Vrachtwagen(tje) met chauffeur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lieser

Vrachtwagen(tje) met chauffeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-24 09:41

Hoi, wij zijn op zoek naar iemand die ervaring heeft met paardentransport. Onze merrie bouwt steeds meer spanning op op de trailer. We zijn al bezig met oefenen van trailerladen met hulp van iemand, maar dat heeft nog niet voldoende opgeleverd. In augustus staat een uitje gepland en daarvoor hebben we transport nodig. Vandaar de vraag of iemand ervaring heeft met een paardenvrachtwagen met chauffeur om ons te brengen en te halen.

IIk hoor het graag.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 09:42

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 09:43

Paardentaxi amsterdan zijn veel mensen erg tevreden over. Kennissen van ons ook super goede ervaring.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 09:49

Welke regio? Want als je iemand vanuit Drenthe laat komen terwijl je in Limburg woont, is niet zo heel goedkoop...
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 20-07-24 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Caresse07

Re: Vrachtwagen(tje) met chauffeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 10:20

PaVeNa van Carl den Braanker misschien?
Die komen uit Drunen dus ligt inderdaad wel aan welke regio je zoekt.

Volg je hart, dat klopt.

Ik was een mooie baby, maar in het ziekenhuis hebben ze mij verwisseld.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 10:47

Welke regio?

Pluk de dag voor je in een vaas eindigt ~ Loesje

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 11:04

Je kan ook zelf een 2 paards wagentje huren. Daar heb je geen apart rijbewijs voor nodig. Daar lopen ze ook al veel makkelijker op dan op een trailer. En dan gewoon rustig de bochten rijden en rustig optrekken.

GP rent heeft ze op verschillende locaties te huur in NL en Belgie en is niet duur.
Met chaufeur lopen de kosten al aardig op..

https://gprenting.be/prijzen-paardencamionette-verhuur/

HOOISTOMER TE KOOP. DE ORGINELE. 5X GEBRUIKT. VOOR INFO STUUR GERUST EEN PB

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-24 11:41

We zitten zelf in Zuid-Holland, maar het uitje vindt plaats in Drenthe. Dus er gaan sowieso aardig wat kilometers afgelegd worden.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 12:51

Paardentaxi rockanje die hebben ook een vrachtwagentje met chauffeur als het goed is

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 13:36

Zit je aan de noordkant van Zuid-Holland of aan de zuidkant? Ik weet ook niet of je in 1 dag op en neer wil of dat je de ene dag heen wil en een andere dag terug, dan heb je natuurlijk dubbel vervoer nodig. En ik, zou dan eerst denk ik een keer eerder afspreken om te zien of het op een wagentje echt wel beter gaat met de spanning van je paard.
Paardentaxi Amsterdam heeft een zespaards vrachtwagen, dat zal wel prijzig worden voor 1 paard van Zuid-Holland naar Drenthe.
PaVeNa in Drunen is ook een goede, die heeft wel een tweepaards wagen.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 14:18

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:55

Is er een goede reden om aan te nemen dat paard op een vrachtwagen geen spanning opbouwt?
Want anders vraag ik me echt af of het verstandig is om zon rit te maken en ook weer terug.
Dit kan(maar hoeft niet) betekenen dat je alle mogelijke progressie die je geboekt hebt meteen kwijt bent, en misschien straks een groter probleem erbij hebt.

De meeste bedrijven die ik ken rijden met trailer, en niet met vrachtwagen. Dus dat is dan geen optie als ik begrijp?

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-24 16:09

Goede vraag, siskeh. We weten het eigenlijk niet. Bij het oefenen was er geen probleem (steeds dezelfde trailer). Vorige maand liep ze aan een los touwtje zo de trailer op, gewoon in 1 keer. Terug naar huis na de wedstrijd kostte het iets meer moeite, maar stond ze uiteindelijk met 15 minuten erop. Ook dezelfde trailer.
En vanochtend wilde met geen mogelijkheid de trailer op.
Dus denken we nu dat het aan het rijden zelf ligt, een trailer is toch minder stabiel dan bijvoorbeeld een vrachtwagen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 17:11

Heideveld Horse transport.. :j

Toos paardloos

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 17:16

Ik zou dat toch wel even oefenen. Ze staan imo op een 2 paards wagentje niet heel anders dan op een trailer. Ja, andersom, maar de bochten e.d moet je echt net zo rustig rijden, al dan niet rustiger. Ze zijn vaak wat makkelijker te laden vanwege de ruimte, maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat alle problemen zijn opgelost met een 2 paards wagentje.

I am because you were

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 17:45

Lieser schreef:
Dus denken we nu dat het aan het rijden zelf ligt, een trailer is toch minder stabiel dan bijvoorbeeld een vrachtwagen.

Meeste trailerproblemen die na een paar keer laden erger worden komen door de rijstijl. En dat ligt niet aan de (in)stabiliteit van de trailer, maar aan de voetjes van de chauffeur.

Paar vuistregels:
Pas weer optrekken na een (scherpe) bocht als ook de trailer recht achter de auto hangt. Dat is minstens een paar seconden later dan wanneer je met een auto zonder trailer gas geeft na een bocht.
Als je een rotonde, verkeerslicht of afslag nadert, laat je je gas zeker 2x zo vroeg los als wanneer je zonder trailer rijdt.
Op rotondes rij je met stationair toerental in z'n twee - stapvoets dus.

Hoe test je of je rustig genoeg rijdt?
Zet een volle kop hete koffie op je dashboard. Krijg je spetters/golfjes hete koffie over je heen, dan doe je het niet goed. Valt de hele kop om, dan doe je het zéker niet goed :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie