Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karrij schreef:Hoog?? Absoluut niet hoog!
Een zzpér (dat zijn instructeurs vaak) zouden 60 euro per uur moeten vragen, ex voorrijkosten!
Heb jij wel eens uitgerekend wat jij verdient, als alle kosten er nog af moeten, inkomstenbelasting, pensioen, vakantiegeld, verzekeringen,enz.......
Ik denk echt dat je geen idee hebt, 35 euro is echt belachelijk weinig
troi schreef:En reken 21% BTW eraf, dan houd je 27.65 over en dan er pakweg 40% belasting vanaf dus houdt ze pakweg 17 euro over. Das niet echt een topinkomen, zeker als je slijtage auto/ verzekeringen/ pensioen en alle admin meerekent..
karrij schreef:Hoog?? Absoluut niet hoog!
Een zzpér (dat zijn instructeurs vaak) zouden 60 euro per uur moeten vragen, ex voorrijkosten!
Heb jij wel eens uitgerekend wat jij verdient, als alle kosten er nog af moeten, inkomstenbelasting, pensioen, vakantiegeld, verzekeringen,enz.......
Ik denk echt dat je geen idee hebt, 35 euro is echt belachelijk weinig
Kabayo schreef:Goh als ik in mijn brance 60 euro per uur zou vragen zou ik snel failliet zijn(zzper, hondenopvang, 15eu per dag)
35 is een normaal bedrag. Ik vind het ook wel duurder geworden vergeleken vroeger, dan was 20eu normaal. Maar ja, alle kosten zijn tegenwoordig erg hoog dus dit gaat mee omhoog
Sky_As schreef:troi schreef:En reken 21% BTW eraf, dan houd je 27.65 over en dan er pakweg 40% belasting vanaf dus houdt ze pakweg 17 euro over. Das niet echt een topinkomen, zeker als je slijtage auto/ verzekeringen/ pensioen en alle admin meerekent..
precies dit, maar zoals met alles in de paarden. Als je het moet betalen is het veel geld, en als je ervoor moet werken houd je echt niet veel over.....
3 kwartier les, betekent als snel anderhalf uur van huis met reistijd (en wat kletsen vaak) erbij.....
Belasting eraf (BTW zijn ze vaak van vrijgesteld, of kunnen ze verrekenen, dus die moet je als bedrijf niet rekenen), benzinekosten auto (we weten allemaal wat dat kost inmiddels).
Maar ook je verzekering is erg hoog, omdat je als instructeur rekening moet houden met een hoge aansprakelijkheid als er iets gebeurt. Dat red je niet met een verzekering van 15 euro per maand. (want wat als iemand tijdens een les gehandicapt valt door een aanwijzing die je gegeven hebt. En ja, dit is natuurlijk worst kaas scenario, maar daar moet je wel op verzekeren).
Die verzekering moet je ook uitspreiden over de mensen die je lesgeeft etc.
Daarbij is lesgeven ook geen zeker inkomen, heel veel mensen zijn instructeurhoppers, er zijn maar weinig mensen die langdurig bij dezelfde blijven lessen.
Ook melden mensen vaak last minute af, waardoor je met een gat in je agenda (en dus ook inkomen ) zit.