Gezocht bus verhuur of paardenwagen verhuur noord holland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_farm

Gezocht bus verhuur of paardenwagen verhuur noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-24 22:01

Goedendag,

Ik zou graag met de paarden naar andere locaties willen. Ik ben in het bezit van een be rijbewijs, alleen geschikte auto voor een trailer. Ik ben opzoek naar mensen/bedrijven die een bus of paardenwagen verhuren. Uiteraard ben ik ook op Google aan het zoeken. Maar wie weet heeft hier iemand de gouden tip.

Alvast bedankt

Dennis

Re: Gezocht bus verhuur of paardenwagen verhuur noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:25

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:27

Als je met twee paarden op stap wil, zijn de meeste paardenwagentjes voor 2 paarden niet geschikt. Die hebben vrijwel altijd te weinig laadvermogen om 2 mensen, 2 paarden, alle paardenzooi erbij te mogen laden.

Als je zelf wel een trailer hebt, zou je kunnen kijken of bedrijven als Bo-Rent bestelbussen verhuurt waar je de trailer achter kan hangen. Afhankelijk van waar je in Noord-Holland woont zijn er misschien nog andere bedrijven te vinden.

Een andere optie is een paardentaxi, soms is dat nog wel zo handig als je zelf geen sterke auto en geen trailer hebt.

In Heerhugowaard heb je ECS-Livestock die twee paardenwagens verhuurt, maar ik heb er geen idee van wat het laadvermogen daarvan is. https://www.ecsams.nl/nl/man-tge . Wel even opletten, want de wagens moeten niet bij hun zelf opgehaald worden, maar bij manege de Steenen Kamer.
Laatst bijgewerkt door Jet op 14-07-24 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:28

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:41

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:57

ECS Livestock in Heerhugowaard
K&L dressage horses in Purmerend
Vervloed in Nieuw-Vennep
En idd paardenvervoeralkmaar, maar dan nu in slootdorp.

Met chauffeur kan ik je Kim aanraden van Paardentaxi Paard BV. Zit in Velsen-zuid.
Heeft ons regelmatig gereden rondom HHW/Schoorl.
Mooie luxe wagen en rijd ontzettend netjes en rustig!

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:58

Jet schreef:
In Heerhugowaard heb je ECS-Livestock die twee paardenwagens verhuurt, maar ik heb er geen idee van wat het laadvermogen daarvan is. https://www.ecsams.nl/nl/man-tge . Wel even opletten, want de wagens moeten niet bij hun zelf opgehaald worden, maar bij manege de Steenen Kamer.

Hier heb ik wel eens gehuurd, mooie luxe wagens en hebben ook een ‘grotere’ variant met voldoende ruimte.

IpsilonkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 00:43

Willemiens schreef:
Jet schreef:

Hier heb ik wel eens gehuurd, mooie luxe wagens en hebben ook een ‘grotere’ variant met voldoende ruimte.

Met een laadvermogen van nog geen 700 kg….

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 07:59

Daarom geef ik ook aan dat je dat laadvermogen goed moet navragen als je een paardenwagen huurt.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 12:06

Ipsilonka schreef:
Willemiens schreef:

Met een laadvermogen van nog geen 700 kg….

Zijn niet anders als normale wagens hoor..

Anyway, genoeg aanbod in de regio.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 12:44

Jet schreef:
Als je met twee paarden op stap wil, zijn de meeste paardenwagentjes voor 2 paarden niet geschikt. Die hebben vrijwel altijd te weinig laadvermogen om 2 mensen, 2 paarden, alle paardenzooi erbij te mogen laden.

Als je zelf wel een trailer hebt, zou je kunnen kijken of bedrijven als Bo-Rent bestelbussen verhuurt waar je de trailer achter kan hangen. Afhankelijk van waar je in Noord-Holland woont zijn er misschien nog andere bedrijven te vinden.

Een andere optie is een paardentaxi, soms is dat nog wel zo handig als je zelf geen sterke auto en geen trailer hebt.

Bij die zonder airco heb je al maar 450kg netto laadvermogen. Kun je gewoon opzoeken bij de RDW; kenteken staat op de folder. Die met airco in het paardendeel is niet lichter....

Jet schreef:
Daarom geef ik ook aan dat je dat laadvermogen goed moet navragen als je een paardenwagen huurt.

Met kenteken opzoeken op de RDW is veiliger. Je kunt een encyclopedie vullen met de onzin-verhalen die opgehangen worden rondom deze wagens.

Immers, de chauffeur is verantwoordelijk voor de juiste belading en verder helemaal niemand.
Laatst bijgewerkt door ikke op 15-07-24 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

KiKiDo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 12:46

https://Www.Horsetrucksforrent.com is het verhuurbedrijf van Anemone. Deze heeft diverse tandplaatsen in Nederland, w.o. Alkmaar.
Handige website voor kosten en agenda.

Je kan natuurlijk overwegen jouw trailer achter het wagentje te hangen. Dan hoef je geen 2 paarden voorop te zetten, en kan je ook nog fietsen etc. meenemen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 13:44

Ikke, je hebt wel gelijk hoor, maar bij de meesten hebben ze ( waarschijnlijk om die reden) het kenteken niet op de site/FB staan.

IpsilonkaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 16:38

Ikke, had inderdaad even het kenteken op RDW ingetikt.Vraag me toch af hoe dat in huurvoorwaarden staat over dat laadvermogen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 17:30

Dat staat er niet altijd in heb ik wel gezien.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 17:49

Ipsilonka schreef:
Ikke, had inderdaad even het kenteken op RDW ingetikt.Vraag me toch af hoe dat in huurvoorwaarden staat over dat laadvermogen.

“Probleem” is dat die 2-paardvrachtwagentjes momenteel gedoogd worden met 2 paarden erin. Al een paar keer een verhuurder en verkoper gevraagd en dan krijg je als reactie dat op papier een lager laadvermogen staat, maar dat je er prima 2 paarden in kunt zetten. Vraag je dan wat de consequenties zijn wanneer je een ongeluk krijgt, dan denken ze dat het wel los zal lopen.

Veel mensen huren die wagentjes juist om 2 paarden te kunnen verhuren, denk niet dat bedrijven hun eigen glazen gaan ingooien door te zeggen dat dat eigenlijk niet de bedoeling is.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:17

Lithya schreef:
Ipsilonka schreef:

“Probleem” is dat die 2-paardvrachtwagentjes momenteel gedoogd worden met 2 paarden erin. Al een paar keer een verhuurder en verkoper gevraagd en dan krijg je als reactie dat op papier een lager laadvermogen staat, maar dat je er prima 2 paarden in kunt zetten. Vraag je dan wat de consequenties zijn wanneer je een ongeluk krijgt, dan denken ze dat het wel los zal lopen.

Veel mensen huren die wagentjes juist om 2 paarden te kunnen verhuren, denk niet dat bedrijven hun eigen glazen gaan ingooien door te zeggen dat dat eigenlijk niet de bedoeling is.

Lekker is dat dan, want ik kan me niet voorstellen dat het nog steeds gedoogd wordt als er wel een ongeluk plaatsvindt. Overbeladen is overbeladen, of het nou een trailer, caravan, camper, busje of paardenwagentje is.
Verhuurders en verkopers kunnen dat wel zeggen, maar ik denk niet dat een verzekering daar in meegaat.

Verder rijdt het ook wel anders dan een gewone personenauto, dus dat is ook nog een overweging waard of je dat wel wil doen als je dat niet gewend bent. Bochten moeten ruimer genomen worden, je ziet de neus niet, je kan niet in je binnenspiegel kijken...

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:41

Wij rijden zakelijk om onze was te vervoeren niet meer met bakwagens, maar met een BE combi.
Met de BEcombi kunnen we tot 7000kilo laadvermogen gaan, maar heb je ook een chauffeurspas nodig en rij je met de tachograaf.
Een bakwagen is vergelijkbaar met een paardenwagen.
Ze hebben vaak een eigen gewicht tussen de 2800 en 3100kilo.
Je B rijbewijs gaat tot maximaal 3500kilo.
1 paard, 1 persoon, volle benzinetank en je mee te nemen paardenzooi gaat ruim over de 400-700kilo heen. Je rijdt altijd overbeladen.
Als je wordt aangehouden en je moet de laadbrug op, kan je in ieder geval rekenen op een fikse bekeuring. Die vaak via de officier van justitie loopt. € 500 is niets.
Daarbij mag je niet meer verder rijden, en kan je je laten ophalen.
Bij een ongeluk ben je altijd de schuldige, en je verzekering gaat moeilijk doen ivm het niet hebben van het juiste rijbewijs.
Wij hebben er gelukkig geen ervaring mee, maar diverse collega's wel.
Vorige week was er bij Heerhugowaard een grote controle, die alle vervoerswagens aan de kant zetten voor een zeer uitgebreide controle. Onze chauffeurs worden regelmatig ( maandelijks) op de weegbrug gezet.

Je schrijft dat je een BErijbewijs hebt, als ik jou was zou ik bij bv Borent een bestelwagen met trekhaak huren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:47

Jet schreef:
Lithya schreef:

Lekker is dat dan, want ik kan me niet voorstellen dat het nog steeds gedoogd wordt als er wel een ongeluk plaatsvindt. Overbeladen is overbeladen, of het nou een trailer, caravan, camper, busje of paardenwagentje is.
Verhuurders en verkopers kunnen dat wel zeggen, maar ik denk niet dat een verzekering daar in meegaat.

Verder rijdt het ook wel anders dan een gewone personenauto, dus dat is ook nog een overweging waard of je dat wel wil doen als je dat niet gewend bent. Bochten moeten ruimer genomen worden, je ziet de neus niet, je kan niet in je binnenspiegel kijken...

Er wordt helemaal niks gedoogd; de pakkans is alleen vrij klein.

ikkeniet schreef:
Wij rijden zakelijk om onze was te vervoeren niet meer met bakwagens, maar met een BE combi.
Met de BEcombi kunnen we tot 7000kilo laadvermogen gaan, maar heb je ook een chauffeurspas nodig en rij je met de tachograaf.
Een bakwagen is vergelijkbaar met een paardenwagen.
Ze hebben vaak een eigen gewicht tussen de 2800 en 3100kilo.
Je B rijbewijs gaat tot maximaal 3500kilo.
1 paard, 1 persoon, volle benzinetank en je mee te nemen paardenzooi gaat ruim over de 400-700kilo heen. Je rijdt altijd overbeladen.
Als je wordt aangehouden en je moet de laadbrug op, kan je in ieder geval rekenen op een fikse bekeuring. Die vaak via de officier van justitie loopt. € 500 is niets.
Daarbij mag je niet meer verder rijden, en kan je je laten ophalen.
Bij een ongeluk ben je altijd de schuldige, en je verzekering gaat moeilijk doen ivm het niet hebben van het juiste rijbewijs.
Wij hebben er gelukkig geen ervaring mee, maar diverse collega's wel.
Vorige week was er bij Heerhugowaard een grote controle, die alle vervoerswagens aan de kant zetten voor een zeer uitgebreide controle. Onze chauffeurs worden regelmatig ( maandelijks) op de weegbrug gezet.

Je schrijft dat je een BErijbewijs hebt, als ik jou was zou ik bij bv Borent een bestelwagen met trekhaak huren.

Ik vraag me af of je opgeknoopt wordt op onjuist rijbewijs. Ik denk toch echt dat je afgerekend wordt op overbelading.

Je suggereert nu dat ze mij niks zouden kunnen maken met zo'n B-rijbewijsgebakje als ik met mijn C-E en 4 ton gewicht zou rond rijden. Ik ben er vrij heel erg zeker van dat ik net zo hard een prent krijg als ieder ander.

Daarnaast mag een B-E combi met rijbewijs na datum x (exacte datum even kwijt) niet meer dan 7 ton TMM wegen; dat is iets anders dan laadvermogen.
Zelfs degenen die hun rijbewijs langer hebben, komen daar niet aan. Technisch komt zo'n "oude" combi uit rond de 11 ton TMM maar zo'n combi weegt zelden minder dan 4 ton leeg.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:13

Jet schreef:

Binnenspiegel kan ik met trailer ook niet in kijken.

Het wordt gedoogd in de zin dat je niet van de weg geplukt wordt. Bij een ongeluk zal de verzekering zeker lastig gaan doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 13:16

Lithya schreef:
Jet schreef:

Het wordt gedoogd in de zin dat je niet van de weg geplukt wordt. Bij een ongeluk zal de verzekering zeker lastig gaan doen.

Wat gebeurt er op de automatische weegpunten?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 17:42

ikke schreef:
Lithya schreef:

Blijkbaar te weinig, anders reden er niet zoveel overbeladen wagens rond.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 17:45

Lithya schreef:
ikke schreef:

Blijkbaar te weinig, anders reden er niet zoveel overbeladen wagens rond.

Of zijn de meesten intussen zo wijs om er gewoon maar eentje in te stoppen? Ik zie ze namelijk wel regelmatig met een twee-paards aan de haak. Dat zijn, technisch, legale combi's.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:47

ikke schreef:
Of zijn de meesten intussen zo wijs om er gewoon maar eentje in te stoppen? Ik zie ze namelijk wel regelmatig met een twee-paards aan de haak. Dat zijn, technisch, legale combi's.

Tref er echt nog genoeg met 2 paarden erin helaas.