Bekapper voor twee shetlanders in Hengelo (OV)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Earth

Bekapper voor twee shetlanders in Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-24 23:58

Kennissen van mij moesten deze week ineens €40,- ipv €30.- betalen per pony voor 10 minuten werk. Ik weet niet meer wat de prijzen momenteel zijn, maar dit leek me wat duur. Kennen jullie hoefsmeden/bekappers die niet zulke prijzen vragen? Of is het de normale prijs tegenwoordig?
Laatst bijgewerkt door Firelight op Vandaag, 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

Als wij nou veranderen dan hoeft het klimaat dat niet te doen. Loesje

Deni11

Re: Bekapper voor twee shetlanders in Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 03:30

Meer dan normaal. Onze shet omgeving randstad, kost ook rond de 35-45€ per keer.

Maar de hoefsmid levert goed werk, een kent haar al jaren incl hoefbevangenheid verleden dus we vinden het meer dan waard

S <3

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 04:52

Ik vind het een net bedrag. Hier zit de hoefsmid inmiddels op €58 voor bekappen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 05:28

Hoezo vind je dit veel geld?

De bekapper moet erheen rijden (benzine kosten), moet btw afdragen, zijn pensioen zelf opzij zetten, en bij de trap van een paard/blessure/ziekte heeft diegene geen werk. Materiaalkosten zijn ook gestegen.

Ik vind het raar dat men maar denkt dat hoefsmeden/bekappers goud geld verdienen, want dat is echt niet zo (ik ben zelf in opleiding voor het vak, en dat doe je echt omdat je het mooi werk vind want dik verdienen doe je niet).

Vitalhoef | Bekapper in opleiding (Culemborg +/- 50 km)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 06:51

En vergeet niet dat er ook risico's aan het beroep zitten. Niet elk paard is even braaf bij de hoefsmid. Ken al 2 verhalen waarbij het gelukkig goed is afgelopen en bij Shets moeten ze ook nog eens echt flink bukken.
Ik betaal 45euro per pony. Helemaal prima! Ze levert goede kwaliteit en ze weet precies hoe ze mijn chronisch HB pony moet bekappen. Hierdoor kan hij zelfs weer de hele dag op het gras ('s nachts op stal) Komt de afspraken netjes na. Dat is mij elke euro meer dan waard.
Ik zou zeggen. Ik betaal liever 30 tot 45euro voor een goede en fijne hoefsmid dan veel minder voor een slechte hoefsmid.
Zo zou je het ook kunnen zien. Als de hoefsmid van de klant goed werk levert waarom dan wisselen naar iemand die goedkoper is?

Instagram: yaraccnaturephotography
Wil je de avonturen van mijn pony's Asfaloth en Gimli blijven volgen? Dat kan op mijn insta account: yara_asfaloth_gimli

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 07:33

Van €30 naar €40 is natuurlijk een flinke verhoging als dat niet aangekondigd is. Maar voor een kundige bekapper zou ik het zeker betalen. Ik betaal zelf €35,-

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 07:48

Vind het een hele normale en redelijke prijs. Ik betaal het ook voor bekappen (geen shet). Soms is hij ook in een kwartier klaar, soms duurt het wat langer. Overigens lijken me een shetlander nog meer belastend voor (de rug van) een hoefsmid dan een paard, dus dan al helemaal een prima prijs.
Laatst bijgewerkt door miereneter op 13-07-24 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Homo sapiens non urinat in ventum.
Bucas Smartex Rain 135/183 https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... at-135-183

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 07:49

Voor mijn mini betaal ik evenveel als voor mijn paard. Gelukkig voor mij hoeft de mini niet zo vaak :+
Maargoed zo'n kleintje is ook gewoon lastiger voor de smid dus ik heb er geen problemen mee.

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo
[IM] Mijn allermooiste zon is nu de allermooiste ster

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 07:56

10 minuten werk? 2,5 minuut per hoef?
Dan zou ik sowieso een andere bekapper zoeken.... ik heb weleens snelle hoefsmeden en bekappers gezien, maar 10 minuten, nee, dat redden ze niet :n
Maar 40 euro is tegenwoordig echt wel een standaard bedrag om te betalen voor bekappen. Ik betaal zelf trouwens meer, ik betaal graag voor kwaliteit :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie