Importeren paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

racinggirl

Importeren paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-24 12:46

Hoi allemaal,

Wie heeft er recent een paard uit USA over laten komen?
Welk bedrijf hebben jullie ervaring mee?
En wat waren de kosten allemaal??

Het gaat om een jaarling uit Oklahoma.

Graag hoor ik jullie ervaringen

Dreams don’t work unless YOU do!

Popstra

Re: Importeren paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 13:38

je zou Equiflight kunnen vragen. de prijzen zijn nogal gestegen de laatste tijd. geen idee wat het nu kost.

HOOISTOMER TE KOOP. DE ORGINELE. 5X GEBRUIKT. VOOR INFO STUUR GERUST EEN PB

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 15:16

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 16:30

Voor ons is het alweer 18 jaar geleden dat we een Paint hebben laten overvliegen, toen nog via Nedpoint die toen in Oklahoma zat. Prijzen zijn intussen wel flink gestegen; we waren toen ca. $4000,- kwijt voor de vlucht en Quarantaine bij Nedpoint + nog ca. $500,- aan transport van New Mexico ( waar het paard stond naar Oklahoma). De reis van Oklahoma naar Houston zat bij de prijs in. Leuke bijkomstigheid was dat we zelf ook een ticket kregen en business class heen zijn gevlogen, 3 weken vakantie daar hebben gehad en toen weer met het paarden transport terug; je bent dan groom en moet om de zoveel tijd water geven en de paarden checken/ hooi/ alfalfa aanvullen ( dan vlieg je wel "coach").
Equiflight zit in Texas en degene die dit bedrijf runt werkte toen bij Nedpoint; ging toen (en nu waarschijnlijk ook ) om vluchten vanuit Houston naar Schiphol. .
Realiseer je dat er bovenop de kosten van vliegreis en quarantaine ook nog BTW en invoer over het totaalbedrag heen komen ( dus aanschafprijs paard + transportprijs). Voor een merrie/ hengst betaalde je toen geen invoer omdat het dier dan geschikt is voor de fok; ik weet niet of dat nog zo is maar als je dus een hengst op het oog hebt is het raadzaam om die niet te laten castreren voor de reis ;-) scheelt toch weer. Er moet wel van tevoren bloed getest worden, kosten een paar honderd dollar, en wij hebben toen een verzekering afgesloten voor de vlucht.
Geen idee wat de prijzen nu zijn maar het laatste wat ik hoorde was dat de vlucht/ quarantaine ergens rond de $ 7000,- / $ 8000,- ligt. Handigst is om contact op te nemen met Equilfilight en andere bedrijven want de prijzen kunnen wel flink uiteen lopen. En zeker informeren of je zelf als groom mee mag vliegen; dat was toen dus een apart, gratis, ticket :D

racinggirl

Re: Importeren paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-24 17:10

Nou de prijzen zijn echt duur op dit moment, ik zou nu rondt de €10.000 uitkomen ex. Plus dan nog invoerkosten…

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 17:38

racinggirl schreef:
Nou de prijzen zijn echt duur op dit moment, ik zou nu rondt de €10.000 uitkomen ex. Plus dan nog invoerkosten…

Dan zijn die prijzen inderdaad fiks gestegen. Zeker als je rekent dat er nog BTW ( 21%) en invoer ( 4,2%) + inklaringskosten over het totaalbedrag bijkomen.........en dan werken die hoge transportkosten wel heel erg tegen.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-24 19:21

ElCid schreef:
racinggirl schreef:

Dan zijn die prijzen inderdaad fiks gestegen. Zeker als je rekent dat er nog BTW ( 21%) en invoer ( 4,2%) + inklaringskosten over het totaalbedrag bijkomen.........en dan werken die hoge transportkosten wel heel erg tegen.

Nou dat dus ….. }>

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie