Nogmaals op zoek naar stalling omg Leiden

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Nogmaals op zoek naar stalling omg Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 10:46

Hoi Bokkers,

Wederom ben ik op zoek naar een stal omgeving Leiden. Ik heb bij Berendonk (Nieuw-Vennep) gestaan, maar dat was niet geschikt voor ons. Wat ik graag wil:

- Joy moet in een kudde staan
- minimaal 3×3,5 box
- liefst binnenbak
- weidegang voor een dagdeel of 24/7
- reiningbodem zou te gek zijn, maar geen must
- volpension
- winter een dag(deel) in de paddock
- max. 400,- stalgeld

Ik sta bij stal Vossenburch op de wachtlijst voor de bewegingsstal, maar wil een backup hebben, mocht dat deze zomer niet lukken.

Ik hoop dat er iemand is die een goede stal kent, ik heb mijn zoektocht een beetje opgegeven -O-

Lieser
Berichten: 1619
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Nogmaals op zoek naar stalling omg Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 12:09

De combinatie binnenbak - max 400 euro stalgeld maakt het lastig, vermoed ik. Misschien Beau Dandy's in Woubrugge?

prugelpiet

Berichten: 12618
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 12:13

Lieser schreef:
De combinatie binnenbak - max 400 euro stalgeld maakt het lastig, vermoed ik. Misschien Beau Dandy's in Woubrugge?


Ik zit totaaaal niet in deze regio, maar ik weet toevallig wel dat die stal daar niet meer zit.

IlonavL

Berichten: 1172
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 12:16

Lieser schreef:
De combinatie binnenbak - max 400 euro stalgeld maakt het lastig, vermoed ik. Misschien Beau Dandy's in Woubrugge?


Die zitten helaas niet meer in Woubrugge.

mairead

Berichten: 3217
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 12:22

prugelpiet schreef:
Ik zit totaaaal niet in deze regio, maar ik weet toevallig wel dat die stal daar niet meer zit.

Ik ben goed bekend in de regio. Maar dat klopt idd helemaal wat je zegt; dat pand staat inmiddels leeg.

Verder wordt t lastig met binnenbak, zeker voor die prijs. Je hebt nog Stal de Braassem en Iressa Stables. Waarbij die laatste mss nog binnen je budget past, maar die is niet gericht op de Western-ruiter en ik weet niet hoe het daar is geregeld met weidegang en paddock.

Verder weet ik nog wel kleinere stallen zonder binnenbak, maar dat is ook geen volpension.

Lieser
Berichten: 1619
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 12:44

prugelpiet schreef:
Lieser schreef:
De combinatie binnenbak - max 400 euro stalgeld maakt het lastig, vermoed ik. Misschien Beau Dandy's in Woubrugge?


Ik zit totaaaal niet in deze regio, maar ik weet toevallig wel dat die stal daar niet meer zit.

Oh wat raar, volgens de website was daar gisteren nog een KNHS-wedstrijd :?

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Nogmaals op zoek naar stalling omg Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 13:19

Beau Dandy's is daar alweer weg hoorde ik gister.

Bizar he, ik sta nu op een stal waarbij een volpension stal (met paddock/weide in een kudde) 340,- kost.

De stal waar ik nu op de wachtlijst sta biedt volpension aan voor 390,-

Lieser
Berichten: 1619
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Nogmaals op zoek naar stalling omg Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 13:32

Oh, bij ons kost een 'normale' box (3 bij 3) met stro, kuil en sportbrok, zónder paddockservice of weidegang al 500 euro. Met paddockservice en hooi zit je al op 600 euro per maand.

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Nogmaals op zoek naar stalling omg Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 13:35

Ik vind dat echt heel veel geld. Ik snap dat ik in ZH meer kwijt ben dan in NH, maar het lijkt net of het een hype is om voor alle "extra" diensten maar een vergoeding te vragen. Maar misschien ben ik nu wel verwend... Ik wil ook helemaal niet weg, maar ik heb een nieuwe baan in Nieuwkoop, dus ik kan Joy niet in Uitgeest laten staan. Logistiek gewoon niet mogelijk :n

Lieser
Berichten: 1619
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Nogmaals op zoek naar stalling omg Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 13:40

Ik heb net even gekeken, maar De Vossenburch ziet er goed uit!

Celebi
Berichten: 3938
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Nogmaals op zoek naar stalling omg Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 13:43

Hier omgeving Leiden is volpension met binnenbak wel een tikkeltje duurder inderdaad.. De groenemeer lijkt aan je eisen te voldoen, behalve dan het budget. Zelf sta ik nu op een half pension/DIY basis voor 325. Echt volpension lijkt überhaupt al schaars, zeker in combinatie met veel buiten en kudde verband.

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 13:50

Lieser schreef:
Ik heb net even gekeken, maar De Vossenburch ziet er goed uit!


Ik ben er nu 2 keer geweest en het is een mooie stal. Dus ik hoop echt dat er snel een plekje vrij komt.

Ik zou kunenn uitrekenen wat ik nu kwijt ben aan reiskosten en straks niet meer, want het is 100km heen en weer vanaf huis. Dus die benzinekosten kunnen prima naar de stallingskosten zometeen. Volpension is door mijn strakke schema wel een klein eisje eigenlijk ;)

Dank voor het meedenken hoor! _/-\o_ Groenemeer en de Braassem ga ik even opzoeken.

