeftijd heeft ontdekt.
Een paar jaar geleden ook op zoek gegaan naar mijn ideale Quarter.

Ik heb 3 jaar gezocht, en uiteindelijk mijn 'match' gevonden bij Palden Schooneman (staat in Kalmthout BE).

Ik heb in die 3 jaar 3 paarden laten keuren (ook met foto's), maar helaas alle 3 afgekeurd. De laatste was er er gelukkig door en ik heb hem nu 3 jaar in mijn bezit.

Maar mijn god, die prijzen! Ik verschiet nog elke dag als ik paardjes zie voorbij komen. Maar voor een leuk ding, goedgekeurd, moet je al snel 10k neerleggen. Wat ik schandalig vind, maar bon. Ik had het er voor over, en nog geen momentje spijt van gehad.

Goed zoeken, ook via via proberen, want de meeste 'goede' paarden zijn zo onder je neus weg.
TIP: ZEKER laten keuren!!!

Ik wens je veel succes !!! *\o/*

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 02:42

WNL Quarterhorses in Zwartewaal heeft ook regelmatig leuke jonge paarden te koop staan. Adverteren alleen niet echt actief online, dus best even een berichtje (mail of Facebook) sturen of bellen.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 04:10

Mijn buurman heeft 2 hele leuke 4- jarigen (een Paint en een Quarter) te koop (allround-ranch-richting reining gefokt) voor een hele schappelijke prijs. Beiden zadelmak en door 2 meiden (die ik af en toe les geef) zadelmak gemaakt. Maar nog wel echt het begin, dus sturen-stap-draf, meer nog niet. Zijn beiden heel braaf. Mijn buurman heeft er teveel (ook nog een hele leuke 2 en 3 jarige, beiden van de hengst Mo van Tiniii hier op Bokt).

De ene heet Texas en is een hele mooie red dun roan tobiano merrie van Mo (EHM Top Dun Chex). Moeder is een Quarter merrie van Frostys Chic).

Afbeelding
Afbeelding
Met prachtige zwarte Mo stippen op de benen :D
Afbeelding

De andere heet Jack en is een bay Quarter van Arany (ook een QH hengst van Tinniii). Deze is iets nuchterder en cooler dan de merrie. De merrie is iets gevoeliger maar ook heel lief, braaf en werkwillig.

Afbeelding
Afbeelding

En nog een foto met op de voorgrond de 2 en 3 jarige van Mo (op de foto nog 1 en 2 jaar, foto heb ik vorig jaar gemaakt. Misschien ook te koop, weet dat niet zeker), en links de bay ruin en rechtsachter de red dun roan tobiano.

Afbeelding

Als je interesse hebt kan je mij een bp sturen, dan breng ik je in contact met de buurman ;)

http://www.level-upmagazine.nl Hét horsemanship magazine waarin o.a. dieper ingegaan wordt op R+ trainen, grondwerk, bitloos/neckrope rijden, gedrag, connectie & communicatie, welzijn en gezondheid. http://www.facebook.com/leveluphorsemanshipmagazine/
The Western Rider magazine, voor elke westernruiter! http://www.facebook.com/WesternRidermagazine/

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 06:50

Yinthee schreef:
WNL Quarterhorses in Zwartewaal heeft ook regelmatig leuke jonge paarden te koop staan. Adverteren alleen niet echt actief online, dus best even een berichtje (mail of Facebook) sturen of bellen.

Deze wilde ik net noemen.

Fokken zelf
Goede kwaliteit

Hebben zelf goede hengsten en ook paarden die genoeg bereikt hebben.
Groeien goed op en zit geen haast achter het beleren enz

GabberGill @ [IM] [IM] Mijn Soulmate is er niet meer
Exploding Amiga B+11
Ziva Nanaya M1+2
Kenzo Ferrari Texel L1+11

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:33

Niets hoeft, paarden wel

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:52

Ik hoor goede verhalen over WR horses in Belgie https://www.wr-horses.com/. Kennis van me heeft daar meerdere paarden gekocht en stuk voor stuk fijne, gezonde dieren. Je kan ze eens mailen want hun verkooppagina is "under construction".

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:08

Popstra schreef:
Want?
(Die was binnen 3 dagen dat die op fb stond verkocht)

Hij loopt onnatuurlijk diep en dat doet ie niet vanzelf :) en is ook niet volgens de AQHA-richtlijnen/regels (die helaas nog lang niet genoeg worden nageleefd).
Maar zolang ze op wedstrijden nog hoog geplaats worden zal er op getrained worden en worden ze dus ook verkocht.

@astridj: weet je zeker dat Texas een red dun is?? Met die hele donkere manen/benen/staart zou je eerder een (bay)dun verwachten :)
Verder een heel leuk dier met die aparte benen :j

Switch2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:44

Blacks ranch quarterhorses

http://www.perfectenjoy.nl. Australian Shepherds ❤️

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 11:42

Ik heb ze hier ook lopen die zelf laag gaan in trage galop. Ook aan de longe. Daar hoef je niks voor te doen die zijn tegenwoordig zo gebouwd dat ze het zelf comfortabel zo dragen.
Als je dat filmpje verder kijkt zie je dat het paard zijn hoofd hals houding gewoon hoger gaan wanneer het sneller gaat op het bos paadje.
Zijn vaak de paarden die heel licht zijn in hun mond. :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 07:42

Een goede vriendin van me heeft een jaarling palomino ruin staan uit een hele goede merrie. Ik heb zelf weinig verstand van de afstamming, maar als je interesse hebt dan kan je me een pb sturen voor de contactgegevens :)

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 10:27

Hoe gaat de zoektocht TS?

Keep shining, keep smiling...

M2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-24 16:51

Ik ben heel rustig op zoek, we hebben eigenlijk geen plannen om een paard te kopen tot de herfst. Maar het valt toch tegen wat er allemaal te koop staat op dit moment (,: