Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCid schreef:Wij zijn op zoek naar goede voordroog/ verpakt hooi. Tot nu toe alleen zuur ruikende, erg vochtige, voordroog kunnen vinden........wat vnl. raaigras is.
Wat we zoeken is bijna droog, gemaakt van "paardengras" ( dus geen raaigras/ koeiengras). Liefst in Zuid-west Friesland, Flevoland of kop van Overijssel.
Wie weet of heeft er goed spul, de welbekende speld in de hooiberg, te koop.
Sanet schreef:In mijn zak met graszaad specifiek voor paarden zit ook 50% raaigras in.
Samenstelling:
30% Engels raaigras (sport)
20% Engels raaigras middentijds dipl.
20% Veldbeemdgras
20% Timothee
10% Roodzwenkgras met forse uitlopers
Ik heb vorig jaar een stuk van 90 meter lang en 8 m breed ingezaaid en dat is voornamelijk raaigras wat het goed doet.. dus daar ontkom je bijna niet aan.
Ik zou vanaf volgende week gaan zoeken, dan heeft iedereen z’n oogst van deze hooironde wel binnen, dan geef ik je meer kans van slagen.
eilleen333 schreef:ElCid schreef:Wij zijn op zoek naar goede voordroog/ verpakt hooi. Tot nu toe alleen zuur ruikende, erg vochtige, voordroog kunnen vinden........wat vnl. raaigras is.
Wat we zoeken is bijna droog, gemaakt van "paardengras" ( dus geen raaigras/ koeiengras). Liefst in Zuid-west Friesland, Flevoland of kop van Overijssel.
Wie weet of heeft er goed spul, de welbekende speld in de hooiberg, te koop.
Dit is van een kennis van mij. Topspul!
https://link.marktplaats.nl/m2130553776 ... nt=app_ios
Blue_flower schreef:Er is nu net pas gemaaid. Als jij recent balen hebt gekocht zullen die van begin dit jaar zijn en inderdaad geen paarden voer. Of je hebt overblijfselen van vorig jaar gekocht.
Maar als je geen raaigras wilt, kom je al snel uit op balen uit bijvoorbeeld Duitsland. Die zijn vaak dan weer onverpakt.