Tracker voor je dier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TNIE2021

Tracker voor je dier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 08:43

Hallo wijze bokkers,

Wij zijn onze (gechipte) kat kwijt geraakt afgelopen week. Na een flyer en een zoekactie hebben we haar weer terug. Maar daarmee is wel de vraag ontstaan, zo'n tracker is dat wat? Dan natuurlijk gelijk ook voor de pony (want je weet het nooit) maar vooral voor de kat.

Wie gebruikt deze en heeft tips?

Thanks

Lui_

Re: Tracker voor je dier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:10

Hier een beetje hetzelfde verhaal. Onze kat een week kwijt geweest, en weer terug. Die week vol in de stress gezeten, dat wilde ik niet meer. Dus heb ik de tracker van tractive aangeschaft. En dat werkt heel goed, nauwkeurig en hij heeft geen last van het apparaatje wat om zit. Liep er zo mee weg. Voor mij werkt het in ieder geval en ben er een stuk geruster onder. Ook leuk dat ik aan het eind vd dag zijn route kan zien, en hij blijft keurig bij ons huis en het terrein. Dus wat hem die bewuste dag heeft bezielt weet ik ook niet.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:25

Hier ook Tractive voor 2 katten. Heel blij mee.
100% accuraat zijn ze niet, bijvoorbeeld als ze in een loods of tuinhuisje gaan zitten, maar dat is met elke tracker zo en komt door de GPS die verbinding zoekt.

Je kan een wifi zone instellen, dan gebruikt de tracker amper batterij zolang hij rondom huis zit en dus op die wifi kan.
En je kan bepaalde zones instellen, waar je een melding krijgt als ze daar heen gaan. Ideaal want zo heb ik de kat al wel eens uit de berm van een drukke weg geplukt :=

Ik heb evt 30% korting mocht je voor Tractive kiezen :)

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 10:18

Kijk dat klinkt al harstikke goed. Ik zie ook dat er Bluetooth (NFR?) tags beschikbaar zijn. Heeft daar ervaring mee? Iets zonder abbo heeft wel de voorkeur. Enkel een zoekfunctie is voldoende eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door TNIE2021 op 24-06-24 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 10:22

Ik had voor mijn katten ook Tractive maar ik woon rondom natuurgebied en ik vond hem te vaak niet werken. Ook als ze hem een keer kwijt waren kon ik ze super moeilijk terug vinden.

Ik heb nu sinds een jaartje een Weenect en die bevalt super. Zelfde idee als de Tractive maar iets kleiner en minder zwaar vind ik.
Deze heeft eigenlijk nooit problemen met verbinding maken.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 10:35

Aantal jaar geleden (2020) heb ik een Tractive voor 1 kat geprobeerd; ik was heel nieuwsgierig waar hij heen liep en hoe ver als hij buiten was. Met het idee als het werkt, dan koop ik er voor de poes ook 1. Nou, het was 1 grote deceptie; de nauwkeurigheid was erg slecht; de app gaf aan dat de kat een km verderop was terwijl hij in de achtertuin zat. En dat niet 1x, maar bijna elke keer.
Hij verloor de tracker ook regelmatig, dus dan moest ik weer gaan zoeken.
Tractive gaf aan dat het waarschijnlijk kwam omdat ik een redelijk dichtbebouwd gebied woon (centrum Eindhoven) en dat de gps daar niet zo goed mee om kan zijn. Wat me wel verbaasd, want met GPS van navigatie en telefonie en internet e.d. hebben wij 0,0 problemen.
Misschien is het nieuwere model beter?

Wat betreft Bluetooth trackers; die geven niet altijd de locatie weer op het moment dat jij het wil. Deze zijn nl. afhankelijk van de verbinding met mobiele telefoons. Dus prima om te kijken of jouw koffer mee het vliegtuig in is op nog op Schiphol staat, of waar je auto is geparkeerd, maar minder NU te zien waar de kat is.
Ik gebruik de bluetooth trackers vooral voor bagage, auto's en in de AED's die ik in beheer heb. Ik merk hierin trouwens geen verschil tussen een Apple Airtag of de voordeligere Rebel tag.

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:44

Als je in een bewoond gebied woont is een Bluetooth tag handig, als je kat ook nog wel eens een bos oid in wil duiken zou ik dat niet doen. AirTags gebruiken bv localisatie via iPhones in de buurt.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:48

Bedoel je de Apple Airtag?
Ligt er misschien ook aan waar je woont. Ik woon op de boerderij, kat kan in principe alle kanten op en niemand hier heeft een iPhone. Dan schiet het niet op natuurlijk.
Woon je in de stad, dan werkt het misschien wel fijner dan een Tractive. Omdat de Tractive iets kan haperen als hij dus in schuurtjes gaat of echt langs de muur van een huis loopt.

tracker zonder abbo kom je uit op Pets on demand. Wel duur in aanschaf; over de €100 geloof ik. Had hem besteld maar uiteindelijk niet eens uitgeprobeerd. Weet niet meer goed wat het was. In iedergeval een stuk zwaarder dan de Tractive en de zones instellen was heel onhandig. Je kan dan alleen een cirkel van 100m kiezen; als veilige zone en als gevaar zone.
Schiet niet op want dan kunnen ze 110meter verder alsnog de weg op lopen, in ons geval.

Bij Tractive kun je ze makkelijker zelf vorm geven:
Afbeelding
(Groen is wei en tuin met veel planten; ze hebben niks te zoeken verder in de wei)

De mini cat 4 ofzoiets is vrij nieuw. Dus niet die van 2020 die hierboven genoemd wordt. Mijn katten krabben af en toen op het halsbandje maar van de tracker zelf hebben ze nooit last gehad.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 16:54

Ik gebruik ook Airtags. Die hebben als voordeel dat ze ongeveer een jaar lang mee gaan op een batterij, maar als nadeel dat er inderdaad een iphone in de buurt moet zijn. Je kan dus ook niet hun hele route volgen. Maar als de kat eens kwijt is dan is de kans wel heel groot dat je hem gaat vinden als je een rondje door de buurt loopt (mits ie niet ergens achter een dikke, betonnen muur zit).

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 13:40

Vrienden van ons hebben invoxia trackers voor de katten. Aanschaf is wel aan de prijs in vergelijking met de tractive, maar incl 3 jaar abonnement. Deze gebruikt het LoRa netwerk ipv mobiel netwerk, wat m zuiniger maakt, maar daar moet je wel net in het LoRa bereik zitten. Het is wel een hele kleine tracker.
https://www.bol.com/nl/nl/p/invoxia-hui ... 9170/?s2a=

Ik zou graag een ding hebben dat ik op afstand een geluid kan laten maken. Dan train ik de kat dat hij bij dat geluid weer naar huis komt, aangezien we geen kattenluik hebben en ik hem graag binnen heb als we weg zijn. Ik heb gezien dat dit werkte bij het buurmeisje, dus het moet ook lukken bij de kat ~~}>
8nnemiek, misschien weet jij het aangezien je airtags hebt, kan je die geluid laten maken ook al zijn ze buiten bereik van een iphone, of lukt dat alleen als ze dichtbij genoeg zijn?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 14:03

Tractive kan op afstand geluid afspelen :)

JorienNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 14:11

Geluid afspelen kan ook met een airtag. Ook handig zijn op ali alle opties om die tags in vast te maken. Houdertjes, ringetjes etc. Super handy! Gebruik ze ook aan mijn sleutelbos trouwens haha.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 14:25

Indy_Mouse_9 schreef:
8nnemiek, misschien weet jij het aangezien je airtags hebt, kan je die geluid laten maken ook al zijn ze buiten bereik van een iphone, of lukt dat alleen als ze dichtbij genoeg zijn?

Hmm, goede vraag!
Ik heb het even geprobeerd met de Airtag van onze boot; ik kan klikken op ‘speel geluid af’, dan gaat hij zoeken, en zegt ‘airtag niet bereikbaar’. Maar dat is wel logisch omdat er niemand met een iphone in de buurt is.
Ik heb geen idee of hij wel iets kan afspelen als hij wel binnen bereik is van een (onbekende) iphone.