Strandrit gezocht (katwijk/noordwijk/wassenaar)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gonniee

Strandrit gezocht (katwijk/noordwijk/wassenaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 10:10

Deze vakantie zou ik graag weer eens een keer een strandrit maken. Ik heb genoeg rijervaring, en zou het liefst met een niet al te grote groep lekker rijden. Door de duinen, over het strand.

Omdat de laatste topics hierover vrij oud zijn, ben ik erg benieuwd naar tips en ervaringen.

We gaan op vakantie in Katwijk. Maar voor een fijne plek, wil ik best een stukje autorijden.

Wie heeft tips?

friesiszwart

Re: Strandrit gezocht (katwijk/noordwijk/wassenaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 12:40

in Noordwijk en Noordwijkerhout zitten meerdere manege's waar je een buitenrit kunt maken.
Oa Bakker

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:02

Bakker vond ik persoonlijk wat tegen vallen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar in Wassenaar hebben ze ook strandritten met Friezen: https://www.defriezenhendrikse.nl/

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:44

Bij bakker staan de paarden nooit buiten.
De Friezen Hendrikse heb ik goeie verhalen over gehoord.
Verder zou ik het niet echt weten, manege Langeveld in Noordwijkerhout is dicht.
Bij manege Jonker moet je ver uit de buurt blijven.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:41

TinkerTreas schreef:

Ze zoekt een strandrit, geen pensionstal :)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:58

Lieser schreef:
TinkerTreas schreef:

Ze zoekt een strandrit, geen pensionstal :)

Nee, maar sommige mensen vinden het welzijn van de paarden die ze huren belangrijk....

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 19:13

friesiszwart schreef:
in Noordwijk en Noordwijkerhout zitten meerdere manege's waar je een buitenrit kunt maken.
Oa Bakker

Ondertussen is alleen manege Bakker nog over. Manege Smit is in 2018 gestopt en Langeveld 2 jaar terug.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 19:51

Dank jullie wel! Ik heb inderdaad een keer bij bakker gereden en vond dat idd niet de meest optimale ;) towel voor de paarden idd, maar ook voor de ruiter. Ik reed een paard dat oprecht niet mee wolde galopperen en ver achter de rest bleef. Een andere ruiter viel eraf, omdat haar pony plat door de bocht ging op een onregelmatig duinpad
Ik ga eens bij die Friezen kijken in wassenaar!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 20:34

Misschien wat uit de richting maar Daan’s Horses uit Heemskerk.

Latinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 00:31

gonniee schreef:
Deze vakantie zou ik graag weer eens een keer een strandrit maken. Ik heb genoeg rijervaring, en zou het liefst met een niet al te grote groep lekker rijden. Door de duinen, over het strand.

Omdat de laatste topics hierover vrij oud zijn, ben ik erg benieuwd naar tips en ervaringen.

We gaan op vakantie in Katwijk. Maar voor een fijne plek, wil ik best een stukje autorijden.

Wie heeft tips?

Carmhoeve

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 01:17

De Friese Hendrikse vind ik een absolute aanrader

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 03:17

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldeed aan de regels van Ervaringen en Diensten

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 04:59

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldeed aan de regels van Ervaringen en Diensten

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 06:13

The Seahunters Ranch in Katwijk is ook een aanrader. Paarden staan 24/7 buiten. Westernstijl wordt er gereden. Groepen zijn zeer klein (max 4 heb ik ooit gehad). Frieda is een spontaan en leuk mens!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 10:16

Nalonyda schreef:
The Seahunters Ranch in Katwijk is ook een aanrader. Paarden staan 24/7 buiten. Westernstijl wordt er gereden. Groepen zijn zeer klein (max 4 heb ik ooit gehad). Frieda is een spontaan en leuk mens!

Ik zag op FB een kaartje, hoe lang ben je onderweg naar het strand? Wil ook graag een rit maken maar na mijn zwangerschap trek ik een super lange rit nog niet zo denderend :D

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 11:30

ruitje schreef:
Nalonyda schreef:

Ik zag op FB een kaartje, hoe lang ben je onderweg naar het strand? Wil ook graag een rit maken maar na mijn zwangerschap trek ik een super lange rit nog niet zo denderend :D

Ik pakte meestal een 2 tot 3 uur lange rit bij haar. Kwam toen maandelijks. (kom nu twee jaar niet meer ivm stoppen paardensport) Uit mijn hoofd moest je wel even een stuk. Ik dacht 35-40 minuten? Maar pin me er niet op vast *D

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 22:56

De seahunters heb ik gemaild en met de Friezen gebeld. Daar moet nog gekeken worden of er plek is.
Dank allemaal voor de tips!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 23:42

Ritten van Friezen Hendrikse zijn IMO wel nogal asociaal :') het is best ver stappen naar het strand dus eenmaal op de bestemming gaan ze meteen keihard in galop tot x afslagen verder, ff stilstaan voor de foto en terug in galop. Meeste deelnemers lijken dan ook weinig tot geen rem te hebben :') als je toevallig op hun route bent met je eigen paard denderen ze er met hun allen langs zonder afstand te houden :\

Hun paarden worden wel netjes verzorgd en lijken braaf genoeg maar qua soort rit zou het mijn keuze niet zijn zeg maar :o