Lieser schreef:Dus denken we nu dat het aan het rijden zelf ligt, een trailer is toch minder stabiel dan bijvoorbeeld een vrachtwagen.
Meeste trailerproblemen die na een paar keer laden erger worden komen door de rijstijl. En dat ligt niet aan de (in)stabiliteit van de trailer, maar aan de voetjes van de chauffeur.
Paar vuistregels:
Pas weer optrekken na een (scherpe) bocht als ook de trailer recht achter de auto hangt. Dat is minstens een paar seconden later dan wanneer je met een auto zonder trailer gas geeft na een bocht.
Als je een rotonde, verkeerslicht of afslag nadert, laat je je gas zeker 2x zo vroeg los als wanneer je zonder trailer rijdt.
Op rotondes rij je met stationair toerental in z'n twee - stapvoets dus.
Hoe test je of je rustig genoeg rijdt?
Zet een volle kop hete koffie op je dashboard. Krijg je spetters/golfjes hete koffie over je heen, dan doe je het niet goed. Valt de hele kop om, dan doe je het zéker niet goed