Pensionstalling Groningen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Im_3379

Pensionstalling Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-24 13:20

Hallo allemaal,

Ik ga aankomend september beginnen met mijn studie in Groningen, en ik zou graag mijn paard mee willen nemen als dit mogelijk is. Ik heb een kamer gevonden in Selwerd (noord groningen) en ben op zoek naar een pensionstalling waar ik op de fiets heen kan (max 10 kilometer), of evt met openbaar vervoer (max 20km).

Ik ben benieuwd welke stallingen er allemaal zijn: ik kan geen informatie vinden over kmkhorses (dit zit in de buurt geloof ik) en ben benieuwd naar jullie ervaringen met stal Osseweide.

Ik ben wel op zoek naar volpension, waar de stal gemest kan worden de paarden naar binnen en buiten worden gedaan (het liefst met veel/lange weidegang) ivm mijn studie.

pre:
- zelf hooi pakken
- binnenbak
- mogelijkheden om buiten te rijden
- springmateriaal aanwezig

Ik ben benieuwd!

Bonnelover

Re: Pensionstalling Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:51

In de Groeve, oude Sems stallen, zit een nieuwe eigenaar. Leuke gedreven meid die ook leuk les kan geven. Binnenbak en weidegang zijn aanwezig

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 14:54

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Im_3379

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-24 15:07

Bonnelover schreef:
In de Groeve, oude Sems stallen, zit een nieuwe eigenaar. Leuke gedreven meid die ook leuk les kan geven. Binnenbak en weidegang zijn aanwezig

Heb je toevallig een linkje of website? Kan het niet vinden :)

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 15:34

Zelf heb ik van Juli 2017 tot December 2018 op De Osseweide gestaan tot ik mijn paard dat ik daar op pension had staan aan huis kwam. Als je die in Aduard bedoelt, tenminste.
Het is al eventjes geleden, maar toen moest je wel zelf uitmesten en was er een binnenhaal rooster (+/- 1x in de week binnenhalen). Er is een spring/rij wei en er is een binnenbak en buitenbak die altijd goed zijn. De stonden daar ongeveer 4 a 5 uur in de paddock en in het weideseizoen (van April tot ongeveer Oktober) kon je kiezen 24/7 buiten of s'avonds binnen via binnenhaal rooster en betaalde je 50€ meer. Eigenlijk had ik daar nooit wat te klagen, er werd goed voor mijn paardje gezorgd. Voldoende hooi, basis brok tegen 10€ p/m extra (zal nu misschien anders zijn) en is intussen ook nog verbouwd sinds ik daar weg ben. Anders waai je misschien maar even een keer langs?
Nadeel is dat het langs een drukke weg is.
Eventueel kun je anders nog pensionstal Nienhuis proberen in Ellerhuizen of Stal Sterenberg in Ten Boer, beide aan de Noordkant van de stad, al ben ik daar niet bekend.

Wie goed doet, goed ontmoet.

Im_3379

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-24 15:45

Merexa schreef:
Zelf heb ik van Juli 2017 tot December 2018 op De Osseweide gestaan tot ik mijn paard dat ik daar op pension had staan aan huis kwam. Als je die in Aduard bedoelt, tenminste.
Het is al eventjes geleden, maar toen moest je wel zelf uitmesten en was er een binnenhaal rooster (+/- 1x in de week binnenhalen). Er is een spring/rij wei en er is een binnenbak en buitenbak die altijd goed zijn. De stonden daar ongeveer 4 a 5 uur in de paddock en in het weideseizoen (van April tot ongeveer Oktober) kon je kiezen 24/7 buiten of s'avonds binnen via binnenhaal rooster en betaalde je 50€ meer. Eigenlijk had ik daar nooit wat te klagen, er werd goed voor mijn paardje gezorgd. Voldoende hooi, basis brok tegen 10€ p/m extra (zal nu misschien anders zijn) en is intussen ook nog verbouwd sinds ik daar weg ben. Anders waai je misschien maar even een keer langs?
Nadeel is dat het langs een drukke weg is.
Eventueel kun je anders nog pensionstal Nienhuis proberen in Ellerhuizen of Stal Sterenberg in Ten Boer, beide aan de Noordkant van de stad, al ben ik daar niet bekend.

Bedankt voor de info! Ik woon nu erg ver weg van Groningen, maar als ik de sleutels van mijn kamer krijg ga ik daar zeker kijken.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 16:18

Ik weet niet zeker of je bij Nienhuis zelf moet uitmesten, maar zit wel dicht bij het bedumerbos. Schuin tegenover Nienhuis zit nog een pensionstal, bij het dierenpension, maar dat is wel zelf uitmesten. In die buurt heb je ook 'De oude held' in Bedum. Deze 3 stallen zijn wel te fietsen vanaf de stad en zijn ook te bereiken met de bus.
Stal Hoekzema in Loppersum, dat is een kwartiertje fietsen vanaf het station van Loppersum maar ik kan me voorstellen dat dat misschien te ver voor je is.
Pensionstal Van Vliet in Kantens, maar dat is wel een uur fietsen vanaf de stad denk ik
Bij Noorderhoogebrug staan ook best wat paarden, je kan langs gaan om te kijken of iemand plek heeft.
En markplaats en Facebook groepen in de gaten houden en een zoekertje plaatsen.
Edit: ten zuiden van de stad heb je ook nog de Kymmelshof, en bij Winsum heb je ook nog stal Weidelust en stal Homan

Cartoonist found dead, details are sketchy

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 07:48

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:57

Im_3379 schreef:
Bonnelover schreef:

Heb je toevallig een linkje of website? Kan het niet vinden :)

Het is verkocht aan de H.S. Groep: https://www.hsgroepbv.nl/
Ik weet niet of er nog wel pensionstalling blijft. Wat ik heb gehoord is dat na de verkoop de aanwezige pensionklanten een andere plek moesten zoeken.
Is ook wel iets verder dan een uur fietsen en slecht bereikbaar met OV.

Onnen
https://www.pensionstaldeonneresch.nl/
Of bij Willy Vos, moet je even zoeken op Facebook.

Westerbroek
https://stalennietime.nl/

(Iets) verder dan een uur fietsen vanaf Selwerd:
Donderen:
https://www.nabuur-stables.nl/

Tynaarlo
https://staldewedbroeck.nl/contact/

[&] Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*