Stalling gezocht omg Utrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_britt_

Stalling gezocht omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 08:30

Hi allemaal , voor mijn ruin ben ik nu toch op zoek naar een andere stalling. Vanuit Utrecht wordt het me te ver elke dag en deze stal is ook erg prijzig. Ik ben een recreatieve/dressuurruiter, maar de stal waar ik nu sta is vooral gericht op wedstrijdruiters. Daarbij loop ik tegen meerdere dingen aan die ik voor mijn paard niet oke vind.

Wat ik zoek:
- Goed berijdbare buitenbak wanneer er geen binnenbak is
- Meer dan 3 uur per dag naar buiten
- Goed voerbeleid, waarbij het ook mogelijk is om supplementen klaar te zetten
- Liefst een plek waar de paarden binnen en buiten gezet worden (ivm fulltime baan)
- Liefst een stal met vooral recreatieve ruiters
- Max 25km vanaf Utrecht

Mesten kan ik evt zelf doen.

Wanneer de maandprijs onder de 400 kan, zou ik helemaal tevreden zijn. (maar besef dat dat in deze regio moeilijk is). Graag hoor ik tips en adviezen. Ik ben al bij meerdere stallen gaan kijken, maar zou er daar niet op vooruit gaan. Ben vooral ook benieuwd naar de kleinere stallen. Dank!

plutolover

Re: Stalling gezocht omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 08:58

Misschien in stal hilverzicht in loosdrecht wat voor je? Hebben ze zowel groepsstallen als gewone stallen.
Stal paarden staan in winter op paddock maar weet niet voor hoelang.

Stal noordhoeve in groenekan staan ze veel buiten.

voor de rest ken ik heel wat stallen maar die hebben minder uren buiten vooral in de winter.

Je hebt namelijk ook nog de frische roemer in oud-zuilen

in zeist heb je ook een stal waar ze op paddocks staan hele dag.. stal schearweide (als ik het goed typ)

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:26

Onze stal voldoet aan al jouw eisen, maar we staan helemaal vol.
Misschien is er plek op Marsua Maarssen of Gunterstein Breukelen? (die zijn wel iets groter, maar misschien wel passend?)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:40

rhijnauwen schreef:
Onze stal voldoet aan al jouw eisen, maar we staan helemaal vol.
Misschien is er plek op Marsua Maarssen of Gunterstein Breukelen? (die zijn wel iets groter, maar misschien wel passend?)

Marsua heeft een enorme wachtlijst op dit moment :o

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 22:39

Gunterstein ga je niet redden onder de €400 volgens mij…

Het enige wat ik mij kan bedenken is de Frissche Roemer in Oud-Zuilen.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 23:03

Welke kant van Utrecht zoek je wat? Want gezien de verkeersstromen kan je er rekening mee houden waar je heen rijdt iedere dag, scheelt tijd.
En wil je het bos in kunnen of hoeft dat niet.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 08:01

Je hebt ook nog stal boshuis in Groenekan.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 08:06

Onder de €400 ga je hier niet redden. Maar als je iets kan rekken dan Menschool Soest.

Er komt plek in de gecombineerde kudde. Maar enkel wenselijk als het geen dekkende ruin is.

Voldoet verder aan alle eisen.
Staan ruim 6-8 uur buiten in de winter, zomers veel langer op de wei.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 09:17

Saaams schreef:
Onder de €400 ga je hier niet redden. .

Oh echt wel. Hier meerdere stallen in de buurt onder de 400 euro.
Regio driebergen/doorn. Op de Utrechtse Heuvelrug, bossen enz.

Ik betaal zelf €270

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 09:53

Tieme schreef:
Saaams schreef:
Onder de €400 ga je hier niet redden. .

Oh echt wel. Hier meerdere stallen in de buurt onder de 400 euro.
Regio driebergen/doorn. Op de Utrechtse Heuvelrug, bossen enz.

Ik betaal zelf €270

Excuus, ik bedoelde dat ze het niet gaat redden bij de stal die ik opperde!
Verkeerd geformuleerd.

_britt_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 14:20

Dank voor alle reacties tot nu toe! Heeft iemand hier persoonlijk ervaring met de frissche roemer? Dit lijkt nu de enige stal te zijn met een box beschikbaar. Ik woon zelf aan de noordoost kant van Utrecht, dus Groenekan, de Bilt, Bilthoven, etc zijn prima te doen. Driebergen evt ook nog wel.

Menschool Soest ziet er erg goed uit wel, mss nog iets om te overwegen

_britt_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-24 14:28

@Tieme, op welke stal sta jij? Als je stallen weet voor dat geld, hoor ik het graag :)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 19:54

_britt_ schreef:
Dank voor alle reacties tot nu toe! Heeft iemand hier persoonlijk ervaring met de frissche roemer? Dit lijkt nu de enige stal te zijn met een box beschikbaar. Ik woon zelf aan de noordoost kant van Utrecht, dus Groenekan, de Bilt, Bilthoven, etc zijn prima te doen. Driebergen evt ook nog wel.

Menschool Soest ziet er erg goed uit wel, mss nog iets om te overwegen

Fijne stal, eigenaar is heel vriendelijk. Ik heb er jaren met plezier gestaan.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 21:19

_britt_ schreef:

Sta al 16 jaar met ons paard op de Frissche Roemer en al 13 jaar onze pony erbij (ons paard is de langst-bewoner). Fijne stal, waar je zelf kan bepalen welk voer (bix etc) je wilt geven (kan in bakjes voor je stal) en waar je ook zelf het ruwvoer neer mag zetten als je dat wilt. En anders worden ze gewoon gevoerd natuurlijk. 3 x p dag ruwvoer in winter en evt kun je op vrijwillige basis mee doen met de half10. Deze wordt door nu ong 25 mensen gedaan dus ben je 1 a 2 keer p maand aan de beurt op basis van inschrijving. In zomer 8 uur p dag op de wei met om 17 uur nog een ruwvoerbeurt en dus evt de half 10. En elk seizoen ochtend en avond bix ronde.

buitenbak, wat kleinere binnenbak, veel weidegang in de zomer en aantal paddocks voor in de winter. Paarden komen in vaste groepen buiten. Buiten en binnen zetten wordt gedaan behalve zong en feestdagen, dan regelen de mensen van je groep dat onderling Longeerbak. Sfeer is onderling goed, en er wordt onderling ook echt naar andermans paarden gekeken dus als er iets is of men vertrouwd het niet, wordt dit gemeld (paard wat lang ligt bijv of het wel ok is etc)

Ik zou zeggen, neem eens contact op met de eigenaar en kom eens langs :D

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 22:07

Klinkt zo heel mooi, maar ze komen swinters maar 2 uur buiten.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 09:23

Rainer schreef:
Klinkt zo heel mooi, maar ze komen swinters maar 2 uur buiten.

In de omgeving zijn er weinig stallen waar dat anders is hoor. Vaak hebben de meeste stallen hier ook geen service voor. Dan mag je als eigenaar echt goed in je vrije tijd zitten wil je het klaar spelen dat je paard langer dan 2 uur in een paddock komt oid.

Niet om het goed te praten, maar je zet het op deze manier weg of het een hele nare plek is.. terwijl het verhoudingsgewijs met de omgeving een plus is dat die stal die service aanbied.

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 11:04

Ja ik weet er alles van helaas. Helaas moet je in deze omgeving echt compromissen doen. Voor mij is maar 2 uur buiten eentje die ik echt niet wil doen. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten. Ik zei het alleen omdat in een heel uitgebreid verslag over de stal het niet genoemd werd, terwijl dat voor veel mensen een dealbreaker is. Er zijn overigens wel wat betere opties hoor qua buiten komen, denk aan oa boshuis, griftenstein en noordhoeve. (Maar op elke stal is wel iets, dat weet ik ook :) )

_britt_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 18:40

Nogmaals dank allen voor de reacties! Is er hier iemand die ervaring heeft met de Noordhoeve in Groenekan? Mag ook via pb

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 18:51

_britt_ schreef:
Nogmaals dank allen voor de reacties! Is er hier iemand die ervaring heeft met de Noordhoeve in Groenekan? Mag ook via pb

Half jaar geleden namen zij geen nieuwe klanten aan ivm volle wachtlijst..
overigens is mijn advies om hen direct even te contacten, en het social media account wordt niet beheert door de eigenaren namelijk.