Onverwachts mag mijn dochter op Ponykamp Ze is tikkeltje onzeker, en heel gevoelig, houdt van spelen en vriendjes maken. Ze is redelijk sociaal maar ze kan zich zelf alleen niet vermaken.
Trekt op met jongere en oudere kinderen.
Nu zoek ik een Ponykamp met buiten rijden in de bossen. Waar nog gezorgd wordt voor kleine kinderen, dus eten en entertainment.
Boschoeve is al bekend
Welke moeder weet wat voor ons
Fortitude
Geplaatst: 18-07-24 17:14
Is Klein Oever misschien wat?
Ik heb daar in het grijs verleden een zomer gewerkt. Was toen voor de jongere kinderen ook echt wel heel leuk.
AnnemiekeJL
Geplaatst: 18-07-24 17:17
Mijn ervaring is heel goed met het ponykamp van Manege Achter 'n Bos in Rijssen.
Ik heb echt super leuke jaren gehad bij de eekwal in Emmen, qua leeftijd van 8 tot 18 dacht ik. Je rijdt twee keer op een dag, 1 keer dressuur of springen en de andere keer in het naastgelegen bos (dus geen wegen oversteken)
mika11
Geplaatst: 18-07-24 17:51
Bij manege Visch in 't Harde zijn ook ponykampen. Hoor ik wel goeie dingen over, buitenrijden doen ze ook, het ligt vlakbij het bos.
Mijn 7.5 jarige gaat dit jaar weer 3dgn op ponykamp (is geen slaapkamp). Vorig jaar ook gedaan, toen was ze veruit de jongste, ze heeft de tijd van haar leven gehad, maar 3dgn was echt meer dan genoeg, want ze was helemaal op daarna. Dit jaar weer het zelfde kampje. Dit keer gaan er 2 vriendinnetjes mee die ze kent. Wel weet ik dat kampen heel snel vol zitten, dus vraag me af of je nog wat kunt vinden, maar heel eerlijk zou ik zoeken naar iets in de buurt wat geen volle week duurt.
Ik vind een week voor een 8 jarige ook wel heel lang… Wij rijden bij de eekwal in Emmen en straks idd 6 weken geen les door ponykampen, de omgeving is prachtig en gelijk aan het bos.
hedwig1
Geplaatst: 18-07-24 21:08
Fortitude schreef:
Is Klein Oever misschien wat?
Ik heb daar in het grijs verleden een zomer gewerkt. Was toen voor de jongere kinderen ook echt wel heel leuk.
Klein Oever kan ik niet aanraden, is pedagogisch niet erg verantwoord zeg ik uit ervaring.
tita
Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-24 21:20
Tot nu toe staat boschoeve bovenop mijn lijstje Ik hoopte op ervaringen van kampen
Kamp is van 6-12 jaar zeker niet de jongste en ergens slapen is geen probleem ze heeft al turnkamp gedaan vorig daar was ze de jongste leeftijd was 10-25 jaar kende niemand en tijd van der leven dus voor slapen ben ik niet bang
En ze zal bij ponykamp vast niet om 03:00 naar bed gaan zoals bij turnen
Snippergroen
Geplaatst: 19-07-24 15:39
Ik kan altijd iedereen de kampen van Manege Gerner aanraden groepen van zo'n 20 kinderen. Vroeger echt ontzettend veel plezier beleefd! Veel aandacht voor paardenwelzijn en een plek waar je als kind echt jezelf kan zijn. Aan het bos gelegen.
ik vond vroeger manege van loon in loon op zand super leuk . 9,10, 11 jaar was ik toen . ben 3x geweest
Lottehorse27
Geplaatst: 19-07-24 19:42
Zoals hier al een aantal keer eerder benoemd De Eekwal. Als kind meerdere keren op ponykamp geweest en altijd leuke gevarieerde groepen, leuke pony’s, mooie accomodatie (en goede slaapplekken, een soort minihuisje met 8 bedden en eigen badkamer) en een leuk gevarieerd programma.
Zelf zowel op kamp geweest bij de boschhoeve als leiding geweest. Inmiddels is dat al wel weer heel wat jaartjes terug, maar daar hielden ze altijd goed rekening met je ervaring en doen ze ook nog andere spelletjes dan alleen maar paardrijden. Ik heb daar echt de tijd van m’n leven gehad
Op vakantie had ik al een paar mails gestuurd waar nog plek was, echter was er maar eentje die een hele lange mail terug stuurde en dat was de boschoeve.
Boschoeve is voor ons 5 kwartier om te rijden dat is wat beter dan Emmen, Ommen en die regio
Ze gaat naar kamp van 6-12 jaar ik ben nieuwschierig wat ze er van gaat vinden, volgende week mag ze al en ze weet nog helemaal van niks tis een verrassing
Boras
Geplaatst: 20-07-24 12:08
Wat leuk!
Ga je het haar wel van tevoren vertellen, zodat het even bij haar kan landen? En ze eventueel ook kan zeggen lief mama, maar ik ga liever niet? Of juist hartstikke tof!
Een turnkamp is vaak met de eigen turnvereniging, was dat bij je dochter ook zo?
Ik vind het verstandig dat je een kamp hebt gekozen niet al te ver van huis.
Nou, hopelijk heeft ze er zin in en gaat ze mooie herinneringen opbouwen.
Ja turnen was eigen vereniging alleen ze was echt de jongste en van haar groep ging niemand En ze zat net 4 weken in nieuwe wedstrijdgroep
Nu kent ze daar al veel mensen vooral de ouderen door de wedstrijden
Ik weet dat ze op kamp wil haar eigen manege doet niet aan slapen dat vind ze jammer maar ze wilde graag op kamp Heeft genoeg gevraagd op kamp eigen manege doe ik niet heb daar mijn eigen redenen voor
Orchid's paardenmelkerij in Zeeland (NB) Op de website staat het alleen genoemd onder informatie over 'rijpony's', maar volgens mij worden er nog steeds ponykampen gegeven. Ook erg leuk om heel de dag te kunnen knuffelen met de 350 merries met veulens die in één grote kudde leven.