Birth watch ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laylah2002

Birth watch ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-24 13:36

Hallo,

Ik zoek ervaringen met de birth watch.
Wat is jullie mening hier over en hoe hebben jullie het ervaren?

EllyC

Re: Birth watch ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 15:23

Wat bedoel je met birth watch? Birth Alarm?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 16:16

Isa_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:54

Het systeem zelf werkt perfect! Uitgetest op 3 merries dit jaar en bij alle drie keurig 1-2 uur van te voren alarm. Het installeren is echt even uitzoeken. Heel vaak wakker gebeld omdat het alarm er weer uit lag. Soms omdat de merrie schuurde, soms vanwege de mest die het eruit drukte. Daarna het met behulp van de eigenaar van Birth Watch geïnstalleerd en toen bleef het keurig zitten. Maar, omdat alles vrij strak moet, kregen de merries wel flinke schuurplekken. Over het systeem zelf dus heel tevreden, het tuig zou nog beter kunnen. :)

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-24 21:55

Oke vooral op de schoft?
En anders met onderleggers?

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 09:26

Ik gebruik al jaren(10 jaar) de voorloper van birth watch, de radco, het werkt echt perfect, nooit een geboorte gemist. Sommige merries geven het een aantal uren van te voren aan en sommige een half uur.

Het grote voordeel van dit systeem is dat je tijdig kunt ingrijpen, je kunt bij de eerste tekenen de ligging controleren en de temperatuur van de merrie stijgt als ze in problemen komt.

Dit jaar een merrie die een vals alarm gaaf, haar temperatuur schommelde veel.
Ik heb dit eerder ook bij een shetlander gehad.
Het principe van de radco en de birth watch is gelijk. De birth watch is veel modernere technologie

Isa_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 10:16

Laylah2002 schreef:
Oke vooral op de schoft?
En anders met onderleggers?

Nee, op de schoft hadden ze bij ons geen plekjes. De staartriem ging bij ons echt in de huid snijden en de koorden van de singel naar de staartriem. Daar hadden we bontjes omheen gedaan, maar daar ging de urine langs lopen. Verder dus heel tevreden hoor, over dit systeem. Maar dit moet nog even beter worden.. Wij hadden ze trouwens enkel in de nacht om in stal, overdag in de paddock/weide hadden we het systeem af. Ze worden ook regelmatig vastgemaakt in de vulva hoorde ik. Maar als je dan niet optijd bent met de bevalling om het los te knippen loop je wel risico op uitscheuren..