aankoopkeuring op locatie omgeving Zuid Holland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_nala

aankoopkeuring op locatie omgeving Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 16:25

Hoihoi!

Ik hoop dat ik het zo goed doe, dit is de eerste keer dat ik iets post op bokt. :wave:

Ik ben op zoek naar artsen/klinieken die klinisch en röntgen (incl wervelkolom?) kunnen keuren op locatie. Bodengraven is al gebeld, helaas is mij verteld dat ze alleen de benen op locatie doen. Ik heb verder goede dingen gehoord over eDigit en equidoc, deze zijn wel wat verder weg. Ook is Henk van Enckevort mij aangeraden. Ik begreep vgm dat de Raaphorst alleen op de kliniek kan?

Ik hoor graag jullie ervaringen, alvast dank!

Supertje

Re: aankoopkeuring op locatie omgeving Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:51

Lingehoeve heeft ook een mobiele kliniek voor noord en zuid Holland. Ik heb een aantal keren de mobiele kliniek voor zuid Holland gehad, zowel voor blessures als voor een keuring en was er erg tevreden over. Uitgebreide mogelijkheden voor rontgen, echo en scopie.
Ik weet dat ze ook op locatie rug en hals foto’s maken voor diagnose, dus ik neem aan dat ze dat voor keuringen ook doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:53

Ik zou de rug echt niet op locatie doen. De apparatuur die mee kan naar een locatie is niet goed genoeg voor rugfoto's. Dit geldt voor alle goede keuringsartsen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 16:59

Babootje schreef:
Ik zou de rug echt niet op locatie doen. De apparatuur die mee kan naar een locatie is niet goed genoeg voor rugfoto's. Dit geldt voor alle goede keuringsartsen.

Lijkt mij ook !

_nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 17:21

Supertje schreef:
Lingehoeve heeft ook een mobiele kliniek voor noord en zuid Holland. Ik heb een aantal keren de mobiele kliniek voor zuid Holland gehad, zowel voor blessures als voor een keuring en was er erg tevreden over. Uitgebreide mogelijkheden voor rontgen, echo en scopie.
Ik weet dat ze ook op locatie rug en hals foto’s maken voor diagnose, dus ik neem aan dat ze dat voor keuringen ook doen.

Ik ga eens kijken, dankjewel!

_nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 17:28

Babootje schreef:

Ah oké. Is het dan aan te raden om toch naar een kliniek toe te gaan daarvoor of kan ik dan beter klinisch en dan röntgen alleen benen keuren? Het is de eerste keer dat ik zelf een paard koop, dus ik ben over alles (te) voorzichtig :,)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:49

Babootje schreef:

dat was mijn eerste gedachte ook

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 18:14

_nala schreef:
Babootje schreef:

Ah oké. Is het dan aan te raden om toch naar een kliniek toe te gaan daarvoor of kan ik dan beter klinisch en dan röntgen alleen benen keuren? Het is de eerste keer dat ik zelf een paard koop, dus ik ben over alles (te) voorzichtig :,)

Je hebt alle recht om voorzichtig te zijn. :D
Ik vind zelf keuren op de kliniek het fijnste. Daar is alles bij de hand. Een goede vlakke bodem om te keuren voor rechtuit draven en op de volte is ook heel belangrijk.
Ik vind zelf Bodegraven erg prettig, maar je kunt evengoed een andere kliniek nemen maar let er dan wel op dat je bij een keuringsarts voor paarden keurt en niet een 'gewone' paardenarts. Daar zit echt wel verschil in.
Ik weet niet wat voor soort paard je gaat laten keuren; als je niet voor hals/rug foto's gaat, is de klinische keuring van hals en rug ook echt erg belangrijk en dat het grondig gebeurt. Ik zie daar nog wel eens verschil in.