Lieser
Berichten: 1619
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Nogmaals op zoek naar stalling omg Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:03

Het lastige vond ik bij de zoektocht dat het ene volpension het andere niet is. Voerdiensten bijvoorbeeld zijn voor mij heel fijn, maar zelf uitmesten zou ik weer geen probleem vinden. Een buitenzetservice is bij mij dan weer wel een must (desnoods tegen bijbetaling).
Misschien goed om voor jezelf na te gaan wat voor jou volpension is, dan kun je misschien bij meer stallen terecht dan ju nu denkt.

Gimme_Joy

Berichten: 7771
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Nogmaals op zoek naar stalling omg Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 15:14

Ik vins het lastig. Ik zoek nu vooral een stal waar ik me geen zorgen hoef te maken dat ze verzorgt wordt als ik een keer een dag niet kom. En Joy is echt een kuddepaard. Het verleden heeft dat helaas bewezen. Op de huidige stal woedt ze buiten/binnen gezet, gevoerd en gemest. Zomers gaat ze 24/7 op het land, en dat wordt netjes opgebouwd. Alle disciplines kunnen beoefend worden, zowel buiten als binnen.

Als ik deze stal zou kunnen oppakken en hier neerzetten had ik het gedaan haha

Elco
Berichten: 2076
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 00:55


Warboel
Berichten: 14734
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Nogmaals op zoek naar stalling omg Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 08:30

Misschien Lone Star Western Stable in Alphen? Binnenbak met (dacht ik) reiningbodem en buitenbak. Alleen geen weidegang, wel paddocks geloof ik (kan inmiddels veranderd zijn hoor, ik ben er al een tijd niet meer geweest) waar ze 24/7 in staan.

Alleen is wel een manege natuurlijk.

Zoolgangster

Berichten: 9782
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Nogmaals op zoek naar stalling omg Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 08:40

De Ripse Ruiters in Rijpwetering? Ik ken ze van vroeger, wat het stalgeld tegenwoordig is, weet ik niet.

Norrit

Berichten: 162
Geregistreerd: 18-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 08:53

Pensionstal Santhorst met binnenbak en ze lopen buiten, kosten geen idee
Country Stables, klein binnenbakje en kosten geen idee

Beide in Wassenaar

Sellyxx

Berichten: 1253
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 08:58

Gimme_Joy schreef:
Lieser schreef:
Ik heb net even gekeken, maar De Vossenburch ziet er goed uit!


Ik ben er nu 2 keer geweest en het is een mooie stal. Dus ik hoop echt dat er snel een plekje vrij komt.

Ik zou kunenn uitrekenen wat ik nu kwijt ben aan reiskosten en straks niet meer, want het is 100km heen en weer vanaf huis. Dus die benzinekosten kunnen prima naar de stallingskosten zometeen. Volpension is door mijn strakke schema wel een klein eisje eigenlijk ;)

Dank voor het meedenken hoor! _/-\o_ Groenemeer en de Braassem ga ik even opzoeken.


Naast dat het natuurlijk fijn is om wat dichterbij je werk te wonen; krijg je vanuit je nieuwe werk geen enkele vorm van reiskostenvergoeding bij verhuizing?

Lieser
Berichten: 1619
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:19

Norrit schreef:
Pensionstal Santhorst met binnenbak en ze lopen buiten, kosten geen idee
Country Stables, klein binnenbakje en kosten geen idee

Beide in Wassenaar

Bij Santhorst komen ze in de winter maar 1 uur buiten. En ze hebben geen grotere stallen dan 3 bij 3.

dieseltje09

Berichten: 1882
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 15:01

Paridon Katwijk? Geen idee hoe het er ondertussen geregeld is maar qua faciliteiten (behalve dan de reiningbodem) en buiten (mogelijkheid in 24/7 jaarrond te staan) wel alles wat je zoekt!

Lieser
Berichten: 1619
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Nogmaals op zoek naar stalling omg Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 16:51

Bij Paridon heeft zelfs de wachtlijst een wachtlijst :)

dieseltje09

Berichten: 1882
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 17:17

Lieser schreef:
Bij Paridon heeft zelfs de wachtlijst een wachtlijst :)


Hahaha ja het was al een populaire stal toen ik er 10 jaar geleden stond. Ondertussen sta ik er al jaren niet meer door verhuizing maar mocht ik ooit die kant weer op gaan is dat wat mij betreft een goede optie heb er altijd met veel plezier gestaan.

Andere optie maar ook hiervoor geldt geen idee hoe het met wachtlijsten staat: Stal Zwetsloot in Oude Ade (grens Leiderdorp)

Of stal Groene meer in Stompwijk (ken ik zelf niet maar weer wel dat alles wat jij wilt er is)

Celebi
Berichten: 3938
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Nogmaals op zoek naar stalling omg Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 17:20

De wachtlijst van Zwetsloot is helaas ook zo vol dat er niemand meer bij kan. Volgens mij ook een hele fijne stal. Voldoet verder volgens mij wel aardig aan je eisen.

Charmaine
Berichten: 1426
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Nogmaals op zoek naar stalling omg Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 18:22

Excellent Stables mss nog wat voor je?